Last news in Fakti

12 Януари, 2002 00:00 734 0

Автоизложение - Детройт ‘2002

  • детройт ‘2002-
  • cadillac cien-
  • pontiac solstice roadster-
  • dodge razer-
  • pacifica-
  • volkswagen magellan

Първото за тази година голямо и престижно автомобилно изложение отвори врати в Детройт на 6 януари. Очакваният голям интерес от страна на широката публика и анализаторите наистина се оправда, тъй като още през първата седмица на форума огромното хале на изложбения център в Детройт беше атакуван от стотици хиляди посетители. Не се сбъднаха мрачните предсказания на тези, които твърдяха, че след терористичните актове от 11 септември и започналата рецесия в американската икономика 86-то издание на най-престижното автошоу на Северноамериканския континент няма да поднесе нищо забележително. Най-голямото опровержение на тези песимистични прогнози направиха именно американските автомобилни производители, които тази година буквално “удавиха” публиката с нови и нестандартни решения. Традиционно силно представяне реализираха и техните азиатски конкуренти. Сериозно при­съствие отбелязаха и някои обичайни участници в изложението от Стария континент.

И тази година акцентът отново беше поставен върху дизайна на автомобилите, свидетелство за което са множеството атрактивни концепткарове. Революционните в техническо отношение возила обаче, също както и на миналогодишното издание, не могат да се видят на всеки щанд. Очевиден е и стремежът на американските производители да завоюват нови почитатели, а те определено имат нужда от това, тъй като негативните тенденции в продажбите на гиганти като Ford Co., Daimler­Chrysler и General Motors се запазиха и през изминалата година. Явно съкращаването на работни места и производствени мощности не помогнаха и янките все повече се ориентират към сигурния път на просперитета - нови концепции, нови почитатели.

Още в първия ден на изложението изгря звездата на Cadillac Cien

Студията Cien (което на испански означава 100) представлява истински двуместен хищник на пътя, въоръжен с дванадесетцилиндров средноразположен двигател. Създаването му е заредено с особена емоция, тъй като именно това возило трябва да ознаменува 100-годишното съществуване на американската компания, като юбилеят е точно през 2002.

Философията на дизайнерите - бащи на Cien - включва обединението на монументални пропорции и максимално изчистени повърх­ности. От дизайнерското студио на GM в Англия твърдят, че идеите им са непосредствено вдъхновени от излъчването на свръхзвуковия “невидим” изстребител F-22 Stealth.
Трапецовидните въздухозаборници при Cien са разположени отпред и придават на радиаторната решетка формата на щит. Те се контролират електронно и се грижат за редовното снабдяване с въздух на монтирания отпред радиатор.

В задната част на автомобила е монтиран спойлер, който се повдига автоматично в зависимост от скоростта, с която американецът лети по пътя. За да покаже класа и елегантност Cien разполага и с прибиращ се твърд покрив. Отпред са монтирани 19-цолови, а отзад 21-цолови гуми. Модерните технологии са представени от система за нощно виждане и навигация на возилото (Night Vision System), гласовото управление на аудио- и навигационната система, както и монтираните камери отзад и отстрани, които заместват страничните огледала и огледалото за задно виждане.

Двигателят пък е с работен обем 7.5 и осигурява мощност от 750 к.с. Максималният въртящ момент също е достатъчно впечатляващ - 610 Нм. Агрегатът също разполага с директно впръскване на горивото, което се регулира от интелигентен електронен блок.

Славата не подмина и Pontiac Solstice Roadster

Автомобилът е класически представител на модерните напоследък мултифункционални возила. Той съчетава в себе си качествата на роудстър, Coupe и всъдеход. Освен това Solstice привлича почитатели и с атрактивната си цена - само 22 000 евро.

Отпред в действие се развихрят 19-цолови, а отзад 20-цолови гуми. Студията е снабдена и с мек покрив, който се прибира ръчно в предназначено за целта място в багажника.

Интериорът е повече от разточителен. В оборудването са използвани кожа и титанови сплави. Кокпитът предлага две класически кръгли конзоли, които предоставят на водача информация за скоростта и оборотите. Малък LCD-монитор пък оказва постоянна помощ, давайки надеждни данни за системите на автомобила.
Визуално Solstice представлява повече европейски, отколкото американски продукт, но под предния капак ръмжи истински янки. Той е с четири цилиндъра и работен обем 2.2 литра. Осигурява 240 к.с и задвижва задните колела. Максималният въртящ момент е в стандартни граници - 225 Нм. Нетипично по американски скоростната кутия е механична с шест степени. Тя пък изобщо не е революционно откритие, а е заимствана от Chevrolet Corvette от началото на 90-те.

Параметрите на автомобила направо са убийствено малки за обичащите простора “жители на света”. Дължината е само 3.9 метра, а широчината 1.14. От Pontiac обаче са убедени, че това е печеливш ход, тъй като този сегмент на американския пазар тепърва ще се разширява.

Dodge Razer се превърна в крал на спартанското оборудване

Зад липсата на баровски глезотии обаче се крие силен спортен дух, като от компанията-производител оповестиха, че возилото е предназначено само за истинските маниаци на високите скорости, които не си падат по натруфените изпълнения.

Двигателят на бързака е с четири цилиндъра и работен обем 2.2 литра. Той разполага и с турбокомпресор и предварително подгряване на горивото. Агрегатът е скрил в себе си потенциала на 250 кончета и максимален въртящ момент от 312 Нм.

Интериорът на автомобила предлага само най-необходимото за управление. Нищо повече. Няма да намерите електрически стъкла, кожен салон, стерео или борд компютър. Оборудването се състои от две ергономични седалки, надеждни предпазни колани и... чисто удоволствие от карането. Информационните дисплеи са изцяло аналогови.
Външният дизайн е повече от атрактивен. Дори и най-малките детайли говорят за характера на атлета. Формата е тип “пура”, като купето е изработено от леки алуминиеви сплави, което спомага и за малкото тегло. Ниският център на тежестта пък спомага за перфектната устойчивост на пътя.

Моделът Chevrolet Bel Air свърза традициите от миналото с бъдещето

За спортната четириместна студия Детройтското изложение беше най-удачното място за успешен дебют. Могъщият круизер с две врати представлява комбинация от дизайн, познат от култовия американски кабриолет от 50-те на миналия век и най-модерни автомобилни технологии.

Новата студия Вel Air разполага със същите хармонични линии и форми по подобие на своя предшественик от отминалите времена. За силната връзка с миналото говори и изработката на вътрешността на автомобила. Информационните символи за отделните системи на автомобила са съсредоточени в две кръгли конзоли, а скоростният лост е разположен от дясната страна на волана. Предните места за сядане пък представляват една цяла седалка.

Двигателят също е нова разработка. Той е редови с пет цилиндъра и работен обем 3.5 л. Монтиран е и турбокомпресор. Агрегатът е изцяло изработен от алуминий и осигурява 315 к.с. Конструкторите са решили да обзаведат своя галеник и с електронно-регулируема четиристепенна автоматична скоростна кутия.

Eдин от моделите, с които Chrysler защитиха имиджа си беше Pacifica

От компанията смятат, че засега отрочето им не може да бъде причислено към нито една от съществуващите категории автомобили. Според специалистите на Chrysler Pacifica обединява в себе си качествата на минивановете, произвеждани от тях, и на модела PT Cruiser.

Дизайнът определено е една от силните страни на возилото. Предницата е могъща, като там ясно изпъква типичната Chrysler-радиаторна решетка. Всички форми преливат плавно и не се натрапват. Внушението е типично за сигурен и комфортен семеен американски автомобил. За чара на големия янки допринасят и прозрачният покрив и деветнадесетцоловите алуминиеви джанти.

Във вътрешността удобствата също не са били “мръсна” дума за конструкторите. Сред глезотиите, които са внедрени са седалки с памет за позицията, подгряване и завъртане във всяка възможна посока. Задните пасажери разполагат с възможността да се наслаждават на любимите си филми, благодарение на DVD-Player-ра. Водачът пък е улеснен допълнително от регулируемите педали, така че край на проблемите ако сте прекалено пораснал, или пък обратното. Друг продукт на Chrysler също се превърна бързо в любимец на публиката. Компактният SUV-модел Com­pass предлага бързи модификации, атрактивен дизайн, добра полезност и... ниска цена. По подобие на рали-моделите той е с перманентно задвижване на четирите колела, къса колесна база и нисък център на тежестта. Возилото е задвижвано от V-образен двигател с шест цилиндъра и работен обем 3.7 литра. Мощността осигурявана от него е 210 конски сили, като максималният въртящ момент е 319 Нм.

Един от най-бляскавите европейци в Детройт беше Volkswagen Magellan

Специално за всички приключенци и откриватели специалистите от VW създадоха именно този концепткар, който съчетава в себе си качества на ван, всъдеход и комби. Дължината при него е 4.90 метра, а широчината 1.90, което гарантира комфорт и простор при возенето. Щурмувакът е въоръжен с експериментален двигател, но германците упорито отказват да разкрият неговите параметри. Обещават само, че ще бъдат повече от задоволителни. Силният характер на возилото се подсилва от деветнадесетцоловите джанти с шест спици и изработени от алуминий. Освен с атрактивната си външност новият “народен автомобил” покорява и с богатото оборудване във вътрешността. Интернет-достъп, навигационна система и електронна система за контрол на основните компоненти във возилото са само част от изненадите, които поднася германецът.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА