Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и крие много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов в "Денят започва" по БНТ.
Според него докладът за катастрофата с военния изтребител е обективен и ясен.
"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", допълни ген. Спас Спасов.
Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море. Ген. Спас Спасов уточни, че в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.
"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе", поясни ген. Спас Спасов.
По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.
"Това, което виждаме в доклада, според мен, е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача", каза още ген. Спас Спасов.
Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота, може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъчно изпълняване на задачата.