ФАКТИ.БГ

Ген. Спасов: Задачата на пилота Терзиев може да е била на границите на възможностите

Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море

Публикувана: 15 Юли, 2021 08:48
58 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2770
Ген. Спасов: Задачата на пилота Терзиев може да е била на границите на възможностите
Кадър БНТ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и крие много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов в "Денят започва" по БНТ.

Според него докладът за катастрофата с военния изтребител е обективен и ясен.

"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", допълни ген. Спас Спасов.

Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море. Ген. Спас Спасов уточни, че в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.

"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе", поясни ген. Спас Спасов.

По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.

"Това, което виждаме в доклада, според мен, е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача", каза още ген. Спас Спасов.

Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота, може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъчно изпълняване на задачата.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
свидетел
1 Отговор
на всеки разумен човек беше ясно , че е "пилотска грешка". и как да не е при никаквата натренираност на т.н. ни "асове" в пенсионна възраст.

Коментиран от #50


Оценка:
-12 +16

БАЙ Х@Й ‼️
2 Отговор
Би било нормално , ако става дума за някой току що завършил военно училище, ама да твърдиш това за пилот водил формацията на парадите........

Коментиран от #15, #25


Оценка:
-6 +27

Ето видя ли
3 Отговор
От къдя толкова генерали, ве, малко индианец-много вожд.

Оценка:
-0 +25

Разследване
4 Отговор
За професионалистите доклада ясно казва пилота загубва пространствена ориентация, не се води по изкуственият хоризонт в кабината а от очите си и забива самолета в морето. Понеже е военен пилот служил на Република България и убива само себе си няма нужда да се казва в прав текст, това не помага на никого. Няма нужда и да се вини диспечара, пилота има всичко необходимо в кабината за да прецени как да реагира, диспечара само помага, но решенията се вземат от пилота. Когато е на мисия какво ще прави. Може би известна вина има и прекият началник, когато един пилот не е подготвен той просто не е готов. От друга страна ако един военен пилот ще излита ще кара 30 мин по"магистралата" и ще се приземява трябва сериозно да се замислим трябват ли ни тези скъпо струващи самолети.
Другото нещо супер непрофесионално е да се изважда този доклад сега преди да се разчетат данните от кутията, явно има политически натиск за това.

Коментиран от #8


Оценка:
-4 +18

ГРАД КОЗЛОДУЙ
5 Отговор
вие убихте пилота БОГ да го прости

Оценка:
-2 +10

ако беше
6 Отговор
така човека, светла му памет, въобще нямаше да приеме задачата бе плужек. Такива самоубийствени задачи, за каквито говори този на амбразурата, се приемат само от родолюбци Само по време на война. Защо замазват, такива като тоя, картинката? Свалиха човека с приятелски огън. Това е истината измислено генералче. Това е!!! Не дай си боже такива генералчета ,като тоя на снимката, да им се наложи да встъпват в ефективни бойни действия...че и хора да командват. Продажници. Била задачата на границите на въможностите. А комемтара по случилото се ,ВИДНО Е,че ти е на границата на компетентността.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +19

Перо
7 Отговор
Още не е разчетена “черната” кутия,но заключението вече е готово! Пилота да не управлява двуплощник от 1917 г.за да има загуба на пространствена ориентация от визуално наблюдение на повърхността. Той пилотира модерен самолет,само чрез уреди,които са били изправни. Истината ще се види,след разчитането на кутията,ако информацията не се прикрие зад булото на “секретността” за да се запазят калинките с лампази! Къде са били диспечерите от Командния пунк,наблюдаващи полета с радиолокационните станции. Има някаква вероятност /ако мишената е била повредена и е падала много бързо/ пилота да се е унесъл в преследването на целта,да не е погледнал висотомета и не е имал време да вдигне самолета,но това е само версия. Само кутията може да покаже истината,без да се укрива информация!

Коментиран от #18, #19, #37


Оценка:
-0 +18

мухльо
8 Отговор

До коментар #4 от "Разследване":


ьащо тогава самолета беше на малки части, разпръснати в голям квадрант а????

Коментиран от #20, #28


Оценка:
-1 +12

кочо
9 Отговор
РЕШЕНИЕТО ДА ПОРАЗИ ЦЕЛТА Е САМО И ЕДИНСТВЕНО НА ПИЛОТА.ПРИБЪРЗАЕЛ С ТОВА РЕШЕНИЕ.АКО Я ПРОПУСНЕ И ЗАХОДИ ЗА 2РА МИШЕНА ДАЛИ ЩЕ МУ СТИГНЕ ГОРИВОТО ЗА ПОРАЗЯВАНЕ.ЯВНО ИМА ПРОПУСКИ И НЕОТРАБОТЕНИ ХОДОВЕ ОТ ЩАБА И ЛЕТЕЦА ВЪВ ЗАДАЧАТА.НЕПРОСТИМО Е.

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +1

може би
10 Отговор
Ами защо не се допуска, че от претоварването може да е получил инфаркт или инсулт? Все пак е 47 г. и не е първа младост. Бил е здраво момче, но кой може да гарантира че не му е станало внезапно зле? Никой на тези години не е застрахован. Всички летци са и пенсионери, кой допусна това? Сега и момчето щеше да е живо и самолета цял, ако не бяха некадърниците - пенсионирани военнослужещи.

Оценка:
-10 +6

Дебилчев
11 Отговор
Навигиращите полета са виновни, трябвало да пропусне целта щом е застрашаващо

Оценка:
-0 +6

Разследване
12 Отговор

До коментар #6 от "ако беше":


Да бе да само че привържениците на конспирациите забравяте че черната кутия е в Русия а не в САЩ!!! Знаеш ли кога Русия ще прикрие натовска държава точно никога, айде мислете малко преди да говорите глупости.

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +8

Холмс Шерлок
13 Отговор
Като е нямал достатъчно летателни часове, защо му е поставена задача "на границата на възможностите"? Както си живеем без подводница, сигурно можем да си живеем и без изтребители - евтино и достатъчно е да има спасителни хеликоптери, охрана на границите, борба срещу пожари и толкова. Видя се, че военните - стабилен натовски партньор, нямат дори уреди да извадят черната кутия, дето е оранжева...

Оценка:
-1 +14

Ген. Пасов
14 Отговор
Доклад без информация от черната кутия ,нямам думи.При положение, че е намерена и може да съдържа най важната информация.Цял месец я изпращат за анализ или по точно се преструват ,още не я бяха намерили, а се убиха да обесняват ,че ще е повредена.
И най важното как американците ще допуснат Русия да направи анализ на черната кутия ,това няма как да се случи.

Оценка:
-1 +12

не е така
15 Отговор

До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":


С уважение към паметта на пилота, но никой не е застрахован от внезапен инфаркт или инсулт. При претоварването със самолета може да му е станало внезапно зле. Не катапултирал. Да не забравяме че е на 47 г. Преди некадърниците от ГЕПИ, да осер ат закона, пилотите летяха до 35 годишни. Сега са пенсионирани военнослужещи, и пенсия и заплата. Каквото стане.

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +7

ДЖОТО
16 Отговор
ПИЛОТА Е УБИТ ОТ САЩ!!!ТОВА Е ИСТИНАТА!И ТОВА,ЩЕ ГО ПОКАЖЕ ЧЕРНАТА КУТИЯ!

Оценка:
-4 +7

То пък Голямата Задача
17 Отговор
Да се учиш "военно" как да слугуваш на Щатите,аре стига..

Оценка:
-1 +3

Разследване
18 Отговор

До коментар #7 от "Перо":


Има десетки катастрофи на пилоти управляващи модерни боинг и еирбъс по тази причина. Когато самолета си лети нормално ситуацията е една когато обаче се получи екстремна ситуация сетивото което най-много се е доверявал през годините човек това са очите. Тогава няма много време за реакция понеже самолета е една машина която се подчинява на законите на аеродинамиката, когато изтървеш ъгъла на атака самолета става неуправляем. Повечето пилоти се доверяват на очите когато водят самолета, има специални курсове пилота да привикне че това което вижда от кабината понякога не е това което е деиствително. Ти когато видиш звезди а уреда ти казва че това трябва да е море ти какво правиш, хаиде да те видим, на очите ли да вярваш или на уредите?

Оценка:
-2 +2

Механик
19 Отговор

До коментар #7 от "Перо":


Кутията вече е "поправена". Не е ли чудно, че я тръсиха близо месец и на края тя се намери ТОЧНО на това място, където трябваше да бъде?
Самолетите не се разбиват по тоя начин! Изчезват от мониторите на 1200 метра когато са РАЗБИТИ, а не когато се разбиват в земята.
Всичко останало е мижи да те лажем и приспивни напеви на шаманите.

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +9

Разследване
20 Отговор

До коментар #8 от "мухльо":


Това мухл...то ли ти го каза???? Самолета е на 100 метра дълбочина, ти сигурно ходи с лодката да го видиш там и се гмурна на 100 метра. Нормално е да има откъснати големи части от самолета при удара, но на 100ци малки части на голямо разстояние това сам си го измисли, дай да видим къде е тази информация.

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +3

БАЙ Х@Й ‼️
21 Отговор

До коментар #12 от "Разследване":


Явно не си виждал снимката с кръглото входно отверстие в "Курск" ! Доста "трудно" е взривено отвътре торпедо да остави такава !

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +6

такива като теб
22 Отговор

До коментар #9 от "кочо":


също прибурзват в решенията си да продадат майка и родина с цел да набавят лични облаги за себе си

Оценка:
-0 +3

БАЙ Х@Й ‼️
23 Отговор

До коментар #15 от "не е така":


Точно от УВАЖЕНИЕ КЪМ ПАМЕТТА НА ПИЛОТА , постоянно питам КАК ТАКА ВСИЧКИ РАДАРИ КОИТО СА СЛЕДИЛИ МиГ29 са го изгубили на височина 1'200м ‼️ Министърът ни ли говори неистини, радарите ни ли не струват, ЛЪЖАТ ли ни ????

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +8

С 36 летателни часа
24 Отговор
за годината какво очаквате? Това е престъпление спрямо летците ни. Без туй са малко на брой!

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +1

Чип и Дейл
25 Отговор

До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Натренираността се губи много бързо, това не е да караш джипка!

Оценка:
-0 +0

те хората
26 Отговор

До коментар #20 от "Разследване":


го оповестиха бе продажник. я помисли пак целия самолет ли беше на 100 м под вода или само някой части, като черната кутия, които вече не поправиха а Подправиха. Как може за теб да е нормално да има разхвърляни ,,малки,, части на голямо разстояние. По твоята НЕКОМПЕТЕНТНА логика разбираме, че самолета е започнал да се разпада на малки части още във въздуха и затова са пръснати на голяма площ а вс.останало е на 100 метра. Аз с лодка не ходих ама ти явно си ходил,че ръсиш противоречиви простотии. Щом казваш че малки части са започнали да хвърчат още във въздуха ,преди да се разбие, самолета не мислиш ли, че за да се случи това, е имало причина или те самолетите като си излетят, по правило и презумция, започват да си хвърлят малки части във въздуха безпричинно. Да ва е.а в разследващите НЕКОМПЕТЕНТНИ,, нискообразовани специалисти. Хем спориш хем си противоречиш. Продажник

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +5

Разследване
27 Отговор

До коментар #19 от "Механик":


Ти си механик колкото баба ми е космонавт. 99% от самолетите изчезват на тази височина, това е заради особеностите на работа на радарите. Не случайно американските крилати ракети първо летят на високо за да пестят гориво, но когато наближат целта се снишават за да не бъдат прихванати от радара.
Второ записа не може да бъде така лесно поправен има си контроли вътре които трудно се маниполират, Руснаците няма ка да ги излъжеш по този начин. За съжеление има някакви бюрократични пречки все още записа да бъде разчетен, дано по бързо да стане. Самолети падат и пак ще падат и в 99 процента от случаите не защото са ударени.
Резултатите бяха прибързано извадени, явно има политически натиск.

Коментиран от #42


Оценка:
-2 +0

The Pest
28 Отговор

До коментар #8 от "мухльо":


Ако допуснем че самолета е на хиляди парчета , защо според тебе е така ? Сигурно ше се позовеш на изначално глупавата версия че е свален с ракета , но ПВО ракетите не правят самолетите на трохи , повечето дори не се сблъскват директно с тях .

Оценка:
-2 +0

Разследване
29 Отговор

До коментар #21 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Едно е Русия да си признае че САЩ са ги направили смешни едно е да прикрие че една натовска държава е поразила друга, това няма как да стане.

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +0

Ние знаем всичко
30 Отговор
Летеца не се е разбил

Оценка:
-0 +3

Начини много
31 Отговор

До коментар #24 от "С 36 летателни часа":


Избор имат.Щом им се лети много искат голям нальот ,учат английски записват се подават заявления във ВВС на САЩ ,или Рф или и т.нт. ,начини има поне няколко .Разбира се живота им с България е приключен но пък ще летят до откат,сами ще търсят почивка

Оценка:
-3 +0

Разследване
32 Отговор

До коментар #23 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Ей така прочети как работи радара и ще разбереш стига писхте глупости, радара не засича обекти на ниска височина има си лимит затова и крилатите ракети летят ниско за да не бъдат прихванати, стига глупости говорихте вече, това си е особеност на радара която всеки я знае. Естествено има си начини да се поставят няколко радари насочени по определен начин, но това е когато пазиш нещо от атака за една мисия над шабла оборудването е стандартно.

Оценка:
-1 +0

SAAB
33 Отговор
Пълни глупости.........за прости хора чели една книга !
В обучението на всеки пилот е наблегнато на полет по прибори ......те са дублирани в машината ! По луна и звезди може да летят чалгари астронафти ! Глупаво и тъпо.........тия който знаят истината я прикриват ! 1. бедна НАТО-вка БГ .....няма ресурс да вдига "мишена" за един стрелец .....при положение ,че няма ресурс за полети .............мишената е платена от друг стрелец......за ,който няма да чуете ....обаче видяхте грешката му ! Има експлозия във въздуха.....останки на такава площ са доказателство ! Проста физика .......Колегите му мълчат....щото напускат ,ако кажат А ....следва Б

Коментиран от #43, #44


Оценка:
-0 +3

Сърдит
34 Отговор
Трудно е да се приеме обяснението на причинста за кстастрофата с загуба на пространствена ориентация !! Опитен пилот, какъвто беше мз-р Терзиев, води в сложните нощни условия самолета и въпреки сложността с бързото псдане на целта, успява да я порази, да докладва за изпълнението, което става на 1800м, и в а това не би могло без ясно пространствено да е ориентиран, и в следващият момент, той тотално по небясними оричини губи ориентация, забравя, за авиохоризонт, за висотомери, за катапултиране, и....загива !! А удара във водата така разбува кабината, че спасителната жилетка, която е пристегната към пилота с с два реда широки колани, е намерена отделно !! Трудно е за обяснение г-да ,"специалисти", и обяснението ви навява на заблуждение, и отклоняване от истната !!!

Коментиран от #45


Оценка:
-1 +3

Сърдит
35 Отговор
Трудно е да се приеме обяснението на причинста за кстастрофата с загуба на пространствена ориентация !! Опитен пилот, какъвто беше мз-р Терзиев, води в сложните нощни условия самолета и въпреки сложността с бързото псдане на целта, успява да я порази, да докладва за изпълнението, което става на 1800м, и в а това не би могло без ясно пространствено да е ориентиран, и в следващият момент, той тотално по небясними оричини губи ориентация, забравя, за авиохоризонт, за висотомери, за катапултиране, и....загива !! А удара във водата така разбува кабината, че спасителната жилетка, която е пристегната към пилота с с два реда широки колани, е намерена отделно !! Трудно е за обяснение г-да ,"специалисти", и обяснението ви навява на заблуждение, и отклоняване от истната !!!

Оценка:
-1 +2

Сърдит
36 Отговор
Трудно е да се приеме обяснението на причинста за кстастрофата с загуба на пространствена ориентация !! Опитен пилот, какъвто беше мз-р Терзиев, води в сложните нощни условия самолета и въпреки сложността с бързото псдане на целта, успява да я порази, да докладва за изпълнението, което става на 1800м, и в а това не би могло без ясно пространствено да е ориентиран, и в следващият момент, той тотално по небясними оричини губи ориентация, забравя, за авиохоризонт, за висотомери, за катапултиране, и....загива !! А удара във водата така разбува кабината, че спасителната жилетка, която е пристегната към пилота с с два реда широки колани, е намерена отделно !! Трудно е за обяснение г-да ,"специалисти", и обяснението ви навява на заблуждение, и отклоняване от истната !!!

Коментиран от #51


Оценка:
-1 +2

т 64
37 Отговор

До коментар #7 от "Перо":


Който не е летял лесно дава акъл Това не е тренажор или игра.Комисията е дала заключението си ,а и всеки който е летял над море нощем в сложни условия знае колко лесно може да се изгуби пространствена ориентация.Въпроса е действително в ръководителя на полети който би трябвало да прекрати задачата.
Майор Терзиев е стрелял по такава цел и е на 47 години.Не е било нужно той да го прави или може би ще служи до 70 години.Това трябва да се прави от по млади пилоти с перспектива за развитие и това са пилоти на 25 години.Генералите няма нужда да летят самостоятелно само хабят ресурса и горивото на самолетите

Оценка:
-3 +1

Сърдит
38 Отговор
Трудно е да се приеме обяснението на причинста за кстастрофата с загуба на пространствена ориентация !! Опитен пилот, какъвто беше мз-р Терзиев, води в сложните нощни условия самолета и въпреки сложността с бързото псдане на целта, успява да я порази, да докладва за изпълнението, което става на 1800м, и в а това не би могло без ясно пространствено да е ориентиран, и в следващият момент, той тотално по небясними оричини губи ориентация, забравя, за авиохоризонт, за висотомери, за катапултиране, и....загива !! А удара във водата така разбува кабината, че спасителната жилетка, която е пристегната към пилота с с два реда широки колани, е намерена отделно !! Трудно е за обяснение г-да ,"специалисти", и обяснението ви навява на заблуждение, и отклоняване от истната !!!

Оценка:
-1 +2

Разследване
39 Отговор

До коментар #26 от "те хората":


Ти си продажник щото говориш глупости, не нищо от това което си написал не твърдя. Казвам ти дай линк да видим къде пише че самолета се е разпаднал на малки части? Самолета е на 100 метра под водата трудно се стига на такава дълбочина, един месеца търсиха самолета а не малките части и накрая казаха първо че са намерили една част където не е кутията тоест не е опашната част и после намериха и тази част. Хаиде покажи ми къде пише че самолета е на много части, покажи да видим???
А за подменента кутия нямам думи, ти как си мислиш че ще подмениш черна кутия ти нормален ли си това да не са ти български подкупни разследващи, в Русия веднага ще хванат лъжата и тогава ще стане голям скандал, мислете малко да подмениш кутия е на практика невъзможно особенно от Българите.

Коментиран от #46


Оценка:
-2 +1

БАЙ Х@Й ‼️
40 Отговор

До коментар #29 от "Разследване":


Ако ги "бяха направили на смешни" - щяха да се смеят , а не шефа на ЦРУ лично да каца в Москва, за да запазва гафа на янките и да договаря за Русия едни суми с много нули !

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +4

БАЙ Х@Й ‼️
41 Отговор

До коментар #40 от "БАЙ Х@Й ‼️":


ЗАМАЗВА ГАФА*/ изв/

Оценка:
-0 +4

значи потвърждаваш
42 Отговор

До коментар #27 от "Разследване":


факта, че освен самолет под 1200 м е имало и американска крилата ракета....? мн.имтересно. Пишейки това май започваш да се доближаваш до истината. Адмирации. Продължавай в същия дух.

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +2

Разследване
43 Отговор

До коментар #33 от "SAAB":


Е добре то има описани десетки случаи на катастрофи по този начин, и то разследвани не от кой да е а от най-добрите разследващи агенции ти ми говориш какво ти казал Слави Трифонов смешно е просто, първо прочети, помисли как работи мозъка как реагира в екстремна ситуация и после говори. Случаите са факти,това което ти е казал Слави Трифонов няма как да го промени, едно е да може да управляваш по прибори което всеки може едно е в екстремна ситуация да им се довериш на 100 процента, когато виждаш нещо което не е това което мозъкът мисли че е. Първо прочети после говори щото случаите са реални и са десетки.

Коментиран от #56


Оценка:
-2 +0

подкрепяме написаното
44 Отговор

До коментар #33 от "SAAB":


ама го обясни на оня, който се е писал ,,РАЗСЛЕДВАЩ,, че милия, е доста некомпетентен с високи претенции че всичко му е ясно. Вижда се, че разбира от някой неща, ама си мисли че всичко знае. Пишеки глупости обаче ,доказва момчете всъщност, че е доста объркан и противоречив. Явно получава възнаграждение за да ръси простотии и да хвърля прах в очите на офцете

Оценка:
-0 +3

Разследване
45 Отговор

До коментар #34 от "Сърдит":


Чакай сега вие съвсем се объркахте едни казват опитен други ама нямал нальот??? Та последно кое от двете? За катапулта да ако човек мисли морето за небе той няма причина да катапултира, когато се доближи много близо и види как стоят нещата вече е твърде късно. В такъв екстремен момент е възможно мозъкът да изключи, има много случаи в които разследващите се чудят как е възможно пилота да направи това, защо го е направил. Еми защото това е мозък, много трудно може да се обясни защо един мозък прави това или онова когато е в паника.

Оценка:
-2 +1

приятелче
46 Отговор

До коментар #39 от "Разследване":


наистина не си мн.ок но.....това е лично твой проблем. Щом вярваш изцяло и безрезервно само ,на това което четеш и ти се поднася си ми ясен колко мисловна дейност имаш и колко филтрираш поднесена информация. Няма нужда от повече диалог и коментар с теб. Достатъчно написа и достатъчно доказа колко струваш и тежиш. Останалите, четящи тук, ще те претеглят и съдят. Съжалявам, че в България има толкова продажни псета накърнявайки честта и достойнството на малкото останали истински, живи и починали, военни. Слава на героите-тях ще запомним. Ти си срам за рода си и, с право, би могъл да се наредиш до тези,които никой няма да помни и ще забрави. Да ти го кажа по-простичко, че нямаш капацитета да ме разбереш, ти си като ония българи които са от ромски произход. Хайде със здраве. И си пиши пак. Тя съдбата,такива като теб, ще ви съди.Не забравяй че българския народ е дълбоковиждащ и проницателен ,многоповече отколкото, това което му се предлага да чете. Ти като искаш пак си чети ,,линковете,, щом това задоволява тесногръдата ти душа.

Коментиран от #48


Оценка:
-0 +2

Разследване
47 Отговор

До коментар #42 от "значи потвърждаваш":


Да се смее ли човек да плаче ли. Казвам ти пример, че чети внимателни ракети ВЪЗДУХ-ЗЕМЯ повтарям земя когато наближат наземната цел се снишават да не ги хванат радарите. В случая няма ракета, но радара поради характеристиките си не може да хване обект когато се сниши над определена височина това са характеристики на радара.

Оценка:
-1 +0

Разследване
48 Отговор

До коментар #46 от "приятелче":


Безсилието ражда коментари като твоя, няма факти само обиди казах ти прочети има десетки случаи и да човека е човек всеки греши особенно в екстремни ситуации. Ти не грешиш ли когато си притиснат до стената и нямаш време да мислиш? Аз когато сгреша не се оправдавам с другите или че някоя ракета ме е треснала в главата.
Вие не вярвате на Българските разследващи на САЩ на Русия всички прекриват нещо а истината е пред очите. Нощ, море, висока скорост на мишената, малък нальот, почти никакъв опит в сложни мисии всичко това води до трагедията. Колко самолета паднаха досега я се порови в световните медии колко от тях някоя ракета ги удари?

Оценка:
-1 +0

Сега
49 Отговор
Генерале ,ако самолета се беше разбил във водата тялото на пилота щеше да бъде почти цяло вързано с коланите и екипировката на 70м дълбочина и можеше да бъде извадено за няколко дни. Разбираемо е че трябва да потвърдиш доклада защото така ти е казано.

Оценка:
-1 +2

Оракула
50 Отговор

До коментар #1 от "свидетел":


Ако е било на границата на възможностите,
кой го е допуснал, да изпълни полет,
свързан с риск за живота му?
Ние не сме във военно положение по никакъв начин,
да говорим за
Има "хора", които планират тези учения , има ли смисъл
да се хвърля вината върху пилота ,
той като доблестен пилот, никога не би отказал ,
да изпълни заповедтта на главнокомандващия
на учението!
Бог да даде мир на душата на Майор Терзиев,
и на неговите близки!
Той е изпълнил заповедта , която го е погубила?
Кой е този, който я издаде, питам аз?
Има Военен съд, да действа а не да крие ,мишоците водещи учението!

Коментиран от #52


Оценка:
-1 +2

Будилника
51 Отговор

До коментар #36 от "Сърдит":


Миг-29 на Майор Терзиев, е отстрелян от ракета ,
периметъра на отломките, потвърждават трагедията!!
Не нужно при днешните ,милиони факти,
да ставаме наивни вярващи глупаци!
Да започнат разследване, кой го свали ?

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +1

Разследване
52 Отговор

До коментар #50 от "Оракула":


Очевидно мисията е била планирана по друг начин а не да не се отвори парашута(или да е пробит) на мишената. Очевидно и диспечара е можело да реагира сигурно, но става въпрос за секунди. Пилота носи най-голяма отговорност а диспечера само помага, но пилота взема решения за екипажа или в случая за себе си.

Коментиран от #54


Оценка:
-2 +1

Ръчен часовник
53 Отговор

До коментар #51 от "Будилника":


И колко е периметъра?

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +0

Оракула
54 Отговор

До коментар #52 от "Разследване":


Говорим за маргинали на сигурност, за самия пилот,
не говорим, какво може и не може да изпълни пилота ?
След като се е случило, това което не трябва да се случи,
то има грешка в планирането!

Оценка:
-0 +1

Будилника
55 Отговор

До коментар #53 от "Ръчен часовник":


Не съм го мерил лично , по думите на тези,
които са го претърсвали е няколко километра?

Оценка:
-0 +0

SAAB
56 Отговор

До коментар #43 от "Разследване":


Славчо си го слушай ти........направи моите часове поне в тренажор и тогава се повдигай на пръсти !

Оценка:
-0 +0

баба ви
57 Отговор
там мина някакъв кораб д......!!! какви са тези простотии от някакъв генерал в мирно време!!! бг военните летци са били винаги първи в света! За това всички държави в света ги търсят и плащат почтенно!

Оценка:
-0 +0

баба ти от Пловдив
58 Отговор
браво ном 51! Всички българи мислим така , че е таргет- мишена!!!! естествено от ракета

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.