Категорично искам да работя за безопасността по пътищата. Нула жертви на пътя е напълно постижимо в София. Призовавам депутатите от ГЕРБ-СДС да приемат промените, чрез които трафик камерите да следят и скоростта. Основният ми опонент е мнимата промяна. Тя обеща какво ли не, но не изпълни голяма част от обещанията си. Това каза за "Офанзива с Любо Огнянов" кандидатът-кметът на София от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
"Последователен човек съм, не правя крачка назад и не стъпвам встрани. Като журналист спечелих доверието на зрителите, заради моята откритост. Ние сме близо до тях, за да им помагаме. Виждам благодарността на хората, ще обърна перспективата - ще бъда политик, за да решавам проблемите. Журналистът в мен беше съдник, чувах различните гледни точки. Аз съм гарант, че работата в София няма да спре. Досега съм вземал решенията си на база факти и проверена информация. Занапред също ще следвам фактите при вземане на решенията си и ще стоя зад тях. Личностите носят лична наказателна отговорност за действията си. Добротата е моят грях. Пристъпвам към всеки с молба - променете нещо, ангажирайте се, направете нещо!", категоричен е той.
Хекимян споделя, че в ГЕРБ-СДС е бил приет радушно. "В първата една седмица колегите ми дадоха много информация. Борим се за категорична победа на местните избори и мнозинство в общинския съвет. Тематичните мнозинства в един шарен съвет ще се обърнат в икономически зависимости и търгуване. Можем много добре да работим и със "Синя София". Столицата много се промени. Искам да продължа големите инфраструктурни проекти - например строителството на метрото. Това промени облика на града, направи го истинска европейска столица. Трябва да се продължи с 9 км. Пари за метрото са били отрязани - за частта със "Слатина", посочи той.
По думите му част от стратегията му е 200 междублокови пространства да придобият нов облик, за да се реши проблемът с паркирането и да се премахнат калните точки. "Такива места трябва да се асфалтират и около тях да се озелени. 100 км тротоари годишно могат да бъдат финансирани със заложените средства. Паркирането в центъра може да бъде разрешено с ринг от буферни паркинги в широката част. Един от тях ще бъде между Лъвов мост и Централна гара, за над 400 места под бул. "Мария Луиза". 270 нови превозни средства ще подобрят градския транспорт. Ще има и допълнителни довеждащи линии до метрото. Така ще бъде намален паразитният трафик. "Синята" и "зелената" зона трябва да бъдат оставени каквито са, а ако има разширявания, да стане с допитване до гражданите. 140 дка нови паркове може да изникнат в София - сред тях в "Слатина", "Студентски град" и "Красно село". Трябва да бъде ограничено презастрояването. Може да има размяна на терени, за да се отдалечат сградите една от друга", заяви Хекимян.
Според него има два проблема с местата в детските градини. "За деца между 3 и 6 години липсват 2000 места, които могат да се решат с 37 нови сгради. А между 7 и 8000 места липсват в яслените групи. Това ще се реши, като се изградят поетапно и ясли в съответните детски градини. Трябва да се помисли обаче и кой ще работи в тях - да се подсигури заетостта", смята той. И допълва, че Драгалевският лифт трябва да бъде възстановен. А метрото трябва да стига до Симеоновския лифт.
Запитан как би определил с по една дума няколко политически лидери, Хекимян отговори: "Борисов - пътища; Кирил Петков - непромяна; Асен Василев - дефицит; Христо Иванов - конституционни промени; Атанас Атанасов - служби, Нинова - Ваня Григорова".