Сбогом Volkswagen Touareg!

17 Октомври, 2025 09:52 4 962 18

  • vw-
  • volkswagen-
  • touareg-
  • cayenne

Производството на модела приключва през 2026-та

Сбогом Volkswagen Touareg! - 1

Volkswagen Touareg приключва своят живот, след като производството му ще бъде прекратено през следващата година. Дългият живот на настоящия модел, който се произвежда от 2002 година, ще бъде отбелязан с пакет Final Edition, който ще бъде наличен за цялата гама до края на март 2026 година. Този прощален пакет включва дискретни, ексклузивни елементи, сред които лазерно гравиран надпис „Final Edition“ около задните прозорци, осветени прагове, табло и, при по-високите нива на оборудване, кожена обшивка на скоростния лост.

Цената на Final Edition започва от 75 025 евро в Германия и достига 103 005 евро за мощния Touareg R Hybrid, който развива комбинирана мощност от 456 конски сили.

Сбогом Volkswagen Touareg!

Touareg си е осигурил място в автомобилната история като страстен проект на бившия председател на Volkswagen, като споделя ДНК-то на оригиналния Porsche Cayenne. През три поколения Touareg е продаден в над 1,2 милиона бройки по целия свят, оставяйки след себе си наследство, белязано от моменти като постижението на серийния модел да тегли Boeing 747 и трите решителни победи в рали Дакар между 2009 и 2011 година.

Сбогом Volkswagen Touareg!

Volkswagen изрично споделя, че „модела Touareg с двигател с вътрешно горене“ се пенсионира, което силно подсказва, че моделът ще се завърне като изцяло електрически автомобил. Слуховете в индустрията сочат, че ID. Touareg може да се появи около 2029 година, заемайки мястото си като електрически флагмански SUV и потенциално да стане първият автомобил, който използва архитектурата SSP от следващо поколение на Volkswagen. Това позициониране е стратегическо, като го отличава от предстоящия Porsche Cayenne Electric, който ще се движи на платформата PPE, и се вписва в по-широката стратегия на VW за възстановяване на емблематични имена от ерата на двигателите с вътрешно горене за техните електрически наследници, ход, който вече бе анонсиран от предстоящия ID. Polo.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    35 3 Отговор
    Когато нещо е недъгаво , по добре е да умира !!! Не визирам Туарег , който си беше напълно приемлив. Визирам тъпаците от германското автомобилостроене , който превърнаха красиви и здрави автомобили , в болни и рахитични недоразумения , които трябва да умрат. И без друго няма да са конкурентни на китайските в този клас !!!

    Коментиран от #14

  • 2 дааааа

    32 0 Отговор
    Лека полека всички започват да налагат тези електрички с грозна форма и пластмаса.За жалост децата ни никога няма да карат истинска кола, било то бензин или дизел.От всичко произведено след 20г трудно човек може да си избере нещо и да го грабне.Преди дни имаше статия че Волво спира v90 едно от красивите комбита.
  • 3 МПС

    26 4 Отговор
    Сбогом фолксваген, ще се видим пак като ви купят китайците!
  • 4 Даааа

    24 1 Отговор
    Нисан спряха GTR което е безумие за мен.Който има акъл да скатае някъде по някоя истинска кола, след 20г ще е доста богат.

    Коментиран от #10

  • 5 Механик

    29 4 Отговор
    Според мен в заглавието думата "Туарег" е съвсем излишна.
    "Сбогом Volkswagen" e било наппълно достатъчно да се каже.
    И да, съгласен съм на 100% с колегата от пост номер 1.
    Но е така, когато вместо конструктори сложиш икономисти и мениджъри. Последните може да могат да правят пари, но не умеят да създават машини.
    Някъде около 94-5-та, автомобилите умряха. Превърнаха се в нетрайни, но за това пък скъпи лаптопи на колела. Таренията обаче се харесва на плоските кратуни. Но всичко е до време,

    Коментиран от #9

  • 6 Варна 3

    27 2 Отговор
    Чакаме и Тигуан да си отиде. Може и Голф. ФВ отдавна не е немска, а е китайска. Фолксвагенът ще стане част от друга китайска автомобилна компания, както Волво си е част от Джийли и др.
  • 7 тойотаджия..

    10 2 Отговор
    Да теглил е 747..но със спец.V10 дизел с 700 нМ ,и с баласт от 4т..и то само на 150 метра,а преди дузина год.обикновена тунрда-осмак,бензинка с 380 коня и 200 Нм..влачи над 20км совалката индевър по улиците в града на ангелите-до местния музей..а кг.за влачене са почти еднакви
  • 8 фен на опел

    11 7 Отговор
    Не съм фен на тази марка, но някой хора не разбират че това са стратегически обекти за Германия и никога самата Германия няма да позволи да изчезнат или купени от който и да било. Явно не сте наясно че при една вийна тези обекти ( ФВ, МБ, БМВ) в рамките на дни ще бъдат преобразувани във военни заводи. Така че престанете да пишете глупости...
  • 9 механичке

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Механик":

    ама Туарега яко ви извозва
  • 10 Един

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Даааа":

    Скътал съм Ауди 80 Б3 от 1988г. на 24х.км.Миналата година го купих от Италия за 8х.Е но за сега,няма да го регистрирам.

    Коментиран от #12, #13, #16

  • 11 Бе яяя

    7 2 Отговор
    Мнооо са ви скъпи пластмасовите дрънкулки...дръжте си ги. По-добре да си купя колело...хем по- здравословно, хем ми е по джоба!
  • 12 Тод

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Един":

    Понеже не раждясват има много бройки от ауди 80 и затова са евтини и едва ли ще станат скоро скъпи. Един път ги броих в немското мобиле до 2000€ имаше 82 обяви.
  • 13 бъдеще

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "Един":

    Недей го регистрира,но идва голям грип,нов Ковид,че и войни се задават.Не,че нещо ама живота е кратък.
  • 14 Коментиращ

    12 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Не са виновни редовните германци (конструктори, механици, монтажници...), виновно е положението на ЕС - където начело са васали, подчинени на дълбоката държава у фащ, която сега изисква жертвено икономическо агне, за да се оправдаят едни 40 трилиона долара външен дълг!

    На никого във фащ (от кукловодите) не му пука за екологията! Не случайно там двигателите са за камиони, а ги слагат на леки автомобили!!!
    Дори дизелгейт бе политическо решение!
    Даже състезание с камиони си имат, където умишлено правят влекачите им да пушат яко, щото това ги кефело (гледах репортаж)!

    Когато се откажеш от суверенитета си, да търгуваш свободно с Русия, и продължиш да пазаруваш техните ресурси, НО през мюрикански посредници с гигантска надценка, тогава спирането на производството за автомобили като Туарег, е най-малкият ти проблем!!!

    Зелени сделки, електрички дето за нищо не стават, въглеродни отпечатъци и др, това са механизми за затягане на примката около вратовете на добитъка, който си трае и не протестира!!!
  • 15 Българин

    11 1 Отговор
    Не са виновни нито мениджърите, нито икономистите, нито счетоводителите. Виновни сме всички ние, защото сме едни прости лапни шарани, които без всякаква мисъл се втурват да купуват всичко що е ново! Затова и на всеки няколко месеца излиза "нов" телефон, "нов" телевизор, "нова"
    пералня. Вероятно излизат и "нови" клечки за зъби! Защото, трябва да сме с НОВУТУ! Затова, колкото и да е парадоксално хората масово купуват откровените грозотии, които в момента доминират ниския и среден клас автомобили. Ама, нали искаме "голямата" навигация. Искаме затопляне на волана, общуване на седалките, масаж, гласови команди и прочие глупости. И наред с това колата да не се разваля. Как да стане? Както каза някой по-горе, все още е пълно с Ауди 80, които не ръждясват. Всеки може да си вземе една такава и за 10 хил. лева да й смени всичко от-до. Така ще има един здрав и непретенциозен автомобил за години напред. Колко такива хора обаче познавате? Тия коли ги карат предимно пенсионери. Ако утре се появи производител, който да произвежда подобни автомобили чисто нови, гаранция, че продажбите ще са бутикови и ще фалира за отрицателно време. Даже и ще му се подиграват.

    Коментиран от #17

  • 16 Някой са просто стари

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Един":

    Добре си направил. Ако и двигателят е правилният, мощен, 16V и има пълни екстри - има смисъл. Ако е обикновенно стоково Ауди…просто стара кола.
  • 17 Йлкххгф

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Българин":

    Аз не съм от описаните потребители, но съм по-скоро изключение. Безспорно ако не се купуват идиотщините няма да има кой да ги произвежда. Аргументът, "Ама те всички вече са такива" е несъстоятелен. Карането на нова кола не е задължително.
  • 18 разруха

    1 0 Отговор
    Да живеят скъпите еднодневки, които всички държави бълват. Долу качеството!!! Нека отровим планетата и всичко живо за пари. Това е мотото на производителите на всичко. Всичко за пари.