Въпреки че Toyota Corolla държи короната за най-продаван автомобил в историята с над 50 милиона екземпляра, последното ѝ освежаване за моделната 2026 година, предназначено за европейския пазар, изглежда по-скоро като плах опит за наваксване, отколкото като смела иновация. Вместо да видим радикални промени, японският колос залага на минимални визуални корекции и "зелени" маркетингови трикове, облечени във високопарни фрази за QDR (Качество, Издръжливост, Надеждност).
Най-гръмко обявената "революция" се свежда до два нови цвята, единият от които е... матово сиво. Да, точно така – в края на 2025 година, когато конкуренцията вече експериментира с напълно нови форми на задвижване и интериорни архитектури, Toyota се хвали с матово покритие Onyx Grey за GR Sport и Touring Sports. Признаваме, че цветът изглежда добре, но да бъде той централен акцент в обновяването на модел, чиято роля е да бъде основа на гамата, е ясно доказателство за липса на съществена дълбочина в промените. Изискването за "високопрецизен технологичен процес" за нанасянето му в завода във Великобритания е по-скоро индустриална любопитка, отколкото добавена стойност за масовия купувач.
В областта на устойчивостта, Toyota гордо обявява преминаването към рециклирани материали, по-специално тапицерията Samara, която вече покрива по-големи площи по седалките. Макар и стъпка в правилната посока, подмяната на естествената кожа с "по-екологични аналози" за волана и скоростния лост, звучи по-скоро като намаляване на разходите, умело прикрито зад "зелената" завеса. Това е задължителна тенденция в индустрията, а не повод за самохвалство. Докато европейските конкуренти инвестират милиарди в нови платформи за чиста електрификация, Corolla се опитва да впечатли с рециклирани дреболии в салона.
Под предния капак ситуацията е "същата". Corolla продължава да разчита на последното поколение хибридна технология, която, въпреки че е ефективна, отдавна е позната на пазара. Двата варианта – 1.8-литров и 2.0-литров (с 178 к.с.), предлагат "плавно возене и нисък разход на гориво", но не носят нищо ново по отношение на производителност или революционен пробег. За шофьорите, очакващи по-спортно усещане, 178 к.с. може и да задоволят апетита, но те не променят фундаментално факта, че Toyota все още гледа плахо към пълната електрификация.
И накрая, въпреки че дигиталният кокпит с 12.3-инчово табло и мултимедията Toyota Smart Connect+ са приветствани, те са просто догонване на стандарта в сегмента. В днешно време, облачната навигация и безжичните актуализации (OTA) са базово изискване, а не технологичен авангард. Corolla ще продължи да бъде продавана и през 2026 година, което е сигурно. Но това освежаване оставя горчив вкус в устата – Toyota използва статута на световна икона, за да предлага козметични промени, докато реалната революция в автомобилостроенето преминава покрай нея с пълна газ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Селянин
12:32 03.12.2025
2 Манол от Чуричене
Коментиран от #3, #7, #12
12:43 03.12.2025
3 Атралопитек
До коментар #2 от "Манол от Чуричене":
Е Аврора...платена дисреклама на най здравия автомобил в света. Без да сменяш маслото може да изкара 20 години без проблеми...13:31 03.12.2025
4 Собственик
15:11 03.12.2025
5 Знзпцздп
15:46 03.12.2025
6 Иво
15:49 03.12.2025
7 Дфен
До коментар #2 от "Манол от Чуричене":
И Уазката не е променена обаче не ми харесва20:18 03.12.2025
8 преминаващ
21:06 03.12.2025
9 Така е ..
08:28 04.12.2025
10 тъй шъй
09:37 04.12.2025
11 Да продаваш различни неща с едно и също име не те прави най-продаван
23:33 04.12.2025
12 Тойота е дрънкащ гнилоч
До коментар #2 от "Манол от Чуричене":
Качествено и надеждни бяха моделите от 1990 до 2002 г.Сега на са нищо повече от всяка друга кола
23:40 04.12.2025
13 Ха ха ха ха ха ха ха
00:03 05.12.2025