Отидете към основна версия

2 921 77

Д-р Симидчиев: 50% шанс за пик на COVID-19 през август, 90% - през септември

  • д-р александър симидчиев-
  • covid-19-
  • пик

Според него системата е много объркана, а начинът за оправянето ѝ е единствено със законодателство

Кадър БНТ

50% е шансът да направим пик на пандемията през август и 90% - през септември. Това заяви в предаването "Още от деня" по БНТ д-р Александър Симидчиев, депутат от "Демократична България“, но допълни, че не може да се говори със сигурност, тъй като има твърде много неизвестни.

Според него системата е много объркана, а начинът за оправянето ѝ е единствено със законодателство.

"Системата е толкова усукана, че който и да се сложи там, и Исус да го сложат на това място, ще го бламираме много бързо“, подчерта той, като уточни, че няма амбицията да става министър.

Д-р Симидчиев каза, че не е ясно колко хора са преболедували в България.

"Нямаме такива категорични данни. Не е ясно колко от хората, които имат ваксинационен сертификат, имат реален ваксинационен сертификат. Има случаи на издаване на сертификат без направена ваксина. И тогава човек, който има сертификат, може да боледува повторно и това не е, защото е ваксиниран и боледува повторно“, посочи той.

По думите му не е имало систематичност при контрола на пандемията в последните 18 месеца.

"Имаше формално план, но този план реално не действаше. Надявам се оттук насетне наличието на един ясен структуриран план, който може да се осъвременява, да доведе до това процесът да се контролира много по-добре напред. Например, вече имаме протокол, приет от Министерството на здравеопазването, за болнично и извънболнично лечение на Ковид инфекцията“, каза още д-р Симидчиев.

Той допълни още, че проблемът с нежеланието хората да се ваксинират продължава.

"Тези, които са най-склонни да се ваксинират, вече се ваксинираха, и останаха все по-трудни групи от населението, които са притеснени от ваксинацията. И преди се правеха кампании, които не бяха особено ефективни, и сега продължават да се правят кампании, които пак не са с драматично по-различна ефективност. Комуникационна кампания, която цели да убеди някой за нещо, трябва да е строго насочена към конкретния проблем“, обясни д-р Александър Симидчиев.

Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 30 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове