Спекулациите най-накрая приключват, след като дългоочакваният спортен автомобил с предно разположен двигател от Toyota официално бе представен под формата на пътния GR GT и неговия специален състезателен събрат GR GT3. Това е най-ясният знак досега за намерението на Toyota да предизвика установената йерархия на супер-GT конкуренти като Mercedes-AMG GT и да претендира за доминация в международния моторспорт. Тази машина е върховното изражение на възможностите на Toyota и истински наследник на икони като 2000GT и Lexus LFA, доказвайки, че чакането откакто започнаха първите слухове преди години е било напълно оправдано.
Архитектурата е създадена като използва специално изработена алуминиева рама, съчетана със стратегически разположени панели от карбонова пластмаса (CFRP), за да се гарантира както изключителна твърдост, така и ниска маса. Toyota е проектирала автомобила с цел тегло от 1750 кг или по-малко, постигайки прецизно разпределение на теглото между предната и задната част от 45:55. Огромният мащаб на GT автомобила е очевиден от неговите размери – дължина 4820 мм и ширина 2000 мм, ниска височина от само 1195 мм и междуосие 2725 мм.
От естетическа гледна точка GR GT представя нисък, целенасочен профил, определен от изключително дълъг капак и агресивни фарове. Вътре, ангажиментът към високите постижения продължава с кабина, фокусирана изцяло върху водача, тапицирана с богато червено кожа и Alcantara, с персонализиран цифров инструментален панел с уникална графика, лостове за превключване на предавките и нов волан с марката GR.
Потвърждавайки отдавнашни слухове, GR GT се задвижва от чисто нов 4,0-литров V8 двигател с двойно турбо – първият от този вид в серийно произвеждан автомобил на Toyota – който разполага със състезателна система за смазване със сух картер за продължителна употреба при висока производителност. Този двигател е допълнен от усъвършенстван електромотор, интегриран в монтираната отзад осемстепенна автоматична трансмисия, специално разработена за тази цел, която предава мощността изключително към задните колела. Комбинираната мощност на системата е насочена към постигане на минимум 641 к.с. и внушителен въртящ момент 850 Нм, което гарантира максимална скорост от 320 км/ч. Пакетът за управление е също толкова сериозен, с по два носача на всички четири колела, огромни 20-цолови джанти, обвити с разпределени 265/35 предни и масивни 325/30 задни гуми, всички спиращи с карбон-керамични спирачки.
Докато Toyota доусъвършенства инженерството както на пътната, така и на състезателната версия, окончателните спецификации все още подлежат на промяна преди началото на очаквания график за доставка през 2027 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна 3
10:35 05.12.2025
2 Бай Джап
10:38 05.12.2025
3 тойотаджия..
10:47 05.12.2025
4 Всичко е
11:13 05.12.2025
5 Механик
11:42 05.12.2025
6 таксиджия 🚖
Иначе Браян ОКонор би карал такава - новият нисан гт-р е това.
Коментиран от #7
11:44 05.12.2025
7 От мен
До коментар #6 от "таксиджия 🚖":
Да ти кажа, вярно CVT-то на Тоято няма нищо общо с другите CVT. В момента имам Тоята Rav 4 купена нова от Тойота пред месец и съм доста приятно изненадан, защото преди години карах служебен Нисан Кашкай с CVT, който беше трагичен, изключително шумен, бавен и с висок разход на гориво. Но като заключение ще кажа, че нармалната автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор е по - добра от всяко CVT.12:04 05.12.2025