Фалитът на Lafka поставя пред сериозен проблем община Пловдив. Причината е, че активите на фирмата „Елиза 1999“, която концесионира 314 спирки на градския транспорт във втория по големина град у нас, са собственост на веригата. Част от павилионите по спирките вече не работят, а в други не се продават вестници и забранените лотарийни игри
В случай на официален фалит на Lafka концесията на спирките може да отпадне. Малко история. Първата концесия за спирка на градския транспорт е подписана през 2003 г. През 2012 г. фирмата „Елиза 1999" беше купена от „Лафка Маркет“. Година по-късно беше подписан анекс с Община Пловдив, който удължи договора за 20 години. Концесионерът се задължаваше да монтира 314 заслона и да ги поддържа, като срещу това от компанията ще плаща 71 000 EUR годишно и ще имат право да сложат до 90 павилиона.
В случай на фалит на Lafka, общината сама ще трябва да поддържа и слага нови спирки по транспортната схема. Другият вариант е да се обяви нова концесия за стопанисването на спирките.