Вчера ви споделихме новината, че китайската марка Zeekr стъпва на българския пазар, а днес стана ясно, че новият Zeekr 001 е не само по-мощен и има по-дълъг пробег, но и се зарежда много по-бързо. Електромобилът поддържа мегаватово зареждане.
Според уебсайта Carscoops, обновеният електрически автомобил Zeekr 001 2026 се зарежда най-бързо от всички производствени модели. Новият Zeekr 001 има 900-волтова архитектура и модерна батерия с капацитет 95 kWh, която поддържа ултрабързо зареждане с капацитет до 1140 kW.
В този режим зареждането от 10 до 80% отнема само 7 минути, което не е много по-дълго от зареждането на бензинов автомобил. В момента нито един сериен електрически автомобил не е способен да се зарежда толкова бързо.
С тази батерия Zeekr 001 има пробег от 710 км. Агрегатът с 912 конски сили и задвижване на всички колела му позволява да ускорява до 100 км/ч за 2.83 секунди и да достига максимална скорост от 280 км/ч.
Електрическият автомобил Zeekr 001 2026 може да бъде поръчан и с по-голяма батерия от 103 kWh. Пробегът в този случай е 762 км, а бързото зареждане до 80% отнема 10 минути.
Разбира се, подобно бързо зареждане изисква оборудване с подходяща мощност. Китай обаче вече е започнал да инсталира ултрабързи зарядни станции с мощност 1300 kW. У нас обаче, както се досещате, такива липсват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Красимир Петров
Коментиран от #6
13:34 10.10.2025
2 ехолог билионер
13:40 10.10.2025
3 Пилот на Ферари
13:42 10.10.2025
4 А, лелеее ...
13:48 10.10.2025
5 Питам, Аз
13:52 10.10.2025
6 Добруджанец
До коментар #1 от "Красимир Петров":
Около 75 в евро.13:56 10.10.2025
7 Къде му е сервизът на този китаец?
Обзалагам се, че и след 3 години няма да ги има, както няма да го има този китаец.
14:01 10.10.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Изключителни параметри
Коментиран от #21
14:51 10.10.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 665
Коментиран от #13
15:26 10.10.2025
12 Така е
До коментар #8 от "Не така":
Но има и друг момент. Батериите не деградират заради бързото зареждане, големия ток или голямата мощност. Деградират от прегряване.Така че ако една батерия която се зарежда със 150 kW загрява, а батерия която се зарежда с 1000 kW загрява по-малко, то втората ще изкара повече цикли зареждане.
Да не говорим, че този автомобил който е проектиран за 1000 киловата зареждане, в България и в Европа няма къде да го зареждаш с такава мощност, така че дори на 400 kW, колкото е най-мощната зарядна станция в България, този автомобил ще се води че се зарежда бавно и въобще няма да загрява, нито пък ще му пада мощността на зареждане като достигне 60-70% заряд. Почти до последно ще си зарежда с 400 kW... бааавничко!!!
20:03 10.10.2025
13 Така е
До коментар #11 от "665":
Бавното зареждане в къщи отнема на шофьора 10 секунди, а бързото зареждане на зарядната станция седем минути.Парадокса на бавното зареждане.
20:04 10.10.2025
14 дъртия
20:52 10.10.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 бай Даньо
23:54 10.10.2025
17 Непознат
Коментиран от #18
00:45 11.10.2025
18 Факти
До коментар #17 от "Непознат":
България е страната с най-развита зарядна мрежа с най-много станции на глава от населението в Европа. 7 пъти над изискванията на ЕС за 2024Най-мощната зарядна в момента е на Елдрайв в The Mall - 500 киловата като се чакат още модули да стане 700.
Закъде толкова бързате всички, че 18 мин. средно заряд на сегашните коли ви бъркат?
А бачкате по 1 седмица в месеца само за гориво.
Кой и за какво му е батерия 1000 км като зарядни има на всеки 20-50 км. В бутилки ли ходи по нужда?
Коментиран от #22
01:59 11.10.2025
19 Бръм
Коментиран от #20, #24
14:20 11.10.2025
20 Ватман
До коментар #19 от "Бръм":
Може. Няма проблем. Но ще се зарежда 3 дни и нощи. I3 120 я зареждам 28 часа от 9% до 100 на обикновен контакт.Така километъра излиза 4 стотинки. На външна зарядна е 80/90 стотинки киловата. 30/35 стотинки на километър. Все едно дизел или бензин караш.Коментиран от #23
21:18 11.10.2025
21 Пилотът Гошу
До коментар #9 от "Изключителни параметри":
Всичко това са глупости... Да, технически може. Да, при определени случаи това е вярно. Не, почти никъде не е. Щом Китай тепърва почва с тея 1300квч станции, значи даже там не е възможно.В Европа забрави, там отдавна ще си го хвърлил преди видиш такава станция. В България? Ще си погребан преди да се случи, ако въобще...
В Европа също е зян да имаш бърз чарджър у вас, проблемът е поголовен. За такива бързи въобще само покрай някоя магистрала с вятърни генератори наблизо, иначе забрави... И това в бъдещето естествено... Но заради един китаец никой няма да тръгне да ги прави... Въобще за момента и следващите 10 години това е просто функция на хартия.
13:15 12.10.2025
22 Пилотът Гошу
До коментар #18 от "Факти":
Ако ти трябва едноседмична заплата за горивото за месец, значи въобще не трябва да имаш автомобил. Ходи пеша.13:18 12.10.2025
23 Пилотът Гошу
До коментар #20 от "Ватман":
Обясни го това на разни теоретици тук, моля те.Коментиран от #25
13:19 12.10.2025
24 Хайл 14/88
До коментар #19 от "Бръм":
За кво ти е тая електричка,купи си един опел и без това частите му еФтини🤣🤣🤣20:17 12.10.2025
25 Факти
До коментар #23 от "Пилотът Гошу":
Няма какво да обясняваш. S-ка 2013 на 300 хил. ходи на 160 км до Сф и се зарежда на 13 ампера на Шуко контакт (който по стандарт е max 16А) вечерта като се прибера. От 19 ч до 6 сутринта тези 30 и нещо кВтч са заредени. И да не са, няма драма. Колата е на 50%. Като стигне в Сф, се закача на което и да е AC и пълни с 22 кВт (има dual onboard charger, другите коли пълнят с макс. 11) или на което и да е DC по пътя и пълни със 100. В нас киловата ми е 18 стинки с ДДС, на Tesla Supercharger-а ми е 0 (колата е с безплатно пожизнено зареждане).По-малко с устетата, повече с ръчичките и крачетата. Който иска може. Стига сте философствали.
Колите на ток НЯМАТ недостатъци. Има масово незнание и ДВГ фолклор, дето е цяла митологията.
01:53 13.10.2025