Отидете към основна версия

2 982 69

Какви са причините за прекратяване на концесията на пристанище "Росенец": Парламентът се раздели в мненията си

  • концесия-
  • парламент

Не може постоянно да хабим национални ресурси, да даваме концесии на безценица, за сметка на тези, които изнасят богатството на страната извън границата, каза Любомир  Каримански

Отнемането на концесията на пристанище "Росенец" от "Лукойл Нефтохим" е поредната тема, по която депутатите останаха разделени. Докато коалицията на ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната - Демократична България" твърди, че пристанището ще се върне обратно на държавата, останалите заподозряха икономически интереси в бързото гласуване, припомни събитията от вчера Bulgaria ON AIR.

ДАНС е имала секретен доклад относно цената на руския петрол, който влиза в България, заяви Тошко Йорданов от ИТН.

"Стойността на преработка, инвестиции, печалби, заплати, цена на бензиноколонка", коментира Йорданов.

От ИТН подлагат на съмнение отнемането на концесията да се обуславя на регламента на Европейския парламент. Според тях има икономически интереси от страна на ДПС.

"Горчивият ни опит от малкото парламенти, в които сме били, показва, че когато нещо се прави в последния момент както това, без да е обсъдено, без да са изяснени причините, вероятно има икономически интереси. Би било странно след няколко месеца кой ще бъде човекът, който ще вземе концесията. Да не се окаже някоя петролна фирма, близка до ГЕРБ или ДПС", каза още Йорданов.

От "Продължаваме промяната - Демократична България" са категорични, че няма скрит икономически мотив в отнемането на концесията.

"Ако говорим за корпоративни интереси, то това е да отдадеш на ниска цена пристанище. Когато вземаш това пристанище и го даваш да се управлява от българската държава и си го връщаш на българската държава, то става въпрос за национален интерес", смята Венко Сабрутев.

Финансовият експерт Любомир Каримански подчерта пред Bulgaria ON AIR, че няма друга страна в ЕС, в която приходи от концесии в бюджета да са 0,08% от БВП.

"Не може постоянно да похабяваме национални ресурси, постоянно да даваме концесии на безценица, за сметка на тези, които изнасят богатството на страната извън границата", настоя Каримански.

В двуседмичен срок от отнемането на концесията Министерството на транспорта и съобщенията ще поеме оперативното управление на съоръженията.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове