През 2020 година Mercedes анонсира появата на електрически влекач с името eActros LongHaul, който в бъдеще да замени дизеловите камиони на марката. Сега от компанията са готови с първия действащ прототип на eActros, който ще бъде показан по време на изложението IAA Transportation 2022 година в Хановер.
Електрическата вересия на Actros се различава на външен вид единствено по липсата на решетка в предната част и премахването на резервоарите, където пък са поставени портовете за зареждане. Задвижването се осигурява от нов вид мотор, който генерира 544 конски сили при нормално натоварване и до 816 конски сили при нужда за кратко време.
Батерията е с капацитет от 600кВч и може да издържи до 500 километра с един заряд, а при подходяща зарядна станция, зареждането от 20 до 80% може да бъде осигурено в рамките на едва 30 минути. От Mercedes, обаче са се съюзили с компаниите Trailer Dynamics и Krone и са разработили специални ремаркета със собствени батерии и електромотори, които увеличават пробега на цялата композиция до 800 километра с едно зареждане.
От Mercedes казват, че камионът е така направен, че да издържи поне 10 години и над 1.2 милиона километра, каквито са условията и при конвенционалните камиони. Новият модел ще влезе в серийно производство през 2024 година заедно със стандартните влекачи в завода на компанията в Германия.