Отидете към основна версия

2 422 17

Може ли София да остане без таксита?

  • софия-
  • таксита-
  • метан

Шофьори настояват за ново поскъпване от нова година

Снимка: БГНЕС

Таксиметровите шофьори настояват за ново поскъпване на такситата от нова година. По прогноза от бранша това е необходимо заради рекордно високата цена на метана, който само за месец е поскъпнал с 47%.

Според Петър Владимиров от Националния таксиметров синдикат, като се вземе предвид цената на метана, с колкото и да скочат таксиметровите услуги, ще е недостатъчно.

"Таксиметровите шофьори изнемогват, вече работим на загуба. Надяваме се да се вслушат и с 30% да повишим цената, за да има таксита в София", заяви той в "България сутрин". По думите му, 50% от оборота на таксиметровия шофьор отива в гориво и допълни, че като се сложат застраховки, данъци и наем на автомобили, за шофьора остават едва 20%.

"Това са шокови мерки, но нашият бранш е поставен в ситуация, в която не може да контролира самостоятелно своите цени. От момента, в който въведохме настоящата цена, при нас скокът е 400%. Пет години функционираме в условия на нелоялна конкуренция и нерегламентирани превози", каза на свой ред пред Bulgaria ON AIR колега му Красимир Цветков.

Двамата посочиха, че от миналата година до март месец 2022 г. в София има с около 30% по-малко таксиметрови автомобили. Има реална опасност столицата да остане без таксита, тъй като рязко са скочили и наемите на самите коли, алармираха гостите от Националния таксиметров синдикат.

По думите на Владимиров и Цветков пред бранша е заложен още един огромен проблем, този с касовите апарати в такситата - как точно трябва да бъдат променени и какво трябва да се смени. Те добавиха, че мярката с отстъпка от 25 ст. на литър гориво не работи за такситата.

Столичната община е поискала информация колко таксита се движат на метан в София - оказва се, че това са 85% от автомобилите.

"Сега много от колегите преработиха автомобилите, това обаче е скъпо упражнение. Вместо метан, слагат пропан-бутан", отбеляза Владимиров.

Оказва се обаче, че не всяка кола може да бъде преработена, защото се губи гаранцията ѝ. Сериозен е проблемът и с документирането на преработването.

"В КАТ не е предвиден механизъм да бъде въведено трето гориво. В момента, в който на метановия автомобил му сложиш газова уредба и отидеш да я узакониш, автомобилът става на бензин или на пропан-бутан. Има административни пречки, тук е ролята на ДАИ и КАТ. От един месец се опитваме да намерим ресорния министър, но нямаме контакт", каза още Цветков.

Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 10 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове