Отидете към основна версия

2 661 7

Датски корабен гигант е готов да подкрепи възстановяването на Газа

  • ивицата газа-
  • мерск-
  • кораби-
  • дания-
  • газа-
  • израел-
  • палестина

Компаниите за морски превоз са окуражени от споразумението за примирие между Израел и "Хамас"

Снимка: БГНЕС/ EPA

Датският корабен гигант "Мерск"(Maersk) е готов да подкрепи усилията на Египет за възстановяване на ивицата Газа, заяви председателят на компанията Робърт Мерск Угла по време на среща с египетския президент Абдел Фатах ас Сиси, съобщи в. "Ал Ахрам". На разговора присъства и ръководителят на Суецкия канал Осама Рабие, предаде БТА.

Угла приветства ролята на Кайро за постигането на примирие между Израел и радикалното палестинско движение "Хамас" и заяви, че пристанището "Източен Порт Саид" може да играе ключова роля в реконструкцията на анклава. Той потвърди ангажимента за продължаване на сътрудничеството със Суецкия канал, определяйки го като „най-важната корабна артерия в света" и по-ефективен и рентабилен маршрут от алтернативите.

Египетският транспортен бранш очаква трафикът през Суецкия канал да се увеличи в началото на 2026 г. на фона на успокояването на регионалното напрежение и положителните прогнози на Международния валутен фонд (МВФ) за икономическия растеж в региона, каза за онлайн портала "Ентърпрайс нюз" генералният секретар на отдела за международен транспорт и логистика в Търговската камара на Египет Амр ал Самдони.

Компаниите за морски превоз са окуражени от споразумението за примирие между Израел и радикалното ислямистко движение "Хамас" и подготвят тримесечните си планове предвид окончателното спиране на войната и на атаките на йеменските бунтовници хуси в Червено море, посочи експертът. Според него с подобряването на ситуацията превозвачите ще се върнат в канала, за да ускорят веригите за снабдяване и пристигането на стоките.

Заради нападенията на йеменските бунтовници хуси в Червено море в знак на солидарност с "Хамас", приходите от Суецкия канал са спаднали с 45,5 процента на годишна база до 3,6 милиарда щатски долара през предходната данъчна година. Нетният тонаж е намалял с 55,1 процента, а трафикът на плавателни съдове с 38, процента.

Морската артерия свързва Червено със Средиземно море, създавайки най-късия маршрут за транспортиране на стоки по вода между Европа и Азия.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.

Свързани новини

Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания