Отидете към основна версия

1 561 19

Експерт: Влаковият инцидент край Локорско е можело да бъде предотвратен

  • влакова катастрофа-
  • бдж-
  • локорско

Разследването продължава

Снимка: БГНЕС

Продължава разследването на тежката влакова катастрофа близо до София. Двама души загубиха живота си, а шестима пострадаха, след като две товарни композиции се удариха челно край Локорско. Версиите, по които работят разследващите са навлизане в междугарието на червено на един от машинистите или грешна команда от диспечерите. По неофициални данни става дума за навлизане на червен светофар, съобщава бТВ.

През цялата нощ няколко полицейски екипа охраняваха мястото на сблъсъка. Днес започна повторният оглед на служителите на БДЖ, НКЖИ, полицията и пожарната.

Според експерта Михаил Рангелов инцидентът е можело да бъде предотвратен.

„Има няколко системи за сигурност, които не са сработили. Последната система е диспечерът да изключи напрежението в контактната мрежа и да спре влаковете, но в случая това е станало много бързо и не е имало време да реагират“, посочи той.

„Или диспечерът е дал разрешение, или локомотивната бригада е предприела това нещо, но при всички положения става дума за грубо нарушение на правилниците“, категоричен е Рангелов.

„Този участък има една особеност, че той е на централно диспечерско управление. Т.е. не се управлява от съседните гари, а директно от диспечерите на „Мария Луиза“. Все още има няколко версии, които се обсъждат“, добави той.

При наличие на т.н. ERTMS система, подобен инцидент би бил невъзможен. Състои се от две части - сензори по жп линиите и в локомотивите. Така при подобна грешка, тя сама изключва машините.

"Вече в цяла Европа я има, ние тук тепърва ще въвеждаме. Те вече второ ниво имат. Ние говорим за първо, което въобще не виждам как ще стане в следващите години“, каза още експертът Михаил Рангелов.

Този случай не е изолиран.

„За миналата година има поне 20 такива случая. Става въпрос за тотално недофинансиране на системата, което води до ниски заплати и демотивация на персонала. Смяната на един или друг началник не решава проблема. Виновните за тези инциденти са политиците, които от 20 години неглижират ЖП транспорта“, каза още експертът.

Разпиленият товар също е обезопасен.

„Понякога се получава при изгаряне на скрап радиация. Няма такава. Замерен е въздухът. Няма замърсяване. Населението може да е спокойно и в двата района. Няма опасност“, успокои кметът на район „Кремиковци“ Лилия Донкова.

Разследването продължава.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове