Върховният лукс: Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition - златното сбогуване с една легенда

25 Септември, 2025 10:54 5 934 13

  • mercedes-benz-
  • maybach-
  • edition-
  • s 680-
  • v12
Върховният лукс: Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition - златното сбогуване с една легенда - 1

Mercedes-Benz официално вдигна завесата пред една от най-ексклузивните си лимитирани серии – Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Представен на 23 септември 2025 година във внушителната крепост Микеланджело в Чивитавекия, Италия, този модел е не просто автомобил, а истинско въплъщение на лукса, дългогодишната традиция на V12 двигателите и безкомпромисната индивидуалност. Серията е строго лимитирана до 50 бройки и е предназначена за най-избраните световни пазари.

V12 Edition отдава почит на легендарните модели Maybach Zeppelin от началото на 20-ти век, които също са били синоним на иновации и статус, въвеждайки първия сериен 12-цилиндров двигател Maybach през 30-те години. Сега, тази лимитирана серия съчетава историческото наследство с най-модерните технологии.

24-каратово злато и два пъти повече време за боядисване

Това, което прави V12 Edition наистина уникален, са неговите външни и вътрешни покрития, създадени в рамките на програмата за персонализация MANUFAKTUR.

Върховният лукс: Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition - златното сбогуване с една легенда

Екстериорът впечатлява с двуцветна схема: горната част на каросерията е в MANUFAKTUR Olive Metallic, а долната част – в Obsidian Black Metallic. Двете зони са разделени от фина контрастна ивица в Hightech Silver Metallic. Процесът на нанасяне на това многослойно покритие отнема до десет работни дни, което е двойно повече от стандартната двуцветна схема на Maybach. Визията е завършена от ковани 5-спицови джанти в маслиненозелен цвят.

Акцентът е поставен върху ексклузивната емблема на C-колоната. Тя представлява своеобразен 24-каратов златен „медал“, вдъхновен от украсата на капака на Maybach Zeppelin DS 8. Златната вложка е с V-образен мотив, символизиращ V-образното разположение на цилиндрите на двигателя, обграден от диамантено гравиран 12-секционен пръстен. Подобни златни вложки украсяват и интериора, като тези на централната конзола изискват до седем работни дни ръчна обработка.

Салон за крале

Интериорът е изцяло подчинен на високото майсторство. Той е обшит с висококачествена кожа Nappa в цвят Saddle Brown, комбинирана с декоративни елементи от гланцов орехов фурнир. Воланът е ръчно изработен с дървено покритие, изискващо часове бижутерска работа.

Таванът на кабината е изпълнен с ромбовиден бод, а ексклузивността е допълнително подчертана от бродерии, златни акценти и плака с надпис „1 от 50“. Клиентите получават и специални аксесоари, включващи сребърни чаши за шампанско Robbe & Berking с гравиране, ръчно изработен ключ с подаръчна кутия от MANUFAKTUR и специален ключодържател.

Върховният лукс: Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition - златното сбогуване с една легенда

Сърцето на лукса: Двигателят V12

Под капака на Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition бие добре познатото 6-литрово бензиново сърце V12 (5 980 куб. см), което генерира впечатляващите 612 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Този внушителен силов агрегат осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

Технически, автомобилът е на нивото на абсолютен флагман, разполагащ със задвижване на всички колела, завиване на задните колела, активно окачване E-ACTIVE BODY CONTROL за максимален комфорт, както и технология за активно шумопотискане. Мултимедийната система MBUX използва пет големи дисплея (някои с OLED технология) за интуитивно управление на всички функции.

Върховният лукс: Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition - златното сбогуване с една легенда

Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition е не просто кола, а движещо се произведение на изкуството, което завинаги ще остане част от пантеона на най-луксозните и желани автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Георги

    11 1 Отговор
    желан чак не, но луксозен със сигурност
  • 2 Кефи ме, как

    11 10 Отговор
    Луксът се мери по това колко бавно са изработени и най-елементарните детайли - демек, колкото по пипкави и мързеливи са работниците, толкова по-елитна е колата! В същото време за 27 часа в Китай построиха, обзаведоха и отвориха хотел на 15-тина етажа!
  • 3 хъхъ

    9 6 Отговор
    v12 е прекалено голям и лаком двигател. Но V6-ците са супер.

    Коментиран от #9

  • 4 123456

    12 4 Отговор
    Гледам - не ги карат много - не са добри май !

    Коментиран от #8

  • 5 Бай Коста

    12 1 Отговор
    Трите лъча си остават завинаги флагмана в сетивата ми!
  • 6 лов на глупави шарани

    3 11 Отговор
    Накрая се оказва че е малко боя и китайски дрънкулки

    Коментиран от #11

  • 7 Сзо

    6 7 Отговор
    Интересно защо не е електричка, а морално остарял двг с голям обем?
  • 8 Госта.

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "123456":

    Тази година реколтата беше слаба НО поръчки ще има догодина може да е плодородна.
  • 9 Кочо Честименски

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    Става на газ.
  • 10 Йдкфйд

    3 0 Отговор
    Колко иронично - рисуват циферблаи и стрелки върху екрана. В други думи това си е чиста проба имитация.

    Коментиран от #13

  • 11 Кочо Честименски

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "лов на глупави шарани":

    Питай някой китаец!
  • 12 Айзомби

    1 10 Отговор
    Чак оък лукс , вътре изглежда доста евтино.
  • 13 Кочо Честименски

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Йдкфйд":

    Абсолютно съм съгласен с теб. Когато някой плаща колосални суми за суперлукс, би очаквал километраж и оборотомер, изработени от някой швейцарски производител на часовници, примерно, не таблет от Dacia баничарка.