Образователният министър Галин Цоков представи в студиото на Нова телевизия повече информация за идеята за учениците от 9. клас също да бъде въведено входно ниво. То ще включва практически задачи, така че учениците да могат да приложат функционално уменията, които са усвоили до 8. клас, както и да се видят пропуските. Това ще е и възможност за учителите да разработват и оценяват такъв тип задачи.
Според министъра по-добрите оценки на учениците до 4. клас при външно оценяване се дължат и на факта, че има повече интегралност, а знанието се изучава в своята цялост. Освен това учителите до 4. клас обикновено работят по двама в екип и познават по-добре индивидуалните качества на всяко дете.
„Външното оценяване след 7. клас се е превърнало във вход за гимназиалния етап на обучение. Ако направим отделен приемен изпит за гимназиите, това също не би било ефективно. Това означава, че ние не даваме достъп до качествено образование на всяко дете, щом има вход и изпит. Може би трябва да преориентираме това външно оценяване към по-голяма интегралност на задачите, за да не се учи само български и математика, а да се използват знания от повече дисциплини”, заяви Цоков.
Министърът каза още, че образованието трябва да се промени, така че да е насочено към индивидуалните качества на всяко дете. „Платформата „Дигитална раница” може силно да персонифицира обучението, да го направи индивидуално, спрямо способностите на всяко дете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 АГАТа Кристи
Коментиран от #22
09:59 05.12.2023
3 родител
Коментиран от #6
10:04 05.12.2023
4 Защо?
10:21 05.12.2023
5 Здрасти
10:24 05.12.2023
6 Е па нормално
До коментар #3 от "родител":
Целогодишно банани по рафтовете като на африкански пазар,нал затуй скачаха преди четвърт век?!10:29 05.12.2023
7 Иван Стаматов
Глупаци!
10:36 05.12.2023
8 Интропанация
10:36 05.12.2023
9 Гост
10:37 05.12.2023
10 запознат
10:40 05.12.2023
11 Задачки за девети клас
10:41 05.12.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Браво
10:48 05.12.2023
14 Питам
10:48 05.12.2023
15 Учител
Е, добрите начални учители също вече са дефицитни кадри, поради стотиците несвойствени задължения, които им се вмениха особено през последните две десетилетия, бумащина и откровено неуважение и неглижиране, демонстрирано от обществото.
Жалко.
И още. През последните 10-15 години в училище "валят" безброй проекти, кипи усилен труд по европейски програми. Усвояват се стотици милиони лева. Често учителите са принудени да работят по тях, макар не винаги да съзират особе
10:54 05.12.2023
16 123456
10:57 05.12.2023
17 3336
11:17 05.12.2023
18 3.14К
11:18 05.12.2023
19 ПУ Пловдив
11:25 05.12.2023
20 ДАСКАЛ ГЕНЧО
тези хора са решили да убият образованието у нас тотално. Слушах ги тази сутрин и направо ми става жал за децата ни, че ги използват за опитни зайчета-
СПРЕТЕ БЕ ГЛУПАЦИ С НЕПРЕКЪСНАТИТЕ СЕ ОПИТИ.
ВИЕ СТЕ БЕЗДАРНИЦИ И МНОГО ДАЛЕЧ ОТ ИСТИНАТА В ОБРАЗОВАНИЕТО.
СПОМНЕТЕ СИ ЧЕ ИЗПИТИ ИМАШЕ САМО СЛЕД 12КЛАС. - МАТУРА.
И ЗНАЕХМЕ ПОВЕЧЕ ОТ ТОВА КОЕТО СЕГА ИМ ПРЕПОДАВАТЕ.
ВИЕ СТЕ НЕКАДЪРНИ УПРАВЛЯВАЩИ.
ВИЕ СТЕ СЛУЧАЙНО ПОПАДНАЛИ В ОБРАЗОВАНИЕТО.
11:33 05.12.2023
21 Задача
12:47 05.12.2023
22 Говорите наизуст....
До коментар #2 от "АГАТа Кристи":
Кои български класици отсъстват? Напротив- учи се преимуществено българска литература. Нашите деца учат абсолютния минимум от произведенията на европейската цивилизация- сбито и повърхностно. И понеже чуждите автори "не им трябват" за т.нар. матура, даже не ги четат.....15:00 05.12.2023
23 За протокола
Трябва да се фокусират на обучението и на съдържанието за да има какво да оценяват след това. И оценките не трябва да са условие за вход в гимназия, а именно информационен ресурс за корекции. Защото иначе се рискува голяма част от учениците да си останат с 8 клас. Или пък ще се поощри корупцията и връзкарството и от тези нови правила няма нищо да остане.
Сега е пълно дори с журналисти, които мякат и с такива, скарани с граматиката, да не говорим за разни други "специалисти"..
15:00 05.12.2023