Точно тази седмица уж имаше развитие, но това е „развитие в застой“. Планът досега беше едната част в посока София от магистралата да минава източно от дефилето, а в другата част да се използва ремонтираният, някъде в бъдещето, път Е79, който и в момента си се ползва, като пътуваме за Гърция.
Това заяви в ефира на „Евроком“ журналистът Мила Чернева от „Капитал“.
„От много години идеята среща отпор, но той е логичен. Правителствата на ГЕРБ обрисуваха природозащитните организации като демони, които пречат на развитието и на това да се построи магистрала. Всъщност те през цялото време настояваха магистралата да се изнесе източно от дефилето. Миналата седмица МС прие една т.нар Пътна карта, с която ги принудиха от чужбина да приемат и да имат ясна позиция“, добави още тя.
„Позицията е да се изнесе магистралата от дефилето и да не се използва този път. 2016г. АПИ беше обявила идеен проект магистралата да изглежда точно така, но тогава нямаше екооценка. 2017 излезе екооценка. Това беше по време на втория кабинет на ГЕРБ. Те се преструваха, че така ще могат да се строи тази магистрала. Но това не е начина да се построи тази магистрала. Това, което приеха МС сега е признание, че природозащитните организации май са били прави. Сега ще трябва да се мисли как магистралата да се изнесе от двете страни на дефилето. Това ще доведе до забавяне“, уточни журналистът.