Нищо ново в новата Corolla

3 Декември, 2025 10:44 2 461 13

  • toyota-
  • corolla-
  • обновяване

Toyota обнови европейската версия на Corolla, но как?

Нищо ново в новата Corolla - 1

Въпреки че Toyota Corolla държи короната за най-продаван автомобил в историята с над 50 милиона екземпляра, последното ѝ освежаване за моделната 2026 година, предназначено за европейския пазар, изглежда по-скоро като плах опит за наваксване, отколкото като смела иновация. Вместо да видим радикални промени, японският колос залага на минимални визуални корекции и "зелени" маркетингови трикове, облечени във високопарни фрази за QDR (Качество, Издръжливост, Надеждност).

Най-гръмко обявената "революция" се свежда до два нови цвята, единият от които е... матово сиво. Да, точно така – в края на 2025 година, когато конкуренцията вече експериментира с напълно нови форми на задвижване и интериорни архитектури, Toyota се хвали с матово покритие Onyx Grey за GR Sport и Touring Sports. Признаваме, че цветът изглежда добре, но да бъде той централен акцент в обновяването на модел, чиято роля е да бъде основа на гамата, е ясно доказателство за липса на съществена дълбочина в промените. Изискването за "високопрецизен технологичен процес" за нанасянето му в завода във Великобритания е по-скоро индустриална любопитка, отколкото добавена стойност за масовия купувач.

Нищо ново в новата Corolla

В областта на устойчивостта, Toyota гордо обявява преминаването към рециклирани материали, по-специално тапицерията Samara, която вече покрива по-големи площи по седалките. Макар и стъпка в правилната посока, подмяната на естествената кожа с "по-екологични аналози" за волана и скоростния лост, звучи по-скоро като намаляване на разходите, умело прикрито зад "зелената" завеса. Това е задължителна тенденция в индустрията, а не повод за самохвалство. Докато европейските конкуренти инвестират милиарди в нови платформи за чиста електрификация, Corolla се опитва да впечатли с рециклирани дреболии в салона.

Под предния капак ситуацията е "същата". Corolla продължава да разчита на последното поколение хибридна технология, която, въпреки че е ефективна, отдавна е позната на пазара. Двата варианта – 1.8-литров и 2.0-литров (с 178 к.с.), предлагат "плавно возене и нисък разход на гориво", но не носят нищо ново по отношение на производителност или революционен пробег. За шофьорите, очакващи по-спортно усещане, 178 к.с. може и да задоволят апетита, но те не променят фундаментално факта, че Toyota все още гледа плахо към пълната електрификация.

Нищо ново в новата Corolla

И накрая, въпреки че дигиталният кокпит с 12.3-инчово табло и мултимедията Toyota Smart Connect+ са приветствани, те са просто догонване на стандарта в сегмента. В днешно време, облачната навигация и безжичните актуализации (OTA) са базово изискване, а не технологичен авангард. Corolla ще продължи да бъде продавана и през 2026 година, което е сигурно. Но това освежаване оставя горчив вкус в устата – Toyota използва статута на световна икона, за да предлага козметични промени, докато реалната революция в автомобилостроенето преминава покрай нея с пълна газ.

Нищо ново в новата Corolla


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 17 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Селянин

    28 4 Отговор
    Не се притеснявайте. Пак ще е на върха с продажбите.
  • 2 Манол от Чуричене

    36 4 Отговор
    Когато едно нещо е качествено, надеждно, практично, защо трябва да се променя напълно? Автора явно просто не харесва Тойота и пише смешки, да изкара някой лев.

    Коментиран от #3, #7, #12

  • 3 Атралопитек

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Манол от Чуричене":

    Е Аврора...платена дисреклама на най здравия автомобил в света. Без да сменяш маслото може да изкара 20 години без проблеми...
  • 4 Собственик

    19 1 Отговор
    Карам Корола хибрид 2.0 от 2024-а, колата сравнена с Октавия е много по бюджетно направена, евтини материали, пластмаси, калпава кожа. НО! Дават десет години гаранция, колата покрива всички нужди на прагматика, евтина за поддръжка, 5/100 по магистрала, 200к.с за спокойно изпреварване. Точно заради това е номер едно, просто покрива много от важните изисквания.
  • 5 Знзпцздп

    17 1 Отговор
    Основно инженерно правило - щом работи, не го пипай! А в случая с Тойота Корола може да се добави, и че "тя просто работи". Няма драми, няма фасони. За някои скучно, за други предвидимо и успокояващо.
  • 6 Иво

    15 1 Отговор
    Тойота е доказано здрав, надежден автомобил. Отличен избор за хората, които ги интересува сигурното придвижване от точка А до точка Б. По-скъпите коли, които карат другите да завиждат, въртят глава, цъкат и т.н. струват скъпо и се поддържат скъпо. Всеки си преценя за себе си.
  • 7 Дфен

    3 6 Отговор

    До коментар #2 от "Манол от Чуричене":

    И Уазката не е променена обаче не ми харесва
  • 8 преминаващ

    4 3 Отговор
    Статията е твърде пристрастна и без дори и малък стремеж към обективност при представянето на информацията. Акцента е хейтърски, вероятно за да се отличи от редовните хвалби при такива презентации, но ефекта е обратен.
  • 9 Така е ..

    6 0 Отговор
    Бих я купил макар и с горчив вкус в устата. Това е истинска кола , без изгъзици на фаровете и грозни предници.
  • 10 тъй шъй

    5 0 Отговор
    Изключително тенденциозно писание. Но въпреки това усилие от авторът, ще е пак най-продаван автомобил. А цените въобще не са ниски. Ех какво хвалене е от същият автор на Рено,Дачия и др. които нямат никакъв шанс в скоро време да достигнат и част от качествата на Тойота хибрид. Както и нито дума положителна за Хонда хибрид - приличен конкурент в областта на хибридите.
  • 11 Да продаваш различни неща с едно и също име не те прави най-продаван

    0 0 Отговор
    Най-продаван само в очите на глупците. Другите марки просто сменят имената на моделите си в този сегмент, а тойота не
  • 12 Тойота е дрънкащ гнилоч

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Манол от Чуричене":

    Качествено и надеждни бяха моделите от 1990 до 2002 г.

    Сега на са нищо повече от всяка друга кола
  • 13 Ха ха ха ха ха ха ха

    0 0 Отговор
    Бати тъпата статия