Skoda 110-R се завърна със задно предаване

26 Септември, 2025 10:02 2 292 7

  • skoda-
  • 110-r-
  • задно задвижване

За съжаление, моделът едва ли ще достигне до серийно производство

Skoda 110-R се завърна със задно предаване - 1

Skoda възкреси един от най-известните си модели, купето 110 R, в нова виртуална концепция като част от дизайнерската си серия „Icons Get a Makeover”. Модерната интерпретация прилага дизайнерския език „Modern Solid” на компанията към класическото купе със задно задвижване, превръщайки го в елегантен електромобил.

Skoda 110-R се завърна със задно предаване

Вместо ретро визия, концепцията е решително модерна, с изчистени повърхности и детайли като извити фарове и стопове, аеродинамични джанти и странични камери, които заменят традиционните огледала. Дизайнът отдава фина почит на своя предшественик с функционални вентилационни отвори под задните странични прозорци, които напомнят за оригиналните вентилационни отвори на двигателя, монтирани в задната част, и ретро емблемата „S 110 R“ на задната част. Оригиналният 1,1-литров двигател, монтиран отзад, е заменен с хипотетичен електрически мотор, който би се стремил да запази лекотата на автомобила, подобно на оригинала, който тежи едва 880 кг.

Skoda 110-R се завърна със задно предаване

Оригиналната Skoda 110 R е произвеждан между 1970 и 1980 година, като са продадени над 57 000 бройки въпреки високата му цена. Той е бил оборудван с 52-конен двигател, задвижващ задните колела чрез четиристепенна ръчна скоростна кутия, като ускорението от 0 до 100 км/ч е отнемало 19 секунди.

Skoda 110-R се завърна със задно предаване

Въпреки интригуващия дизайн, производствена версия е малко вероятна поради няколко пазарни фактора. Сегментът на купетата непрекъснато се свива, а изцяло електрическата конфигурация би ограничила още повече привлекателността му. В крайна сметка Skoda едва ли ще успее да привлече достатъчно купувачи на луксозни спортни автомобили, за да направи такъв нишов проект жизнеспособен.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Колю-маркуча

    1 0 Отговор
    Ами, не.
  • 2 механик

    8 0 Отговор
    Оригиналната Шкода е сто пъти по красива !!
  • 3 хххх

    7 0 Отговор
    Аз сериозно се чудя, как в днешно време могат да се произвеждат коли, които не са 4х4, а да се слагат някакви абсолютно безсмислени и безполезни "екстри"! Иначе изглежда добре колицата.
  • 4 карчи

    7 0 Отговор
    "52-конен двигател"!? 😳 Сериозно ли, батка? 😅

    Коментиран от #5, #6

  • 5 провинциалист

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Най-вероятно в англоезичния оригинал на статията пише нещо от сорта на "equiped with 52 HP engine" и те така...
  • 6 ТИГО

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Така е като използват изкуствен интелект за превод ! То вече "журналята" нямат естествен интелект ! И да препишат не са кадърни .Да но на всяка страница ми искат да допускам рекламите .Да ама не
  • 7 Варна 3

    5 0 Отговор
    Викам го още като Поршето на Източния блок