Не е проблемът в това, че социологическите агенции бъркат. Проблемът е, че бъркат целенасочено. В услуга на този или онзи. Този, който плаща или онзи, на когото симпатизират.
Това коментира във "Фейсбук" Слави Трифонов,
Не съм си позволявал досега да ги коментирам, защото всеки път съм си казвал: „Това не е важно. Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!“. Само че, когато някой прекалява, винаги трябва да получава урок и да има справедливост.
И сега ще ви дам факти, за да видите как стоят нещата и каква е истината:
Преди изборите за 45-ия парламент, според „Маркет линкс“, за партия "Има такъв народ" ще гласуват 11,7%, а според „Алфа рисърч“ за нас ще гласуват 12.7%.
А реалността е следната:
На изборите за 45-ия парламент за „Има такъв народ“ гласуваха 17.66 %. Тоест, разлика от 5-6 процента.
Какво са 5-6 процента разлика за една уважавана социологическа агенция? Нищо. Голям праз!
Казали нещо- не познали. Нали ще има следващи избори.
И на следващите избори „Маркет линкс“ ни дава 18.8%, а „Алфа рисърч“ -18.2%. А ние правим- 24.08% - пак 6 процента разлика.
Затова, когато ние решихме да направим социология, сключихме договор с третата социологическа агенция в света „Ипсос“, която между другото прави социологическите проучвания за изборите във Франция, Америка, Канада, Германия и редица други страни.
„Ипсос“ ни дава 8,5%. Ако въобще вярвате на социологически агенции, вие ще решите на кого да вярвате. Толкова за социологията.