АвтоВАЗ представи интересен опитен образец на всъдехода Lada 4x4 или познат още с наименованието Niva. Любопитното е, че въпросната концепция е оборудвана с дизелов двигател на концерна FIAT. Става дума за мотора 1.3 16v MultiJet, с който се оборудват цяла гама от италианските автомобили, като се започне от Alfa Romeo MiTo и се стигне до "баничарката" Fiat Doblo. Този агрегат съвсем не е нов - произвежда се от повече от десет години, като първата му поява в сериен автомобил е през 2003-а.
Две години след това моторът печели титлата "Двигател на годината" в категорията 1.0 - 1.4 литра. С течение на времето 1.3 16v MultiJet търпи две сериозни модернизации и още доста по-малки. В Niva, дизеловият мотор на FIAT е с мощност 85 конски сили и според специалистите от АвтоВАЗ е идеален за всъдехода. В двигателния отсек на Niva има достатъчно място за него, предвид масата му няма да се натоварва предния мост и най-важното за руснаците - ще може да се интегрира в Niva, без да се налагат съществени промени и доработки по каросерията.
На този етап обаче не е ясно колко ще струва на "братушките" закупуването на въпросния двигател и как това ще се отрази на цената на новата дизелова Niva. 1.3 16v MultiJet се сглобява в завода Fiat Powertrain Technologies в Полша. Ако нещата се случат, руснаците не изключват вариант малкия дизел да продължи да се вгражда и в предстоящата нова Lada Niva. Въпросът е дали малкият дизел няма да бъде вече свален от конвейера, когато на бял свят се появи новото поколение на Lada 4x4.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 159ка
Коментиран от #3, #8, #32
10:54 06.01.2015
2 НЕГОДЯИ
10:57 06.01.2015
3 тт
До коментар #1 от "159ка":
Че те никога не са биле нещо друго.....сега разбирачите да я затворят моля ! говоря от опит...и то два !!!11:00 06.01.2015
4 Ники Д
11:25 06.01.2015
5 onq s konq
11:45 06.01.2015
6 Алфиста
12:17 06.01.2015
7 Якия
12:22 06.01.2015
8 Десислава Димитрова
До коментар #1 от "159ка":
1,3 ще я върне към времето на жигули!за нивата трябва двигател поне 2 ка ,но при нея проблемите са и в окачване и в изпълнение ,съединител,скорости...,но от руското автомобилостроене може да се очаква всичко!12:34 06.01.2015
9 Пешо
12:37 06.01.2015
10 Владислав Димитров
13:05 06.01.2015
11 Ангел Тодоров
13:47 06.01.2015
12 Име:
Коментиран от #18
14:35 06.01.2015
13 Симеон Тасев
Коментиран от #22
14:43 06.01.2015
14 Красо Зелето
15:05 06.01.2015
15 CarPro
15:12 06.01.2015
16 Дзвер
16:01 06.01.2015
17 mi6o
Коментиран от #19
16:13 06.01.2015
18 Николинка Кучкова
До коментар #12 от "Име:":
koe e ne ti harasva be razbirach17:38 06.01.2015
19 дидо
До коментар #17 от "mi6o":
Алфа 159 2.4 дизелчи 210 коня е върха.18:00 06.01.2015
20 красен
18:07 06.01.2015
21 киро
18:10 06.01.2015
22 mentra
До коментар #13 от "Симеон Тасев":
18:15 06.01.2015
23 Autohouse Randm
Коментиран от #25
18:53 06.01.2015
24 VAG
Коментиран от #36
19:43 06.01.2015
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Tosho
19:54 06.01.2015
27 Alfa Owner
20:11 06.01.2015
28 ВАГ
20:52 06.01.2015
29 Николинка Кучкова
21:05 06.01.2015
30 ххх
21:18 06.01.2015
31 DrHOUSE
Коментиран от #34
21:45 06.01.2015
32 PlimP
До коментар #1 от "159ка":
1, а те кога са спирали да са?22:33 06.01.2015
33 hienata
22:41 06.01.2015
34 Име:
До коментар #31 от "DrHOUSE":
имал е предвид фиат 124!!!23:05 06.01.2015
35 копамСадим Берем РинемГладимПерем
23:20 06.01.2015
36 Japoneze
До коментар #24 от "VAG ":
За Ладата грешиш,коляновите валове са два - един за 1.2/1.3 и един за 1.5/1.6.Диаметъра на буталото на 1.2 и 1.5 е един и същ със различен ход(т.е. със сътветния вал).Същото важи за 1.3 и 1.6 -те имат еднакъв диаметър бутала и пак се куплират с един от двата вала.А на Нивата добре че не и слагат 4-ЧА,руското дизелово "чудо".Не помня колко коня беше в спасителните ни лодки,май по-малко от 40 к.с.
08:22 07.01.2015
37 mediator37
И с това смешно анаболно 1,3 двигателче, което като се пренапъне и се сдухва. Без модификации с по-мощен двигател.
Скоро няма да се оправят и те.
08:35 07.01.2015
38 Japoneze
08:38 07.01.2015
39 Japoneze
Коментиран от #51
08:38 07.01.2015
40 яанко2
08:51 07.01.2015
41 Glory
11:25 07.01.2015
42 ХА ХА ХА
Коментиран от #50
12:49 07.01.2015
43 Гост
13:08 07.01.2015
44 Златан Недоклатенов
Коментиран от #45
14:21 07.01.2015
45 Златко ладата от Люлин
До коментар #44 от "Златан Недоклатенов":
napalno si prav. tova e caria na patia15:37 07.01.2015
46 Гост
Колкото до тези,които се смеят на италианците.....ще кажа да си затварят устата! По-скапани боклуци от ВАГ и Сие няма,няма и да има!
15:57 07.01.2015
47 GTV ALFETA
17:22 07.01.2015
48 КАРДАНА
19:28 07.01.2015
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Десислава Димитрова
До коментар #42 от "ХА ХА ХА":
аз имам 1,7 няма такъв дарак,дори и чисто нова не бе напълно здрава,а да теглиш закъсали джипове особено тези тежките дето си ги описал няма как да стане ,ни е по висока от тях ни е по-мощна ,единствено е по-лека и някъде е възможно да мине по замръзналото ,а те да потънат ,в друга ситуация няма никакъв шанс,ако другия джип има хубави гуми.20:34 07.01.2015
51 Десислава Димитрова
До коментар #39 от "Japoneze":
ладата е била по-добра от капката!!!тва е вица на деня.20:37 07.01.2015
52 ХА ХА ХА
Но в сравнение с новите технологии, няма грешка и опитът го доказва.
Особено на човека с L200. Хубава машина, зимни гуми, ама автоматик, уж има бързи и бавни, но леденият валяк му беше, така да се изразя, лобното място. Наложи се да използвам лебедката. Получи се.
Коментиран от #53, #54
22:06 07.01.2015
53 Десислава Димитрова
До коментар #52 от "ХА ХА ХА":
л 200 е пикап и варианта ,ти с ладата да минеш някъде където той няма да мине е неговото по-дълго междуосие ,демек да окантарва там където ти ще налазиш,но със стандартни гуми той е по-висок от нивата и в ти в неговия коловоз не можеш да караш щото ще опреш.изпадъл съм в такава ситуация и ме дърпа един хайлукс.тва че си го дърпал отстрани с лебедката не те прави по-проходим.има и един друг момент ,това е квалификацията на шофьора,ти като добър такъв би могъл да изкачиш своята кола на места дето друг и с по-добра да не може.нивата няма козове спрямо новите ,а и не новите джипки,тя е по-слаба от тях ,по-ниска от болшинството ,с кво ще ги цака не знам?оставям настрана трошливостта и некачественото и изпълнение!01:33 08.01.2015
54 Десислава Димитрова
До коментар #52 от "ХА ХА ХА":
л 200 е пикап и варианта ,ти с ладата да минеш някъде където той няма да мине е неговото по-дълго междуосие ,демек да окантарва там където ти ще налазиш,но със стандартни гуми той е по-висок от нивата и в ти в неговия коловоз не можеш да караш щото ще опреш.изпадъл съм в такава ситуация и ме дърпа един хайлукс.тва че си го дърпал отстрани с лебедката не те прави по-проходим.има и един друг момент ,това е квалификацията на шофьора,ти като добър такъв би могъл да изкачиш своята кола на места дето друг и с по-добра да не може.нивата няма козове спрямо новите ,а и не новите джипки,тя е по-слаба от тях ,по-ниска от болшинството ,с кво ще ги цака не знам?оставям настрана трошливостта и некачественото и изпълнение!01:33 08.01.2015
55 abv
22:51 08.01.2015
56 205 GTI
20:01 11.01.2015
57 БамБам
12:11 07.02.2015