Има ли вашето BMW E60 "актив драйв" и знаете ли какво е това?

14 Септември, 2025 14:35 5 056 24

  • bmw-
  • 5er-
  • e60

Активното кормилно управление (active steering) е уникална, но непозната екстра

Има ли вашето BMW E60 "актив драйв" и знаете ли какво е това? - 1

BMW E60, модел, произвеждан от 2003 до 2010 година, е известен с иновативните си технологии и, както добре знаем, е доста разпространен у нас. Сега ще ви разкажем за една от най-забележителните, но непозната от мнозина екстри в този модел. Това е т.нар. активното кормилно управление, познато още като актив драйв (active steering).

Как работи активното кормилно управление? За разлика от традиционната кормилна система, при която ъгълът на завъртане на колелата е пряко свързан с ъгъла на завъртане на волана, актив драйв използва планетарен редуктор, вграден в кормилната колона. Този механизъм, контролиран от електромотор и специален софтуер, променя предавателното отношение на волана в зависимост от скоростта на автомобила.

Има ли вашето BMW E60 "актив драйв" и знаете ли какво е това?

По-голяма маневреност при ниска скорост: при градско шофиране и паркиране, системата увеличава ъгъла на завъртане на колелата, което позволява да се правят по-остри завои с по-малко усилие и завъртане на волана. това прави паркирането и маневрирането в тесни пространства много по-лесно.

По-голяма стабилност при висока скорост: при движение с висока скорост, системата намалява ъгъла на завъртане, което прави управлението по-прецизно и стабилно. това помага за по-добра реакция при внезапна смяна на лентата или при избягване на препятствия, намалявайки риска от загуба на контрол.

Системата актив драйв се състои от няколко основни компонента. сърцето на системата е планетарният редуктор, вграден в кормилната колона, където се намира между волана и кормилната кутия. Този механизъм се заключва и отключва от електронно контролиран електромотор. целият процес се управлява от отделен контролен модул (dme/dsc), който получава данни от различни сензори.

Контролният модул анализира в реално време информация като скоростта на автомобила, ъгъла на завъртане на волана, степента на завой и сензорите за подхлъзване. На база на тези данни, модулът изчислява необходимия ъгъл на завъртане на предните колела. Когато автомобилът се движи с ниска скорост, системата добавя до 10 градуса към ъгъла на завъртане. при висока скорост, системата отнема градуси, за да се постигне по-голяма стабилност и прецизност.

Има ли вашето BMW E60 "актив драйв" и знаете ли какво е това?

Системата е интегрирана с програмата за стабилност (dsc) и в случай на поднасяне или загуба на контрол, може да прилага корекции на ъгъла на завъртане, за да помогне за възстановяване на стабилността, преди дори водачът да е реагирал. тази техноногия значително намалява необходимостта от дребни корекции на волана и осигурява по-гладко и прецизно шофиране.

Въпреки че е изключително полезна, актив драйв е опционална екстра, която е поръчвана по-рядко. Освен това, нейното действие е толкова интуитивно, че много собственици на BMW E60, които я имат, може и да не осъзнават, че автомобилът им е оборудван с тази сложна система.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 изгърмял еврозонист

    24 5 Отговор
    Имаме актив кредит заради шепа ламарини с табела БМВ.

    Коментиран от #21

  • 2 Калоян

    9 7 Отговор
    Имам Е61, като космически кораб е.
  • 3 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.

    22 12 Отговор
    Моето БМВ го карам само два пъти седмично -
    веднъж до сервиза... и после обратно до вкъщи.
    Другата седмица пак така.
    Та... няма нужда от тази екстра...
  • 4 Еваааа

    7 9 Отговор
    Добре че ни светна за тая екстра от преди 25г
  • 5 БГ блян

    22 3 Отговор
    Любителите на Дачия не се интересуват от такива екстри. За тях е важно каруцата да дърпа и трака.

    Коментиран от #20

  • 6 Палец нагоре

    24 9 Отговор
    БМВ е класен, бърз, динамичен и красив автомобил. Шофирането е удоволствия и се плаща съответната цена. Проблема е , че българина скъсаняк си купува шрот на ниски цени и плаче от ремонти а пък обича да плюе после.
  • 7 Интелектуалец

    14 7 Отговор
    Типично по български неможачите тука четат и се изХождат под всяка статия без значение на коя тема е. Браво на автора за изчерпателното пояснение по темата, защото не всеки знае кое какво е и как работи.
  • 8 Хеми значи бензин

    10 16 Отговор
    Тия никога не са могли да правят коли

    Коментиран от #13

  • 9 Читател

    17 11 Отговор
    Истината е че не познавам 1 нормален с БМВ вероятно наистина е диагноза тази кола.

    Коментиран от #14

  • 10 Да,да

    6 8 Отговор
    Добре, че рядко се среща. Първата работа на добрия автоджамбазин е да провери и да не вземе такова бмв.
  • 11 Читател

    13 10 Отговор
    Имам 2 колеги, мъж и жена и двамата карат БМВ.5 серия 2011 м пауар,той 1 серия парформанс.Та тия 2 коли някога не са били заедно на служебния паркинг.Едната винаги е в бокса за ремонт.

    Коментиран от #12

  • 12 А аз пък имам двама колеги с БМВ...!

    11 7 Отговор

    До коментар #11 от "Читател":

    Които са невероятно много доволни от избора си...!

    Коментиран от #24

  • 13 Всеки случай!

    13 9 Отговор

    До коментар #8 от "Хеми значи бензин":

    Тия от БМВ,направиха Първият Самолетен Реактивен Двигател в света...!
    Какво остава да измислят един автомобил...?!
    Затова и автомобилите им са точни,прецизни и бързи,като самолети...!
  • 14 Баш-Читател

    12 10 Отговор

    До коментар #9 от "Читател":

    Аз познавам не малко хора с БМВ!
    Много читави и уважавани от обществото хора...!
    Друг е въпросът,че много хора, им завиждат,като не могат да си позволят да притежават тази класна марка автомобил и съответно клюкарят от завист по техен адрес...!

    Коментиран от #15

  • 15 Читател

    12 7 Отговор

    До коментар #14 от "Баш-Читател":

    Никога на никой не съм завиждал за нищо до сега.Аз можех да си купя БМВ но предпочетох Хонда акорд въпрос а избор.
  • 16 Умен

    7 6 Отговор
    Каква е тая скрап?!
  • 17 Айзомби

    4 9 Отговор
    Може би най-добрата кола за всички времена, само е90 е може би по-добра , но само в някой случей!
  • 18 ЗапролЕти СЕ

    6 2 Отговор
    Наизлязаха БеМВета
  • 19 оня с коня

    5 4 Отговор
    Моето БМВ е Е-46 е съм доволен че няма такава ДЪЛБОКО НЕНУЖНА Екстра.А е всеизвестно че колкото по-сложни Механизми има в една кола,толкова повече Вероятности има за Ремонт.
  • 20 Дфен

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "БГ блян":

    Тази екстра я има във Фиат Пунто още от 1996 година.
  • 21 хаххаха

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "изгърмял еврозонист":

    новия голф на българия бмв е60 - всеки втори циганин си ги взима на по 400000 км десен волан и задължително с изтърбушен дипиеф да има кадеж
  • 22 Звучи като нещо скъпо

    2 4 Отговор
    И неработещо, от години в бмв
  • 23 ...

    3 3 Отговор
    Истинския шофьор кара без серво дори. Аман от джендърски измишльотини.
  • 24 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "А аз пък имам двама колеги с БМВ...!":

    Никой не обича да си признае, че се е набутал! Същото е и с ползвателите на айфон. Един приятел използва думата "оптимизирани" телефони, вместо орязани! Факт е, че е удоволствие да се шофира БМВ, но са изключително трошливи.