Запознайте се с Toyota GR GT: Японската суперкола с V8 и над 640 к.с.

5 Декември, 2025 10:24 1 225 7

  • toyota-
  • gr-
  • gt-
  • суперкола

Наследникът на 2000GT ще се бори с Mercedes-AMG GT

Запознайте се с Toyota GR GT: Японската суперкола с V8 и над 640 к.с. - 1

Спекулациите най-накрая приключват, след като дългоочакваният спортен автомобил с предно разположен двигател от Toyota официално бе представен под формата на пътния GR GT и неговия специален състезателен събрат GR GT3. Това е най-ясният знак досега за намерението на Toyota да предизвика установената йерархия на супер-GT конкуренти като Mercedes-AMG GT и да претендира за доминация в международния моторспорт. Тази машина е върховното изражение на възможностите на Toyota и истински наследник на икони като 2000GT и Lexus LFA, доказвайки, че чакането откакто започнаха първите слухове преди години е било напълно оправдано.

Запознайте се с Toyota GR GT: Японската суперкола с V8 и над 640 к.с.

Архитектурата е създадена като използва специално изработена алуминиева рама, съчетана със стратегически разположени панели от карбонова пластмаса (CFRP), за да се гарантира както изключителна твърдост, така и ниска маса. Toyota е проектирала автомобила с цел тегло от 1750 кг или по-малко, постигайки прецизно разпределение на теглото между предната и задната част от 45:55. Огромният мащаб на GT автомобила е очевиден от неговите размери – дължина 4820 мм и ширина 2000 мм, ниска височина от само 1195 мм и междуосие 2725 мм.

Запознайте се с Toyota GR GT: Японската суперкола с V8 и над 640 к.с.

От естетическа гледна точка GR GT представя нисък, целенасочен профил, определен от изключително дълъг капак и агресивни фарове. Вътре, ангажиментът към високите постижения продължава с кабина, фокусирана изцяло върху водача, тапицирана с богато червено кожа и Alcantara, с персонализиран цифров инструментален панел с уникална графика, лостове за превключване на предавките и нов волан с марката GR.

Запознайте се с Toyota GR GT: Японската суперкола с V8 и над 640 к.с.

Потвърждавайки отдавнашни слухове, GR GT се задвижва от чисто нов 4,0-литров V8 двигател с двойно турбо – първият от този вид в серийно произвеждан автомобил на Toyota – който разполага със състезателна система за смазване със сух картер за продължителна употреба при висока производителност. Този двигател е допълнен от усъвършенстван електромотор, интегриран в монтираната отзад осемстепенна автоматична трансмисия, специално разработена за тази цел, която предава мощността изключително към задните колела. Комбинираната мощност на системата е насочена към постигане на минимум 641 к.с. и внушителен въртящ момент 850 Нм, което гарантира максимална скорост от 320 км/ч. Пакетът за управление е също толкова сериозен, с по два носача на всички четири колела, огромни 20-цолови джанти, обвити с разпределени 265/35 предни и масивни 325/30 задни гуми, всички спиращи с карбон-керамични спирачки.

Запознайте се с Toyota GR GT: Японската суперкола с V8 и над 640 к.с.

Докато Toyota доусъвършенства инженерството както на пътната, така и на състезателната версия, окончателните спецификации все още подлежат на промяна преди началото на очаквания график за доставка през 2027 година.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варна 3

    5 0 Отговор
    Истински баровец! Мъжкарско дори!
  • 2 Бай Джап

    4 1 Отговор
    Найс, а? 😉
  • 3 тойотаджия..

    7 0 Отговор
    Тойота газоо рейсинг-където пипнат..нямат грешка,даже и в световния рали шампионат ги разперушиниха,себастиан ожие им разказа играта-стана шампион с тойота GR
  • 4 Всичко е

    2 0 Отговор
    много хубаво, ама тоя електромотор малко обърква работата!
  • 5 Механик

    1 0 Отговор
    Грета, Урсула, давоските старчоци и Емили тротинетката са недоволни.
  • 6 таксиджия 🚖

    0 0 Отговор
    Опаа е това е тойота! А не скапаните хибриди. Абе фенчета на тояга, защо не са сложили еЦВТ кутия!? Нали нямало нищо общо със цвт и било върха!?

    Иначе Браян ОКонор би карал такава - новият нисан гт-р е това.

    Коментиран от #7

  • 7 От мен

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "таксиджия 🚖":

    Да ти кажа, вярно CVT-то на Тоято няма нищо общо с другите CVT. В момента имам Тоята Rav 4 купена нова от Тойота пред месец и съм доста приятно изненадан, защото преди години карах служебен Нисан Кашкай с CVT, който беше трагичен, изключително шумен, бавен и с висок разход на гориво. Но като заключение ще кажа, че нармалната автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор е по - добра от всяко CVT.