Министерство на околната среда е класически лъжец, когато тръгне да обслужва икономически интереси.
Гледам едно решение от вчера на министъра, в което е посочено, че пътя в Кресенското дефиле е причинил 22 смъртни случая през 2022 г.
Това коментира във "Фейсбук" Тома Белев.
Чакай, чакай, си казвам - тогава имаше един случай с двама загинали и министър Караджов разпореди на АПИ най-накрая да изпълнят поставянето на колчета в дефилето предписано им през 2019г от Държавна агенция Безопасност на движение по пътищата (ДАБДП). Предписано, но не изпълнено 4 години. И ги поставиха юли месец срещу скромните 30 хиляди лева. Не може да има 22 загинали, както казват от МОСВ и сядам да проверявам.
В доклада на ДАБДП за 2022 г е посочено, че за цяла Югозападна България по пътищата има 18 загинали. Отварям и отчетите по общини на Пътна полиция към МВР - в община Кресна нито един загинал, в община Симитли - 3 загинали. Погледнах кои са най-опасните общини - София с 43 загинали, Русе - 16, Сливен - 15, Перник - 13, Бургас , Враца и Пазарджик с 11, Карлово с 10 и т.н.
Защо ли МОСВ лъже така безобразно? Естествено да отпуши поръчки на две фирми за 1 100 000 000 лева, с които вместо магистрала Струма през Кресненското дефиле, ще се строи един път с две ленти. Трябва да има нещо извънредно за да разрешиш подобна глупост. И извънредното са смъртните случаи. Само че, през 2023 няма такива (заради колчетата) и си ги измислят през 2022, надявайки се, че никой няма да забележи.
Впрочем това ще бъде най-скъпият двулентов път в историята на България (за Европа не съм проверявал) - 38 милиона на километър.
Когато нещо загнояса, както АПИ и МОСВ - трябва да се чисти до дъно.