„Терзиев ще ви купи автобуси и тролейбуси, ама друг път... Поредната куха активност на Терзиев и спасителите в рубриката „пожелателен адрес“. Осем месеца по-късно е ясно, че целта на фалшивата промяна в общината е да излиза с гръмки заглавия, но никаква реална работа да не е свършена. Столичната община разчита на магия с голи обещания на въображаеми средства“.
Това написа в профила си във "Фейсбук" общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
Според него, „Амбициозният“ план за нов подвижен състав в градския транспорт на София е „поредният копи-пейст“ от реалната работа на ГЕРБ в предишния мандат.
„Спасителите“ свикнаха да правят с чужда пита помен, сега са сложили и малко „шарена сол“ с малко повече инвестиции. Големият въпрос – откъде ще намери Терзиев и заместникът му по финансите Василев пари? Очаквахме Терзиев с екипа си да са си свършили работата и да са посочили източниците на финансиране. Инвестиции за повече от един милиард лева, но без обезпечение - това се нарича подвеждане на гражданите. Да, ГЕРБ-СДС сме отговорни на национално и местно ниво и ще подкрепим това „пожелание“ да се модернизира подвижният състав на наземния градски транспорт. Нещо повече, ние сме съвносители на този доклад, защото вярваме, че политики на ГЕРБ трябва да продължат“, пише той.
„По същия начин, по който безпрецедентно подкрепихме бюджета на Столичната община, който беше над 95% преписан от бюджета на г-жа Фандъкова. Обещахме, че работата за София трябва да продължи. Терзиев направи солова ПР акция пренебрегвайки общинските съветници от всички групи, които получиха уверението, че ще бъде предоставен публична информация до медиите в съвместно изявление“, гласи постът.
Хекимян изброява факти, които според него ПП-ДБ са се опитали да заличат.
„1. Радваме се, че са възприели идеите н ГЕРБ от Решение № 858/14.09.2023 г в следните „техни“ предложения:
Доставка на нископодови климатизирани съчленени трамваи за междурелсие 1009 мм с дължина на мотрисите 19-24 м Доставка на 10 броя двупосочни (пенделни) нископодови и 10 броя еднопосочни, климатизирани съчленени трамваи за междурелсие 1435 мм с дължина 28-33 м Доставка на 18 броя нископодови, климатизирани съчленени трамвайни мотриси за междурелсие 1435 мм. Доставка на 12-метрови нови нископодови климатизирани метанови автобуси Доставка на 18-метрови нови нископодови климатизирани метанови автобуси2. Предлага се рехабилитация на 40 трамвайни мотриси Tatra T6А2 и Tatra T6В5. Към края на предвидения срок за това те ще са на 40 г. Липсва икономически анализ сравняващ разходите реконструкция със закупуването на нови.
3. Липсват инвестиции в инфраструктура и сградния фонд, които да подобрят условията на труд.
4. В доклада няма ремонт на релсов път и депа. Ще стане като по време на правителството на „Промяната“, в които искаха да купят влакове за БДЖ, но те да вървят по разбити релси. Сега предлагат нови трамваи, които да се движат по неремонтирано релсови трасета.
В името на прозрачността, в която Терзиев се кълне, ще е добре към решението да се включи подготвените от дружествата тръжни процедури да се внесат в комисиите по транспорт и икономика. Доклада от кмета до СОС да има на всеки 6 месеца“, завършва Фейсбук публикацията на Антон Хекимян.