Образователният министър Галин Цоков представи в студиото на Нова телевизия повече информация за идеята за учениците от 9. клас също да бъде въведено входно ниво. То ще включва практически задачи, така че учениците да могат да приложат функционално уменията, които са усвоили до 8. клас, както и да се видят пропуските. Това ще е и възможност за учителите да разработват и оценяват такъв тип задачи.
Според министъра по-добрите оценки на учениците до 4. клас при външно оценяване се дължат и на факта, че има повече интегралност, а знанието се изучава в своята цялост. Освен това учителите до 4. клас обикновено работят по двама в екип и познават по-добре индивидуалните качества на всяко дете.
„Външното оценяване след 7. клас се е превърнало във вход за гимназиалния етап на обучение. Ако направим отделен приемен изпит за гимназиите, това също не би било ефективно. Това означава, че ние не даваме достъп до качествено образование на всяко дете, щом има вход и изпит. Може би трябва да преориентираме това външно оценяване към по-голяма интегралност на задачите, за да не се учи само български и математика, а да се използват знания от повече дисциплини”, заяви Цоков.
Министърът каза още, че образованието трябва да се промени, така че да е насочено към индивидуалните качества на всяко дете. „Платформата „Дигитална раница” може силно да персонифицира обучението, да го направи индивидуално, спрямо способностите на всяко дете.