Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и крие много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов в "Денят започва" по БНТ.
Според него докладът за катастрофата с военния изтребител е обективен и ясен.
"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", допълни ген. Спас Спасов.
Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море. Ген. Спас Спасов уточни, че в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.
"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе", поясни ген. Спас Спасов.
По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.
"Това, което виждаме в доклада, според мен, е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача", каза още ген. Спас Спасов.
Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота, може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъчно изпълняване на задачата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 свидетел
Коментиран от #50
08:50 15.07.2021
2 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #15, #25
08:54 15.07.2021
3 Ето видя ли
09:01 15.07.2021
4 Разследване
Другото нещо супер непрофесионално е да се изважда този доклад сега преди да се разчетат данните от кутията, явно има политически натиск за това.
Коментиран от #8
09:02 15.07.2021
5 ГРАД КОЗЛОДУЙ
09:04 15.07.2021
6 ако беше
Коментиран от #12
09:04 15.07.2021
7 Перо
Коментиран от #18, #19, #37
09:06 15.07.2021
8 мухльо
До коментар #4 от "Разследване":
ьащо тогава самолета беше на малки части, разпръснати в голям квадрант а????Коментиран от #20, #28
09:07 15.07.2021
9 кочо
Коментиран от #22
09:10 15.07.2021
10 може би
09:13 15.07.2021
11 Дебилчев
09:16 15.07.2021
12 Разследване
До коментар #6 от "ако беше":
Да бе да само че привържениците на конспирациите забравяте че черната кутия е в Русия а не в САЩ!!! Знаеш ли кога Русия ще прикрие натовска държава точно никога, айде мислете малко преди да говорите глупости.Коментиран от #21
09:16 15.07.2021
13 Холмс Шерлок
09:17 15.07.2021
14 Ген. Пасов
И най важното как американците ще допуснат Русия да направи анализ на черната кутия ,това няма как да се случи.
09:18 15.07.2021
15 не е така
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":
С уважение към паметта на пилота, но никой не е застрахован от внезапен инфаркт или инсулт. При претоварването със самолета може да му е станало внезапно зле. Не катапултирал. Да не забравяме че е на 47 г. Преди некадърниците от ГЕПИ, да осер ат закона, пилотите летяха до 35 годишни. Сега са пенсионирани военнослужещи, и пенсия и заплата. Каквото стане.Коментиран от #23
09:19 15.07.2021
16 ДЖОТО
09:22 15.07.2021
17 То пък Голямата Задача
09:22 15.07.2021
18 Разследване
До коментар #7 от "Перо":
Има десетки катастрофи на пилоти управляващи модерни боинг и еирбъс по тази причина. Когато самолета си лети нормално ситуацията е една когато обаче се получи екстремна ситуация сетивото което най-много се е доверявал през годините човек това са очите. Тогава няма много време за реакция понеже самолета е една машина която се подчинява на законите на аеродинамиката, когато изтървеш ъгъла на атака самолета става неуправляем. Повечето пилоти се доверяват на очите когато водят самолета, има специални курсове пилота да привикне че това което вижда от кабината понякога не е това което е деиствително. Ти когато видиш звезди а уреда ти казва че това трябва да е море ти какво правиш, хаиде да те видим, на очите ли да вярваш или на уредите?09:25 15.07.2021
19 Механик
До коментар #7 от "Перо":
Кутията вече е "поправена". Не е ли чудно, че я тръсиха близо месец и на края тя се намери ТОЧНО на това място, където трябваше да бъде?Самолетите не се разбиват по тоя начин! Изчезват от мониторите на 1200 метра когато са РАЗБИТИ, а не когато се разбиват в земята.
Всичко останало е мижи да те лажем и приспивни напеви на шаманите.
Коментиран от #27
09:28 15.07.2021
20 Разследване
До коментар #8 от "мухльо":
Това мухл...то ли ти го каза???? Самолета е на 100 метра дълбочина, ти сигурно ходи с лодката да го видиш там и се гмурна на 100 метра. Нормално е да има откъснати големи части от самолета при удара, но на 100ци малки части на голямо разстояние това сам си го измисли, дай да видим къде е тази информация.Коментиран от #26
09:30 15.07.2021
21 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #12 от "Разследване":
Явно не си виждал снимката с кръглото входно отверстие в "Курск" ! Доста "трудно" е взривено отвътре торпедо да остави такава !Коментиран от #29
09:30 15.07.2021
22 такива като теб
До коментар #9 от "кочо":
също прибурзват в решенията си да продадат майка и родина с цел да набавят лични облаги за себе си09:32 15.07.2021
23 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #15 от "не е така":
Точно от УВАЖЕНИЕ КЪМ ПАМЕТТА НА ПИЛОТА , постоянно питам КАК ТАКА ВСИЧКИ РАДАРИ КОИТО СА СЛЕДИЛИ МиГ29 са го изгубили на височина 1'200м ‼️ Министърът ни ли говори неистини, радарите ни ли не струват, ЛЪЖАТ ли ни ????Коментиран от #32
09:36 15.07.2021
24 С 36 летателни часа
Коментиран от #31
09:37 15.07.2021
25 Чип и Дейл
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Натренираността се губи много бързо, това не е да караш джипка!09:41 15.07.2021
26 те хората
До коментар #20 от "Разследване":
го оповестиха бе продажник. я помисли пак целия самолет ли беше на 100 м под вода или само някой части, като черната кутия, които вече не поправиха а Подправиха. Как може за теб да е нормално да има разхвърляни ,,малки,, части на голямо разстояние. По твоята НЕКОМПЕТЕНТНА логика разбираме, че самолета е започнал да се разпада на малки части още във въздуха и затова са пръснати на голяма площ а вс.останало е на 100 метра. Аз с лодка не ходих ама ти явно си ходил,че ръсиш противоречиви простотии. Щом казваш че малки части са започнали да хвърчат още във въздуха ,преди да се разбие, самолета не мислиш ли, че за да се случи това, е имало причина или те самолетите като си излетят, по правило и презумция, започват да си хвърлят малки части във въздуха безпричинно. Да ва е.а в разследващите НЕКОМПЕТЕНТНИ,, нискообразовани специалисти. Хем спориш хем си противоречиш. ПродажникКоментиран от #39
09:42 15.07.2021
27 Разследване
До коментар #19 от "Механик":
Ти си механик колкото баба ми е космонавт. 99% от самолетите изчезват на тази височина, това е заради особеностите на работа на радарите. Не случайно американските крилати ракети първо летят на високо за да пестят гориво, но когато наближат целта се снишават за да не бъдат прихванати от радара.Второ записа не може да бъде така лесно поправен има си контроли вътре които трудно се маниполират, Руснаците няма ка да ги излъжеш по този начин. За съжеление има някакви бюрократични пречки все още записа да бъде разчетен, дано по бързо да стане. Самолети падат и пак ще падат и в 99 процента от случаите не защото са ударени.
Резултатите бяха прибързано извадени, явно има политически натиск.
Коментиран от #42
09:43 15.07.2021
28 The Pest
До коментар #8 от "мухльо":
Ако допуснем че самолета е на хиляди парчета , защо според тебе е така ? Сигурно ше се позовеш на изначално глупавата версия че е свален с ракета , но ПВО ракетите не правят самолетите на трохи , повечето дори не се сблъскват директно с тях .09:45 15.07.2021
29 Разследване
До коментар #21 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Едно е Русия да си признае че САЩ са ги направили смешни едно е да прикрие че една натовска държава е поразила друга, това няма как да стане.Коментиран от #40
09:46 15.07.2021
30 Ние знаем всичко
09:47 15.07.2021
31 Начини много
До коментар #24 от "С 36 летателни часа":
Избор имат.Щом им се лети много искат голям нальот ,учат английски записват се подават заявления във ВВС на САЩ ,или Рф или и т.нт. ,начини има поне няколко .Разбира се живота им с България е приключен но пък ще летят до откат,сами ще търсят почивка09:53 15.07.2021
32 Разследване
До коментар #23 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Ей така прочети как работи радара и ще разбереш стига писхте глупости, радара не засича обекти на ниска височина има си лимит затова и крилатите ракети летят ниско за да не бъдат прихванати, стига глупости говорихте вече, това си е особеност на радара която всеки я знае. Естествено има си начини да се поставят няколко радари насочени по определен начин, но това е когато пазиш нещо от атака за една мисия над шабла оборудването е стандартно.09:58 15.07.2021
33 SAAB
В обучението на всеки пилот е наблегнато на полет по прибори ......те са дублирани в машината ! По луна и звезди може да летят чалгари астронафти ! Глупаво и тъпо.........тия който знаят истината я прикриват ! 1. бедна НАТО-вка БГ .....няма ресурс да вдига "мишена" за един стрелец .....при положение ,че няма ресурс за полети .............мишената е платена от друг стрелец......за ,който няма да чуете ....обаче видяхте грешката му ! Има експлозия във въздуха.....останки на такава площ са доказателство ! Проста физика .......Колегите му мълчат....щото напускат ,ако кажат А ....следва Б
Коментиран от #43, #44
09:59 15.07.2021
34 Сърдит
Коментиран от #45
10:00 15.07.2021
35 Сърдит
10:01 15.07.2021
36 Сърдит
Коментиран от #51
10:01 15.07.2021
37 т 64
До коментар #7 от "Перо":
Който не е летял лесно дава акъл Това не е тренажор или игра.Комисията е дала заключението си ,а и всеки който е летял над море нощем в сложни условия знае колко лесно може да се изгуби пространствена ориентация.Въпроса е действително в ръководителя на полети който би трябвало да прекрати задачата.Майор Терзиев е стрелял по такава цел и е на 47 години.Не е било нужно той да го прави или може би ще служи до 70 години.Това трябва да се прави от по млади пилоти с перспектива за развитие и това са пилоти на 25 години.Генералите няма нужда да летят самостоятелно само хабят ресурса и горивото на самолетите
10:02 15.07.2021
38 Сърдит
10:02 15.07.2021
39 Разследване
До коментар #26 от "те хората":
Ти си продажник щото говориш глупости, не нищо от това което си написал не твърдя. Казвам ти дай линк да видим къде пише че самолета се е разпаднал на малки части? Самолета е на 100 метра под водата трудно се стига на такава дълбочина, един месеца търсиха самолета а не малките части и накрая казаха първо че са намерили една част където не е кутията тоест не е опашната част и после намериха и тази част. Хаиде покажи ми къде пише че самолета е на много части, покажи да видим???А за подменента кутия нямам думи, ти как си мислиш че ще подмениш черна кутия ти нормален ли си това да не са ти български подкупни разследващи, в Русия веднага ще хванат лъжата и тогава ще стане голям скандал, мислете малко да подмениш кутия е на практика невъзможно особенно от Българите.
Коментиран от #46
10:06 15.07.2021
40 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #29 от "Разследване":
Ако ги "бяха направили на смешни" - щяха да се смеят , а не шефа на ЦРУ лично да каца в Москва, за да запазва гафа на янките и да договаря за Русия едни суми с много нули !Коментиран от #41
10:08 15.07.2021
41 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #40 от "БАЙ Х@Й ‼️":
ЗАМАЗВА ГАФА*/ изв/10:09 15.07.2021
42 значи потвърждаваш
До коментар #27 от "Разследване":
факта, че освен самолет под 1200 м е имало и американска крилата ракета....? мн.имтересно. Пишейки това май започваш да се доближаваш до истината. Адмирации. Продължавай в същия дух.Коментиран от #47
10:09 15.07.2021
43 Разследване
До коментар #33 от "SAAB":
Е добре то има описани десетки случаи на катастрофи по този начин, и то разследвани не от кой да е а от най-добрите разследващи агенции ти ми говориш какво ти казал Слави Трифонов смешно е просто, първо прочети, помисли как работи мозъка как реагира в екстремна ситуация и после говори. Случаите са факти,това което ти е казал Слави Трифонов няма как да го промени, едно е да може да управляваш по прибори което всеки може едно е в екстремна ситуация да им се довериш на 100 процента, когато виждаш нещо което не е това което мозъкът мисли че е. Първо прочети после говори щото случаите са реални и са десетки.Коментиран от #56
10:17 15.07.2021
44 подкрепяме написаното
До коментар #33 от "SAAB":
ама го обясни на оня, който се е писал ,,РАЗСЛЕДВАЩ,, че милия, е доста некомпетентен с високи претенции че всичко му е ясно. Вижда се, че разбира от някой неща, ама си мисли че всичко знае. Пишеки глупости обаче ,доказва момчете всъщност, че е доста объркан и противоречив. Явно получава възнаграждение за да ръси простотии и да хвърля прах в очите на офцете10:17 15.07.2021
45 Разследване
До коментар #34 от "Сърдит":
Чакай сега вие съвсем се объркахте едни казват опитен други ама нямал нальот??? Та последно кое от двете? За катапулта да ако човек мисли морето за небе той няма причина да катапултира, когато се доближи много близо и види как стоят нещата вече е твърде късно. В такъв екстремен момент е възможно мозъкът да изключи, има много случаи в които разследващите се чудят как е възможно пилота да направи това, защо го е направил. Еми защото това е мозък, много трудно може да се обясни защо един мозък прави това или онова когато е в паника.10:24 15.07.2021
46 приятелче
До коментар #39 от "Разследване":
наистина не си мн.ок но.....това е лично твой проблем. Щом вярваш изцяло и безрезервно само ,на това което четеш и ти се поднася си ми ясен колко мисловна дейност имаш и колко филтрираш поднесена информация. Няма нужда от повече диалог и коментар с теб. Достатъчно написа и достатъчно доказа колко струваш и тежиш. Останалите, четящи тук, ще те претеглят и съдят. Съжалявам, че в България има толкова продажни псета накърнявайки честта и достойнството на малкото останали истински, живи и починали, военни. Слава на героите-тях ще запомним. Ти си срам за рода си и, с право, би могъл да се наредиш до тези,които никой няма да помни и ще забрави. Да ти го кажа по-простичко, че нямаш капацитета да ме разбереш, ти си като ония българи които са от ромски произход. Хайде със здраве. И си пиши пак. Тя съдбата,такива като теб, ще ви съди.Не забравяй че българския народ е дълбоковиждащ и проницателен ,многоповече отколкото, това което му се предлага да чете. Ти като искаш пак си чети ,,линковете,, щом това задоволява тесногръдата ти душа.Коментиран от #48
10:30 15.07.2021
47 Разследване
До коментар #42 от "значи потвърждаваш":
Да се смее ли човек да плаче ли. Казвам ти пример, че чети внимателни ракети ВЪЗДУХ-ЗЕМЯ повтарям земя когато наближат наземната цел се снишават да не ги хванат радарите. В случая няма ракета, но радара поради характеристиките си не може да хване обект когато се сниши над определена височина това са характеристики на радара.10:43 15.07.2021
48 Разследване
До коментар #46 от "приятелче":
Безсилието ражда коментари като твоя, няма факти само обиди казах ти прочети има десетки случаи и да човека е човек всеки греши особенно в екстремни ситуации. Ти не грешиш ли когато си притиснат до стената и нямаш време да мислиш? Аз когато сгреша не се оправдавам с другите или че някоя ракета ме е треснала в главата.Вие не вярвате на Българските разследващи на САЩ на Русия всички прекриват нещо а истината е пред очите. Нощ, море, висока скорост на мишената, малък нальот, почти никакъв опит в сложни мисии всичко това води до трагедията. Колко самолета паднаха досега я се порови в световните медии колко от тях някоя ракета ги удари?
10:54 15.07.2021
49 Сега
11:16 15.07.2021
50 Оракула
До коментар #1 от "свидетел":
Ако е било на границата на възможностите,кой го е допуснал, да изпълни полет,
свързан с риск за живота му?
Ние не сме във военно положение по никакъв начин,
да говорим за
Има "хора", които планират тези учения , има ли смисъл
да се хвърля вината върху пилота ,
той като доблестен пилот, никога не би отказал ,
да изпълни заповедтта на главнокомандващия
на учението!
Бог да даде мир на душата на Майор Терзиев,
и на неговите близки!
Той е изпълнил заповедта , която го е погубила?
Кой е този, който я издаде, питам аз?
Има Военен съд, да действа а не да крие ,мишоците водещи учението!
Коментиран от #52
11:18 15.07.2021
51 Будилника
До коментар #36 от "Сърдит":
Миг-29 на Майор Терзиев, е отстрелян от ракета ,периметъра на отломките, потвърждават трагедията!!
Не нужно при днешните ,милиони факти,
да ставаме наивни вярващи глупаци!
Да започнат разследване, кой го свали ?
Коментиран от #53
11:25 15.07.2021
52 Разследване
До коментар #50 от "Оракула":
Очевидно мисията е била планирана по друг начин а не да не се отвори парашута(или да е пробит) на мишената. Очевидно и диспечара е можело да реагира сигурно, но става въпрос за секунди. Пилота носи най-голяма отговорност а диспечера само помага, но пилота взема решения за екипажа или в случая за себе си.Коментиран от #54
11:36 15.07.2021
53 Ръчен часовник
До коментар #51 от "Будилника":
И колко е периметъра?Коментиран от #55
11:38 15.07.2021
54 Оракула
До коментар #52 от "Разследване":
Говорим за маргинали на сигурност, за самия пилот,не говорим, какво може и не може да изпълни пилота ?
След като се е случило, това което не трябва да се случи,
то има грешка в планирането!
13:36 15.07.2021
55 Будилника
До коментар #53 от "Ръчен часовник":
Не съм го мерил лично , по думите на тези,които са го претърсвали е няколко километра?
13:43 15.07.2021
56 SAAB
До коментар #43 от "Разследване":
Славчо си го слушай ти........направи моите часове поне в тренажор и тогава се повдигай на пръсти !23:32 15.07.2021
57 баба ви
23:36 24.07.2021
58 баба ти от Пловдив
23:41 24.07.2021