BMW E60, модел, произвеждан от 2003 до 2010 година, е известен с иновативните си технологии и, както добре знаем, е доста разпространен у нас. Сега ще ви разкажем за една от най-забележителните, но непозната от мнозина екстри в този модел. Това е т.нар. активното кормилно управление, познато още като актив драйв (active steering).
Как работи активното кормилно управление? За разлика от традиционната кормилна система, при която ъгълът на завъртане на колелата е пряко свързан с ъгъла на завъртане на волана, актив драйв използва планетарен редуктор, вграден в кормилната колона. Този механизъм, контролиран от електромотор и специален софтуер, променя предавателното отношение на волана в зависимост от скоростта на автомобила.
По-голяма маневреност при ниска скорост: при градско шофиране и паркиране, системата увеличава ъгъла на завъртане на колелата, което позволява да се правят по-остри завои с по-малко усилие и завъртане на волана. това прави паркирането и маневрирането в тесни пространства много по-лесно.
По-голяма стабилност при висока скорост: при движение с висока скорост, системата намалява ъгъла на завъртане, което прави управлението по-прецизно и стабилно. това помага за по-добра реакция при внезапна смяна на лентата или при избягване на препятствия, намалявайки риска от загуба на контрол.
Системата актив драйв се състои от няколко основни компонента. сърцето на системата е планетарният редуктор, вграден в кормилната колона, където се намира между волана и кормилната кутия. Този механизъм се заключва и отключва от електронно контролиран електромотор. целият процес се управлява от отделен контролен модул (dme/dsc), който получава данни от различни сензори.
Контролният модул анализира в реално време информация като скоростта на автомобила, ъгъла на завъртане на волана, степента на завой и сензорите за подхлъзване. На база на тези данни, модулът изчислява необходимия ъгъл на завъртане на предните колела. Когато автомобилът се движи с ниска скорост, системата добавя до 10 градуса към ъгъла на завъртане. при висока скорост, системата отнема градуси, за да се постигне по-голяма стабилност и прецизност.
Системата е интегрирана с програмата за стабилност (dsc) и в случай на поднасяне или загуба на контрол, може да прилага корекции на ъгъла на завъртане, за да помогне за възстановяване на стабилността, преди дори водачът да е реагирал. тази техноногия значително намалява необходимостта от дребни корекции на волана и осигурява по-гладко и прецизно шофиране.
Въпреки че е изключително полезна, актив драйв е опционална екстра, която е поръчвана по-рядко. Освен това, нейното действие е толкова интуитивно, че много собственици на BMW E60, които я имат, може и да не осъзнават, че автомобилът им е оборудван с тази сложна система.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 изгърмял еврозонист
Коментиран от #21
14:39 14.09.2025
2 Калоян
14:42 14.09.2025
3 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
веднъж до сервиза... и после обратно до вкъщи.
Другата седмица пак така.
Та... няма нужда от тази екстра...
14:42 14.09.2025
4 Еваааа
14:43 14.09.2025
5 БГ блян
Коментиран от #20
14:53 14.09.2025
6 Палец нагоре
15:01 14.09.2025
7 Интелектуалец
15:08 14.09.2025
8 Хеми значи бензин
Коментиран от #13
15:12 14.09.2025
9 Читател
Коментиран от #14
15:43 14.09.2025
10 Да,да
15:44 14.09.2025
11 Читател
Коментиран от #12
15:47 14.09.2025
12 А аз пък имам двама колеги с БМВ...!
До коментар #11 от "Читател":
Които са невероятно много доволни от избора си...!Коментиран от #24
16:01 14.09.2025
13 Всеки случай!
До коментар #8 от "Хеми значи бензин":
Тия от БМВ,направиха Първият Самолетен Реактивен Двигател в света...!Какво остава да измислят един автомобил...?!
Затова и автомобилите им са точни,прецизни и бързи,като самолети...!
16:04 14.09.2025
14 Баш-Читател
До коментар #9 от "Читател":
Аз познавам не малко хора с БМВ!Много читави и уважавани от обществото хора...!
Друг е въпросът,че много хора, им завиждат,като не могат да си позволят да притежават тази класна марка автомобил и съответно клюкарят от завист по техен адрес...!
Коментиран от #15
16:08 14.09.2025
15 Читател
До коментар #14 от "Баш-Читател":
Никога на никой не съм завиждал за нищо до сега.Аз можех да си купя БМВ но предпочетох Хонда акорд въпрос а избор.16:13 14.09.2025
16 Умен
16:40 14.09.2025
17 Айзомби
17:00 14.09.2025
18 ЗапролЕти СЕ
17:09 14.09.2025
19 оня с коня
21:36 14.09.2025
20 Дфен
До коментар #5 от "БГ блян":
Тази екстра я има във Фиат Пунто още от 1996 година.22:37 14.09.2025
21 хаххаха
До коментар #1 от "изгърмял еврозонист":
новия голф на българия бмв е60 - всеки втори циганин си ги взима на по 400000 км десен волан и задължително с изтърбушен дипиеф да има кадеж07:16 15.09.2025
22 Звучи като нещо скъпо
07:39 15.09.2025
23 ...
13:31 15.09.2025
24 Име
До коментар #12 от "А аз пък имам двама колеги с БМВ...!":
Никой не обича да си признае, че се е набутал! Същото е и с ползвателите на айфон. Един приятел използва думата "оптимизирани" телефони, вместо орязани! Факт е, че е удоволствие да се шофира БМВ, но са изключително трошливи.10:48 22.09.2025