Потребителското търсене на услуги като пътувания, развлечения и други забавления остава голямо, въпреки по-високите разходи за живот. Това показват данните от проучване на една от водещите платформи за разплащане. 39% от анкетираните в проучването споделят, че биха се отказали от някои покупки поради по-строги бюджетни ограничения.
"Хората продължават да приоритизират разходи за забавления като пътувания и подобен род дейности. 51% действително съобщават, че това остава по-важно за тях, отколкото други разходи, дори в условията на икономическа криза, в която се намираме. Дебитните карти продължават да са популярен метод за плащане, като 70% от анкетираните плащат онлайн с дебитни карти и ги използват повече отколкото са ги използвали преди 12 месеца", обясни Иван Петров в ефира на Bulgaria ON AIR.
"Нашето проучване показва, че хората в България продължават да харчат нисък процент от своите средства за онлайн съдържание в сравнение с държави като Австрия и Италия. 28% продължават да харчат повече за дрехи, например, сравнено с 14% за Австрия и 19% за Италия", каза още той.
Той допълни, че около 6% от анкетираните продължават да харчат пари за пътувания, като в Австрия процентът е 4%. Петров отбеляза, че в Обединеното кралство цели 47% биха се отказали от определени покупки заради бюджетни ограничения.
"Над 2/3 от българите си спестяват пари и ги харчат в моменти като черен петък и други отстъпки. Това е сходно с тенденциите, които се случват в цяла Европа. Дигиталните портфейли дават възможност за по-ефективно изразходване на средства", поясни Петров.
Запитан дали българите се притесняват да излязат без физически портфейл, той отговори, че у нас 53% заявяват, че нямат такива притеснения.
"В глобален мащаб 55% от анкетираните съобщават, че Apple Pay и Google Pay ще заместят дебитни или кредитни карти. Дигиталните портфейли предоставят много възможности, защото притежават платежни инструменти, позволят да ги използваме при търговците, без да съобщаваме реално каквато и да е информация за нашите платежни инструменти. 66% заявяват, че биха харчили повече, ако имат повече доверие, че техни лични данни няма да изтекат", обясни той.