В седмицата на „Черния петък“ извършихме над 250 проверки на физически обекти и 116 на онлайн магазини. 35 нарушения установихме във физическите магазини, което означава, че 14% от проверките установяват нарушения. Същото е и в онлайн пространството, където нарушенията са сходни.
Това каза в студиото на Euronews Bulgaria Игнат Арсенов, директор на Дирекция „Контрол на пазара“ в Комисия за защита на потребителите.
Най-често търговците пропускат да посочат периода, в който е валидно намалението. Условията са да е минимум един ден или максимум един месец. Друго нарушение е да не посочват двата вида цени - предишната и намалената. Тепърва ще анализираме и случаите, в които проверяваме дали има реално намаление.
Когато нарушението е извършено от онлайн търговец от друга държава, имаме механизми в ЕС да сигнализираме съответната държава за нарушението. Правилото цената преди намалението да е била такава поне един месец по-рано важи и там. Ако пазаруваме извън ЕС вече рискът е за потребителите.
Нарушенията на „Черния петък“ тази година са повече, заради по-големия брой търговци, които предлагат такива намаления.