Електрическата вересия на Actros се различава на външен вид единствено по липсата на решетка в предната част и премахването на резервоарите, където пък са поставени портовете за зареждане. Задвижването се осигурява от нов вид мотор, който генерира 544 конски сили при нормално натоварване и до 816 конски сили при нужда за кратко време.
Батерията е с капацитет от 600кВч и може да издържи до 500 километра с един заряд, а при подходяща зарядна станция, зареждането от 20 до 80% може да бъде осигурено в рамките на едва 30 минути. От Mercedes, обаче са се съюзили с компаниите Trailer Dynamics и Krone и са разработили специални ремаркета със собствени батерии и електромотори, които увеличават пробега на цялата композиция до 800 километра с едно зареждане.
От Mercedes казват, че камионът е така направен, че да издържи поне 10 години и над 1.2 милиона километра, каквито са условията и при конвенционалните камиони. Новият модел ще влезе в серийно производство през 2024 година заедно със стандартните влекачи в завода на компанията в Германия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Внимавай , Лада ...
Коментиран от #4
16:30 20.09.2022
2 ТИА
16:37 20.09.2022
3 ГОЛЯМ СМЯХ
16:41 20.09.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Джоко
Коментиран от #11, #24
18:03 20.09.2022
8 А бе
18:26 20.09.2022
9 Последния Софиянец
Коментиран от #17
20:17 20.09.2022
10 Последно кое е вярното?
Или
От Mercedes, обаче са се съюзили с компаниите Trailer Dynamics и Krone и са разработили СПЕЦИАЛНИ РЕМАРКЕТА със собствени БАТЕРИИ И ЕЛЕКТРОМОТОРИ, които увеличават пробега на цялата композиция до 800 километра с едно зареждане.
Ами ако това ремарке бъде закачено към електрическия камион на tesla, пробегът му ще стане поне 1300 км.
За какво да внимава Тесла тогава?
Коментиран от #21
22:19 20.09.2022
11 ЧЕЗ
До коментар #7 от "Джоко":
В Чирпан ток нямате ли?22:53 20.09.2022
12 За какво да внимава Тесла
Не стига, че минава два пъти по-малко километри но и се зарежда два пъти по-бавно от камиона на Тесла.
07:56 21.09.2022
13 Тираджия
23:34 21.09.2022
14 Само да не си
800 км за тим от шофьори не ми се вижда добре.
800 0.50 ст = 400 лева
Само да уточним че тим прави за 24 часа прави 1600 километра при нормален ТИР камион. По 400 лева на ден
Сега на ли разбираш защо няма бъде при големите ТИР камиони защо един от двамата ще трябва да стой да зарежда камион ТИР с ток и без заплащане заради зареждане не е направил 800 километри.
А тимът остава без бонус за не направени 4000 километра на седмица кофти. Кой ли ще се съгласи да го купи.
Коментиран от #16
01:13 22.09.2022
15 Тарикат
07:37 22.09.2022
16 Разбира се че разбирам
До коментар #14 от "Само да не си":
"Сега на ли разбираш защо няма бъде при големите ТИР камиони защо един от двамата ще трябва да стой да зарежда камион ТИР с ток и без заплащане заради зареждане не е направил 800 километри."Нали затова казах, че този камион не става за "ТИР", защото трябва да спира буквално на всяка смяна за зареждане. По час на всеки 300км. Всеки шофьор трябва да губи по 1 час от всяка 4,5 часова смяна за зареждане.
Затова най-очаквания електрически камион е този на Тесла - 800км с едно зареждане и 600км зареждане за 30 мин. Тоест теоретично може да мине при 90км/ч около 2000км с под 2ч спиране за зареждане.
За седмица може да мине не 4 000, а 14 000км и както писах ограничението е че той чака шофьорите да почиват, а не че те го чакат да се зарежда.
Да не говорим, че на никой баир с какъвто и да е товар, няма да намалят скоростта заради липса на мощност.
Коментиран от #22, #23
08:29 22.09.2022
17 Смотан старец (ЦИГАНИН)а
До коментар #9 от "Последния Софиянец":
Бравус дядовата само че трябва да го яде студен и без питие та да им е по благ11:17 22.09.2022
18 Шофьор
Коментиран от #19
11:26 22.09.2022
19 Има цени
До коментар #18 от "Шофьор":
Както на зареждането така и на камионите. Най-скъпия камион на тесла с 800 км пробег с едно зареждане, от които 80%, тоест 640 км се зареждат за 30 минути, струва 180 хиляди долара. Цената на зареждане е 7 цента за киловатчас. Тоест зареждаш за 800 км пробег за 56 долара - стотина лева. Ама това е само ако го караш с максимална скорост и максимален товар, а иначе гори по-малко.Това са цените за всички които са направили поръчки досега. Дали си заслужава за 40 тонен камион, който гори 12 лв на 100 км, оставям на тебе да прецениш.
Твоя автомобил колко харчи минимум на 100 км, ако го караш като бабичка?
Гаранцията на този автомобил е едно цяло и шест милиона километра. Ти колко автомобила ще смениш за този пробег? Да не излезе накрая че е по-евтино дори отколкото да караш лек автомобил, въпреки че превозваш 20 и кусур тона багаж?
14:57 22.09.2022
20 Електричките
17:52 22.09.2022
21 Баро
До коментар #10 от "Последно кое е вярното?":
Мисли преди да дрънкашКъде мислиш че може да сложиш батерий на влекач
19:07 22.09.2022
22 Баро
До коментар #16 от "Разбира се че разбирам":
Струва ми се че си теоритичен философ а не шофьорКарам 4 часа зареждам 1 час карам 4 часа зареждам 8 часа не знам къде губим (на нафта 800км 1200лв гориво)
19:45 22.09.2022
23 Баро
До коментар #16 от "Разбира се че разбирам":
Да не говоме че по магистралите ще се двит като тролей (гледах проекта на волво е нищо невъзможно няма) хем ще кара хем ще се зарежда19:54 22.09.2022
24 Роки
До коментар #7 от "Джоко":
То в тая кочина пробита , бензиностанции скоро няма да има14:24 23.11.2022
25 Тгх
В близко бъдеще със толкова много коли и камиони и рейсове токът чее лукс. В къщи ще сте на свещи и ще спите със дрехите.
Тесла и Мерседес кога ще пуснат Стрелките на ток,че тия самолети много замърсяват и слънцето ни скриха чак
Коментиран от #26
21:18 10.01.2023
26 Гогол
До коментар #25 от "Тгх":
Имах предвид Летящите чинии.21:19 10.01.2023