Last news in Fakti

4 Декември, 2014 10:32, обновена 4 Декември, 2014 10:34 4 613 29

PSA и Renault негодуват срещу антидизеловите планове на правителството

  • psa-
  • renault-
  • peugeot-
  • citroen-
  • дизел-
  • франция-
  • екология

Френските автомобилни концерни PSA Peugeot Citroen и Renault подложиха на остра критика решението на кабинета за отказ от автомобилите с дизелови двигатели. Производителите смятат, че свиването на дела на коли с нафтови мотори ще удари сериозно по конкурентоспособността им.

"Дизеловите технологии играят ключова роля в борбата с промените в климата и намаляването на парниковите газове. Увеличаването на акциза върху дизеловото гориво ще постави Франция в неизгодно положение спрямо Германия", обяснява представител на най-големия производител в страната PSA.

"Акцизът не отчита разликите между съвременните и старите дизелови двигатели и затова няма изобщо да повлияе на екологията", смятат от Renault.

Преди дни френското правителство обяви, че от следващата година въвежда система за класификация на автомобилите по степен на вредното им влияние върху околната среда с цел поетапен отказ от дизеловите двигатели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Frаnace shit

    1 4 Отговор
    Крайно време е, боклуците на Рено и Пежо да се спрат от производство!!!!

    Коментиран от #3

  • 2 Стоян Стоянов

    2 0 Отговор
    сами си го зачукват французите значи. Добре дошло е това за германците, ако евентуално се състои де. Повечко дизелови немски машини внос във Франция.
    Но и от Рено са прави вероятно: би трябвало да има големи разлики в изгорелите газове между старите и новите дизелови ДВГ.
    По-интересно ще е ако и други европейски държави решат да последват примера на Франция и наложат по-високи акцизи
  • 3 Стоян Стоянов

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Frаnace shit":

    абе боклуци, боклуци, ама и те доста се карат като гледам. А и светът не е само България, нали? То нашият пазар кой ли го смята въобще

    Коментиран от #5

  • 4 Златко Кабагьотлийски

    2 1 Отговор
    ladata e na gaz i hich ne mi puka za naftovi pechki
  • 5 France shit

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Стоян Стоянов":

    Така е, прав си, боклуци са, но се карат доста, хората са зле ограмотени относно автомобилите, а не познавам човек с френска кола, който да не е пропищял от повреди.....

    Коментиран от #7, #10

  • 6 Grigorov

    3 0 Отговор
    Ами да вземем да се запознаем ?
    Рено 19 Рено Меган общо около 120 000км по родните ни пътища само масло,консумативи и дизел.
    Сега семейството е на вълна VW,Audi.
    2.0ТДИ на Ауди ми пукна глава между клапаните.
    1.8Т не спря с мистериозното появяване и изчезване на проблеми по нормалната работа на мотора.
  • 7 comment

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "France shit":

    Значи просто си ограничен. Нищо друго.
  • 8 iiiiiii!!!!!!!!

    2 1 Отговор
    Нали знаете, че дизела на Пежо е може би най-качествения дизелов двигател и то от много години насам. Разпитайте хора, които са наясно с нещата,а не просто да са чули за немските и само това да знаят.

    Коментиран от #9

  • 9 скар фейс

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "iiiiiii!!!!!!!!":

    Това до някъде беше вярно до преди 15-на години. Няма как да се сравнят с дизелите на мерцедес или VW например.

    Коментиран от #12

  • 10 Стоян Стоянов

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "France shit":

    ами не те знам какви хора познаваш - собственик съм на Меган 1 (доста дърта машина на 15-ина години вече) - изминал съм около 75 К. км. за почти 8 години. И да ти кажа има си кусури, но не се и оплаквам. Правих и климатика като я бях взел (внос Италия), шарнири смених наскоро и едните накрайници (отдавам го на хубавите ни пътища). Вярно, не е като нищо де не правиш за 8 години, както казват някои хора (само масло и филтри), но и като правя аналогия с мои познати с Пасати например колко наливат за една елементарна смяна на агренажен комплект, което при мен е ~130-140 лв. някъде с труда. Та така - не са върха на сладоледа французите, но за нашите ширини са си ОК, ако не си някой гъзар естествено и да предпочиташ колата ти да е по-скъпа от панелката, в която живееш. Щото имам и такива познати - абе за всеки по вкуса му и според джоба.
    Само да допълня, че мегана е бензин/газ - за дизелите нямам наблюдения много. А и не знам чак пък да е най-качествен дизела на Пежо, както написа някой. Предпочитам бензина - въпрос на личен избор.

    Коментиран от #11

  • 11 France shit

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Стоян Стоянов":

    Относно окачването - това е нормално, французите нямат вина, че тук всички "пътища" са "offroad" и каквато и кола да караш в родината ни - със сигурност ще имаш проблеми с окачването, рано или късно. А относно Megane - щом си доволен от нея, със здраве да си я караш и след време да си я смениш с по-хубава (по възможност немска :) )

    Коментиран от #14

  • 12 German cars

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "скар фейс":

    Напълно съгласен - лудост е да си мислиш, че Peugeot правят най-добрите дизели - много странно, защо никога не фигурират във вечните класации, за двигатели по над над 1 млн. километра. Също така странно, защо французите почти винаги се ограничават до дизели не по-мощни от 220-230 к.с., за разлика от немците, които скоро ще надхвърлят 400 к.с. при дизелите. После върви ги сравнявай. Да не говорим, че когато се качиш в немска кола от премиум бранда звукът вътре при дизелите е като на мощен бензин, а не да чуваш досадното и некултивирано тракане на някое Peugeot.
  • 13 ДВГ

    0 0 Отговор
    Правилно ги ограничават, даже би трябвало да ги забранят. Азотните окиси на дизела причиняват рак, не случайно повечето болни от рак са професионални шофьори.
  • 14 Стоян Стоянов

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "France shit":

    благодаря - може е немска да взема след някоя друга година живот и здраве!
    Може би в нашия случай (за България говоря) все пак е много относително марката и модела на колата - та тук автопарка е в отчайващо състояние. Всичко е на късмет - най-важното е как е стопанисвал автомобила предишният собственик ... или собственици.
  • 15 turbo

    4 1 Отговор
    German cars 3 години карах дизел на пежо ,само пълна синтетика му се слагаше и мъркаше като котето на емблмата му,а и все още виждам да го карат и работи все така както преди,аз не го карам от 10 години,май от поддръжката зависи на собственика ,а немците ако искат и с 1000к.с. дизел да правят аз пак франсе ще си купя
  • 16 Само Рено

    1 0 Отговор
    Аз карам такси и карам само Рено дизели.Почнах с Рено9,11,19,Меган-1,после-2 и сега съм на Рено Гранд Сценик.Какво да кажа доволен съм ,това е.Но първо Бях на два Опел Аскона но нещо не ми допаднаха.
  • 17 Дизел

    0 0 Отговор
    Дизел като се каже първо се сещам само АФН . Такова животно няма !
  • 18 Станислав

    3 1 Отговор
    Ами карам си пежака надут на 180 коня и режа по пътищата немските дараци.Немските дизели са пълни боклуци гълтащи хиляди леворе за подръжка и ремонт.Да не споменавам издънката на века със 2.5ТДИ който не върви , харчи много и се чупи ,а не стига всичко това и всичко му е x3 цени части.Моля били немските барутници луксозни не тракали , ама този лукс струва ли си хилядите левове ремонти и подръжка.Да питам немеца колко му струва на година подръжката само дали стигат 1000лв на месец ??? Много хора пропищяха от Ауди А8 , БМВ 7 дизели , бензини.То на дъртите БМВ 5-ти от 2004 година ти трябват по 800-1000лв на месец да ги правиш.То не бе рейки , хидравлики , течове ,автомати , климатроници.ПО ГОЛЕМИ БОКЛУЦИ НЯМА.Карам си пежака 2.2ХДи вървят по милион километра и никой не ги пита , надървен на 185 коня , 440НМ и пердаша немските кошове и ще си ги пердаша.МАСЛО ФИЛТРИ , МАСЛО ФИЛТРИ , МАСЛО ФИЛТРИ.АНГРЕНАЖ + ВОНДА ПОМПА = 157лв , ролки по 30лв бройката , на 200 000 стана и още е с оригиналните пистови ролки и си върви като ракета.Единственият хубав дизел немски който се е доказал а АФН 1.9 мотора.Но да не забравяме 1.9 на пежо мотора който за добро утро прави 600 000км върви с олио , нафта , каквото имаш вкъщи.Не съм роб на немска машина и може би няма и да стана.До това защо пежо ги нямало в класациите за 1 милион километра , ами много е просто който плаща него го има бе брааат.Тези списания АУТОБИЛД и ДРУГИТЕ как мислите а? Дали няма лев в тях.......Най обичам да наказвам на пътя някоя немска баракуда за 50 бона като види как я режа с кола за 5 :) ))))))))

    Коментиран от #23

  • 19 Станислав

    0 0 Отговор
    Относно болестите и вредата от автомобилите напълно съм съгласен всички да минем на ТЕСЛА МОДЕЛ S. Е...ме си м...та с тези автомобили, горива.Дано по-скоро масово се подкарат електромобили.....
  • 20 Japoneze

    0 0 Отговор
    Има доста вярно в изказването ти колега,повечето хора се качват на луксозните немски марки само за да демонстрират благосъстояние(надуване),или в търсене на престиж(гъзария)!
    Има достатъчно комфорт в доста френски марки - в пъти евтинджак подръжка,само че не държат цена.Ако купуваш кола с цел да загубиш по-малко пари след продажбата - немските са логичния избор-това показва че онези първия вид искат да загубят по-малко пари с времето.
    Но времената се променят-сега хибриди,електрички,водородни,и тепърва други ще се задават-а тези огромни китюци от миналото ще останат по музеите.Всичко се повтаря-виж една кола от 30-40те год-ми тя е като танк в сравнение с колите след 40год.,сега пак така -еволюция!

    Коментиран от #21

  • 21 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Japoneze":

    Нещо, което не държи цена значи не се харесва.

    Коментиран от #22

  • 22 German cars

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Shmeker":

    Така е, но българите не ги разбират тези работи - сравнявай дизел на Пежо с прословутите 136 к.с. (пълен мъртвец) с дизел на германския премиум от порядъка на 300 к.с. (могъщество, динамика, огромно удоволствие) - и има "хора", които твърдят че френския дизел мъркал като котенце..........УЖАССССС

    Коментиран от #24

  • 23 German cars

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Станислав":

    Кого режеш бе, с тоя "мъртвец" със смешните 180 к.с.??????
  • 24 iiiiiii!!!!!!!!

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "German cars":

    Тези прословути 136 к.с. ще карат доста повече от всички "велики" немски дизели.
  • 25 turbo

    2 0 Отговор
    ами не съм видял немси дизелак в бош сервиза до нас да мърка като коте ,а и собственика на сервиза кара само пежо и пълно при него само с немски премиуми и народни някои с по 300 коня и по малко,а за 3 години не съм виждал френски дизел за ремонт,аре карате си премиума с по 300 коня и нагоре и погледнете в най близкия бош сервиз с какво е пълно хахахаха
  • 26 Japoneze

    0 0 Отговор
    Стига вече с тая битка Френско-Немско,и за двете си има купувачи,и едните и другите си имат плюсове и минуси!
    По интересното е има ли смъсъл в купуване на стар дизел или по-добре бензинка. Направих едно малко сравнение:
    МЛ 350i 272кс 2005-2006год. цена 17-18000 лв.
    МЛ 320cdi 224кс 2005-2006год. цена 26-28000лв.
    Близо 9-10000лв разлика.Сравних им разходите на гориво и се оказа ,че да избия тези 10 000лв разлика,при положение никакви ремонти -трябва да измина над 100 000 км.Карам между 10-15000км на година,тоест средно 7- 8 год. каране.
    Е..м ти и дизела - като знам за тия 8год. че 100% ще има някое и друго "евтино" ремонтче - я дюзи,недай си боже помпа,турбина и т.н., с моя тежък крак!
  • 27 Аз

    0 0 Отговор
    Ей, нищичко не казахте за италианските дизели, особено JTD. Няма такъв мотор-железен....
  • 28 Гост на Госта

    0 0 Отговор
    Аман от разбирачи, само тъпотии от некомпетентни хора прочетох... ТЪЖНО МИ Е!
    Да погледнем фактите - първо, дизеловите автомобили изразходват по-малко като количество гориво. Второ - горивото им може да бъде заменено от БИО такова, изключвайки или поне свеждайки вредните емисии до НУЛА. Трето - не съм фен на френските автомобили, но е безспорен факт, че правят изключително икономични и надеждни дизелови агрегати. Моето мнение е, че за дизела алтернативите за гориво са по-лесни за добиване, а това, че болшенството от буржоазията не иска да минаваме тънко, е съвсем нормално. Разбираем е фактът, че се иска от суверена ( населението ) повече пари.
  • 29 brake point

    0 0 Отговор