Volkswagen Touareg приключва своят живот, след като производството му ще бъде прекратено през следващата година. Дългият живот на настоящия модел, който се произвежда от 2002 година, ще бъде отбелязан с пакет Final Edition, който ще бъде наличен за цялата гама до края на март 2026 година. Този прощален пакет включва дискретни, ексклузивни елементи, сред които лазерно гравиран надпис „Final Edition“ около задните прозорци, осветени прагове, табло и, при по-високите нива на оборудване, кожена обшивка на скоростния лост.
Цената на Final Edition започва от 75 025 евро в Германия и достига 103 005 евро за мощния Touareg R Hybrid, който развива комбинирана мощност от 456 конски сили.
Touareg си е осигурил място в автомобилната история като страстен проект на бившия председател на Volkswagen, като споделя ДНК-то на оригиналния Porsche Cayenne. През три поколения Touareg е продаден в над 1,2 милиона бройки по целия свят, оставяйки след себе си наследство, белязано от моменти като постижението на серийния модел да тегли Boeing 747 и трите решителни победи в рали Дакар между 2009 и 2011 година.
Volkswagen изрично споделя, че „модела Touareg с двигател с вътрешно горене“ се пенсионира, което силно подсказва, че моделът ще се завърне като изцяло електрически автомобил. Слуховете в индустрията сочат, че ID. Touareg може да се появи около 2029 година, заемайки мястото си като електрически флагмански SUV и потенциално да стане първият автомобил, който използва архитектурата SSP от следващо поколение на Volkswagen. Това позициониране е стратегическо, като го отличава от предстоящия Porsche Cayenne Electric, който ще се движи на платформата PPE, и се вписва в по-широката стратегия на VW за възстановяване на емблематични имена от ерата на двигателите с вътрешно горене за техните електрически наследници, ход, който вече бе анонсиран от предстоящия ID. Polo.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #14
09:59 17.10.2025
2 дааааа
09:59 17.10.2025
3 МПС
10:00 17.10.2025
4 Даааа
Коментиран от #10
10:06 17.10.2025
5 Механик
"Сбогом Volkswagen" e било наппълно достатъчно да се каже.
И да, съгласен съм на 100% с колегата от пост номер 1.
Но е така, когато вместо конструктори сложиш икономисти и мениджъри. Последните може да могат да правят пари, но не умеят да създават машини.
Някъде около 94-5-та, автомобилите умряха. Превърнаха се в нетрайни, но за това пък скъпи лаптопи на колела. Таренията обаче се харесва на плоските кратуни. Но всичко е до време,
Коментиран от #9
10:37 17.10.2025
6 Варна 3
10:41 17.10.2025
7 тойотаджия..
11:25 17.10.2025
8 фен на опел
11:56 17.10.2025
9 механичке
До коментар #5 от "Механик":
ама Туарега яко ви извозва12:05 17.10.2025
10 Един
До коментар #4 от "Даааа":
Скътал съм Ауди 80 Б3 от 1988г. на 24х.км.Миналата година го купих от Италия за 8х.Е но за сега,няма да го регистрирам.Коментиран от #12, #13, #16
12:36 17.10.2025
11 Бе яяя
13:56 17.10.2025
12 Тод
До коментар #10 от "Един":
Понеже не раждясват има много бройки от ауди 80 и затова са евтини и едва ли ще станат скоро скъпи. Един път ги броих в немското мобиле до 2000€ имаше 82 обяви.15:46 17.10.2025
13 бъдеще
До коментар #10 от "Един":
Недей го регистрира,но идва голям грип,нов Ковид,че и войни се задават.Не,че нещо ама живота е кратък.18:26 17.10.2025
14 Коментиращ
До коментар #1 от "Пич":
Не са виновни редовните германци (конструктори, механици, монтажници...), виновно е положението на ЕС - където начело са васали, подчинени на дълбоката държава у фащ, която сега изисква жертвено икономическо агне, за да се оправдаят едни 40 трилиона долара външен дълг!На никого във фащ (от кукловодите) не му пука за екологията! Не случайно там двигателите са за камиони, а ги слагат на леки автомобили!!!
Дори дизелгейт бе политическо решение!
Даже състезание с камиони си имат, където умишлено правят влекачите им да пушат яко, щото това ги кефело (гледах репортаж)!
Когато се откажеш от суверенитета си, да търгуваш свободно с Русия, и продължиш да пазаруваш техните ресурси, НО през мюрикански посредници с гигантска надценка, тогава спирането на производството за автомобили като Туарег, е най-малкият ти проблем!!!
Зелени сделки, електрички дето за нищо не стават, въглеродни отпечатъци и др, това са механизми за затягане на примката около вратовете на добитъка, който си трае и не протестира!!!
20:41 17.10.2025
15 Българин
пералня. Вероятно излизат и "нови" клечки за зъби! Защото, трябва да сме с НОВУТУ! Затова, колкото и да е парадоксално хората масово купуват откровените грозотии, които в момента доминират ниския и среден клас автомобили. Ама, нали искаме "голямата" навигация. Искаме затопляне на волана, общуване на седалките, масаж, гласови команди и прочие глупости. И наред с това колата да не се разваля. Как да стане? Както каза някой по-горе, все още е пълно с Ауди 80, които не ръждясват. Всеки може да си вземе една такава и за 10 хил. лева да й смени всичко от-до. Така ще има един здрав и непретенциозен автомобил за години напред. Колко такива хора обаче познавате? Тия коли ги карат предимно пенсионери. Ако утре се появи производител, който да произвежда подобни автомобили чисто нови, гаранция, че продажбите ще са бутикови и ще фалира за отрицателно време. Даже и ще му се подиграват.
Коментиран от #17
21:48 17.10.2025
16 Някой са просто стари
До коментар #10 от "Един":
Добре си направил. Ако и двигателят е правилният, мощен, 16V и има пълни екстри - има смисъл. Ако е обикновенно стоково Ауди…просто стара кола.04:59 18.10.2025
17 Йлкххгф
До коментар #15 от "Българин":
Аз не съм от описаните потребители, но съм по-скоро изключение. Безспорно ако не се купуват идиотщините няма да има кой да ги произвежда. Аргументът, "Ама те всички вече са такива" е несъстоятелен. Карането на нова кола не е задължително.19:02 18.10.2025
18 разруха
15:58 22.10.2025