В трудни условия работи градският транспорт във Варна. Причината са високите цени на природния газ, дизеловото гориво и тока. Те оскъпяват услугите на общинското предприятие, което отчита високи разходи и на практика работи на загуба. Варненци са изправени пред две опции - разреждане на графика или поскъпване на билетите.
Общо 150 автобуса обслужват Варна. От тях 20 се движат на природен газ. Високата цена на горивото се отразява негативно на общинска фирма "Градски транспорт".
"На месец около 120 000 лева за газ в момента плащаме. Преди време цената, която плащахме, беше 50 000 - 60 000 лева на месец", заяви Злати Златев, изпълнителен директор на "Градски транспорт" - Варна.
Високата цена на природния газ принуди превозвачите в други градове да разредят курсовете на автобусите.
"Засега нямаме такова намерение, разбира се всичко зависи от това как ще може да се справи общината, защото ние сме социално предприятие и това, което ние не можем да доработим, се плаща от социалните разходи на общината", допълни Злати Златев.
75% от градските автобуси във Варна се движат с дизелово гориво, 12 на сто са тролейбусите. От дружеството са притеснени, че цените на тока и дизела също са високи.
"Милион, милион и двеста хиляди плащаме на месец за дизел. Същото е положението с електроенергията, около седем пъти и там се е увеличило. Всичко това води до големи затруднения, защото само за гориво трябва да плащаме на месец около милион и половина", добави Злати Златев, изпълнителен директор на "Градски транспорт" - Варна.
Очаква се фирма "Градски транспорт" да натрупа сериозни загуби до края на годината. Без компенсации те ще бъдат пагубни.
"Сега като гледам, че в пъти се вдигат цените, може би ще надхвърли един-два милиона", каза още Злати Златев.
Общинският съвет във Варна реши цената на хартиения билет за час превоз с градския транспорт да поскъпне от лев на лев и 60, а за 90 минути от един лев и 50 стотинки на два лева и 40 стотинки.