Отидете към основна версия

1 523 2

Илия Тодоров: Ние избираме само колата - законодателството, контролът и пътищата са на държавата

  • илия тодоров-
  • катастрофи-
  • пътища

Най-важното нещо е първо да очертаем какви са ни проблемите, заяви представителят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи

Снимка: NOVA

Близки на загинали при катастрофи разговаряха с правосъдния министър, какво може да се промени, така че този ежедневен ад по българските улици и пътища да престане, защото както каза една почернена сестра миналата седмица - вече нямаме деца за даване.

"Най-важното нещо е първо да очертаем какви са ни проблемите, преди да започнем да променяме каквото и да било. Първо да разграничим какво зависи от нас - шофьорите и какво зависи от държавата. От нас зависи колко модерен автомобил ще караме, дали той ще има системи които да пазят нас или пешеходците и до някаква степен как ние ще реагираме на безобразията, които наши познати, приятели и семейство извършват. Какво зависи, обаче от държавата – то е много повече. Законодателството е в нея, контролът е в нея, пътищата са в нея. Дали има знаци, дали ги виждаме, дали са адекватни, дали имаме мантинели?" заяви Илия Тодоров от Българска асоциацията на пострадалите при катастрофи в "Интервюто в Новините на NOVA".

„Проблемът е комплексен и изисква законодателство и последващ контрол. Имаме чудовищно нисък процент на събираемост на глобите. Мярката досега на държавата беше да увеличава санкцията. Когато имаш 50% събираемост на глобите дали ще увеличиш размера десет пъти, ако тази глоба е имагинерна и знаеш, че може да я платиш, но може и да не я платиш – тогава проблемът е в теб. Това, че се гледа и в друга посока като санкции е стъпка напред”, добави той.

„Когато говорим за нови шофьори трябва да погледнем към обучението и изпита, защото държавата казва – "Ти си правоспособен, можеш да се справиш". И в същото време на практика виждаме, че това не е точно така. Обучението в интерес на истината е едно от малкото неща, които са доста назад и не са електронизирани. Колкото и да направим труден изпита или голямо и тежко обучението, опитът си е опит. Те на теория трябва да карат вечерно време. Въпросът е че при обучението има сив сектор и е доста спорно дават ли се тези часове? Кара ли се през нощта?”, посочи Тодоров.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 6 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове