6 Януари, 2015 10:33 24 072 57

Lada Niva ще се предлага с мотор от Alfa Romeo

  • lada-
  • niva-
  • 4x4-
  • автоваз-
  • fiat-
  • alfa romeo-
  • 1.3 16v multijet
АвтоВАЗ представи интересен опитен образец на всъдехода Lada 4x4 или познат още с наименованието Niva. Любопитното е, че въпросната концепция е оборудвана с дизелов двигател на концерна FIAT. Става дума за мотора 1.3 16v MultiJet, с който се оборудват цяла гама от италианските автомобили, като се започне от Alfa Romeo MiTo и се стигне до "баничарката" Fiat Doblo. Този агрегат съвсем не е нов - произвежда се от повече от десет години, като първата му поява в сериен автомобил е през 2003-а.
 
Две години след това моторът печели титлата "Двигател на годината" в категорията 1.0 - 1.4 литра. С течение на времето 1.3 16v MultiJet търпи две сериозни модернизации и още доста по-малки. В Niva, дизеловият мотор на FIAT е с мощност 85 конски сили и според специалистите от АвтоВАЗ е идеален за всъдехода. В двигателния отсек на Niva има достатъчно място за него, предвид масата му няма да се натоварва предния мост и най-важното за руснаците - ще може да се интегрира в Niva, без да се налагат съществени промени и доработки по каросерията.
 
На този етап обаче не е ясно колко ще струва на "братушките" закупуването на въпросния двигател и как това ще се отрази на цената на новата дизелова Niva. 1.3 16v MultiJet се сглобява в завода Fiat Powertrain Technologies в Полша. Ако нещата се случат, руснаците не изключват вариант малкия дизел да продължи да се вгражда и в предстоящата нова Lada Niva. Въпросът е дали малкият дизел няма да бъде вече свален от конвейера, когато на бял свят се появи новото поколение на Lada 4x4.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 159ка

    2 2 Отговор
    Смятай вече и руските машини стават пълен боклук.

    Коментиран от #3, #8, #32

  • 2 НЕГОДЯИ

    3 3 Отговор
    ПАК С ТОЗИ БОКЛУК КАКВОТО И ДА СЛОЖАТ САМО ЗА ТКЗС-то Е ТОЗИ САНДЪК
  • 3 тт

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "159ка":

    Че те никога не са биле нещо друго.....сега разбирачите да я затворят моля ! говоря от опит...и то два !!!
  • 4 Ники Д

    2 3 Отговор
    Това е възможно най-кошмарната комбинация - руска кола с италиански двигател. Иначе Нивата притежава добри качества на всъдеход, но пък е супернеудобна и некачествена като сглобка, както всички руски и съветски творения.
  • 5 onq s konq

    1 3 Отговор
    Наскоро бе публикувана статистика, според която "Фиат-Добло" държеше първенство по ненадежност.И точно това искат да вграждат руснаците в "Нивата",която пък е още по-голям "скраб"....Иэобщо руснака се е эаел сериоэно да докаже на света,че 2 "минуса" правят един "плюс",но успеха им съвсем не е гарантиран,эащото с това беэсрочно "ембарго" най-вероятно сделката се отлага "някъде в бъдещето":)
  • 6 Алфиста

    0 1 Отговор
    Поне 2.4 Мултиджет да му бяха сложили тези .С 1.3 няма да може да тръгне.
  • 7 Якия

    1 1 Отговор
    Не знам некой карал ли е италиански дизел и точно този мотор на ФИАТ ?
  • 8 Десислава Димитрова

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "159ка":

    1,3 ще я върне към времето на жигули!за нивата трябва двигател поне 2 ка ,но при нея проблемите са и в окачване и в изпълнение ,съединител,скорости...,но от руското автомобилостроене може да се очаква всичко!
  • 9 Пешо

    1 1 Отговор
    Чак зех да им се дразня на руснаците, сложи там някой по стабилен мотор. Аз 1,3 не го имам за двигател, истината е от 2 литра поне на горе.
  • 10 Владислав Димитров

    0 2 Отговор
    Нали Автоваз са комбина с Рено-Нисан които имат добри дизелни мотори..)) За какво им е притрябвал този калпав мултиджет не мога да ги разбера ?
  • 11 Ангел Тодоров

    3 1 Отговор
    Имах Фиат Линеа с този двигател и смело мога да кажа че по спънат кон от това няма !!!
  • 12 Име:

    2 2 Отговор
    Докога ще коментираме нивата, уазката, москвича и жигулата?????

    Коментиран от #18

  • 13 Симеон Тасев

    0 3 Отговор

    Коментиран от #22

  • 14 Красо Зелето

    0 0 Отговор
    Лада + Фият = Неочаквано добра излагация
  • 15 CarPro

    0 1 Отговор
    Shto ne slojat napravo edin dvutaktov motor kakto e trugnalo taq baraka prodava li se vaobshte nit dizain nit nqkva ekstrichka samo za kulohoznici kola
  • 16 Дзвер

    0 0 Отговор
    CarPro в Дефендъра колко екстри видя ? Аман от разбирачи :) Масаж ли искаш да ти прави из чукарите ?
  • 17 mi6o

    2 0 Отговор
    Този мотор е наистина много спънат, но все пак е 1.3 нз да има такава кубатура дизел дето да варви, но да казвате, че мджет-а е калпав мотор е меко казано смешно. Карам 2.4 Алфа 150к.с и като фен на дизела мога смело да кажа, че за характеристиките и годината на мотора е много добър, хората които са карали знаят за какво става въпрос!

    Коментиран от #19

  • 18 Николинка Кучкова

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    koe e ne ti harasva be razbirach
  • 19 дидо

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "mi6o":

    Алфа 159 2.4 дизелчи 210 коня е върха.
  • 20 красен

    0 3 Отговор
    ужас алфа са скапани коли
  • 21 киро

    1 3 Отговор
    лада с италиански двигател = голям неуспех
  • 22 mentra

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Симеон Тасев":

  • 23 Autohouse Randm

    0 1 Отговор
    dobra ideia

    Коментиран от #25

  • 24 VAG

    0 0 Отговор
    Каквато е видял руснака, копие е направил... БМВ ромел.... Урал, Фиат 126.... лада.... от 1,2 до 1,7 със един и същи колянов вал ако не греша, кола със заводска ръжда. Че насира X5 "видях с очи", ама 1,3 колкото и джет да е все гъз. Някой подобренийца и ще цепи мрака ладухата.

    Коментиран от #36

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Tosho

    0 0 Отговор
    Смея да твърдя, че италиянския дизел е много добър...Имал съм, карал съм 4 години и не съм имал абсолютно никакви проблеми, въпреки че беше двигател от старата генерация,,,Здрави и надеждни мотори...Мултиджет са страхотни двигатели и тези, които не са карали и не са се докосвали по никакъв начин до тези мотори по добре да замълчат...Малко е слабичък като че ли за Нивата обаче...зА Пандата е чудесен....1.6 ще отива повече според мен...имат една модификация със 120 к.с...
  • 27 Alfa Owner

    1 0 Отговор
    Разни лаици,които никога не са притежавали Алфа Ромео,щеги замоля да не повтарят като папагали,дърдорщините на доста профан-експерти в историята на автомобилостроенето..
  • 28 ВАГ

    0 0 Отговор
    Да Бяха Сложили 1.9ТДИ ,но жалко вече сервизите ще ги виждат повече
  • 29 Николинка Кучкова

    0 1 Отговор
    neti haresva zashtoto nemojesh dago pritejavash.daciata deto karash po liti haresva?

  • 30 ххх

    0 3 Отговор
    Добло дълга база с този двигател и 1200 кг. багаж върви без проблем та в Нивата ли няма да върви?Този двигател го слагат и в баничарките на Опел,пък си вървят.Нивата с този двигател направо ще лети.Между другото го има и във вариант 90 и 100 к.с.
  • 31 DrHOUSE

    0 0 Отговор
    VAG,май си некое към 90 и нагоре набор,щото ФИАТ 126 никога не са го помирисвали от ВАЗ.

    Коментиран от #34

  • 32 PlimP

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "159ка":

    1, а те кога са спирали да са?
  • 33 hienata

    2 0 Отговор
    Двигателчето се държи добре в Корса, но може би не съм виждал под 100 000км такъв. Тези на които съм попадал (3бр) всичките имат проблеми , турбо, датчици, теч на масло и това на градски коли, не на служебни баничарки. Отделно моторчето е капризно на нафта ,малко боклуци и дюзите полудяват. С това не бих влязъл в гората, че развали ли се ти трябва отбор умници и голям сервиз. Най-добрите вседеходи са тези с просто устройство,лесни за ремонт и здрави. Този двигател не е нито здрав,нито просто направен.
  • 34 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "DrHOUSE":

    имал е предвид фиат 124!!!
  • 35 копамСадим Берем РинемГладимПерем

    0 0 Отговор
    И това беше края на Нива, дами и господа...
  • 36 Japoneze

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "VAG ":

    За Ладата грешиш,коляновите валове са два - един за 1.2/1.3 и един за 1.5/1.6.Диаметъра на буталото на 1.2 и 1.5 е един и същ със различен ход(т.е. със сътветния вал).Същото важи за 1.3 и 1.6 -те имат еднакъв диаметър бутала и пак се куплират с един от двата вала.
    А на Нивата добре че не и слагат 4-ЧА,руското дизелово "чудо".Не помня колко коня беше в спасителните ни лодки,май по-малко от 40 к.с.
  • 37 mediator37

    0 0 Отговор
    Ако от наименованието "Нива" се предполага, че ППС-то е предназначено за обикаляне из колхоза, непременно ли означава, че трябва да е грозно и традицията повелява години наред да продължават да го произвеждат все така грозно.
    И с това смешно анаболно 1,3 двигателче, което като се пренапъне и се сдухва. Без модификации с по-мощен двигател.
    Скоро няма да се оправят и те.
  • 38 Japoneze

    0 0 Отговор
    Навремето първата ми кола беше една 2105ца -сега като се замисля возеше по-добре от Кадет Капка и Фиат Уно!А за такъв морално остарял двигател(карбуратор),имаше добра динамика(естествено трябваше да се пили, но на 3-та правеше 135 км/ч.Максимална скорост -155-160 км/ч -взависимост от вятъра:-)!
  • 39 Japoneze

    0 0 Отговор
    Навремето първата ми кола беше една 2105ца -сега като се замисля возеше по-добре от Кадет Капка и Фиат Уно!А за такъв морално остарял двигател(карбуратор),имаше добра динамика(естествено трябваше да се пили, но на 3-та правеше 135 км/ч.Максимална скорост -155-160 км/ч -взависимост от вятъра:-)!

    Коментиран от #51

  • 40 яанко2

    1 1 Отговор
    С вграждането на този мотор Нивата ще се превърне в още по-голям таралясник.
  • 41 Glory

    1 0 Отговор
    Чудесно,с двигател от ALFA ROMEO ще е бърза и проходима,няма да е като немските си събратя,излязат ли от асфалта и са до там.
  • 42 ХА ХА ХА

    1 3 Отговор
    По-лесно ще вади затънали X6-ци и МЕтЛи!Моята е с 1.7i. Как се вадят пикап Фруктиера, Рейндж, Ленд, ДжиЕл, Патрол, Витари, Маверици, прехвалените L200 и Паджеро, Аутлендъри......документирани са!

    Коментиран от #50

  • 43 Гост

    1 0 Отговор
    Нарочно са избрали по-маломощен двигател, заради натоварването по трансмисията и дифовете. По мощен двигател ги троши. Руснаците искат да запазят останалите компоненти и да разширят гамата от разновидности на модела. Това спестява разходи за развойна и производствена дейност, дава още живот на продукта и задоволява някои претенции на потребителя. Двигателите ще им идват сглобени, просто малко пренастройка на поточната линия и готово.
  • 44 Златан Недоклатенов

    0 0 Отговор
    niama miasto italianskia mikser v lada

    Коментиран от #45

  • 45 Златко ладата от Люлин

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Златан Недоклатенов":

    napalno si prav. tova e caria na patia
  • 46 Гост

    1 1 Отговор
    Нищо ново под небето.... Плащат на италианците за патента на двигателя и започват производсво на дизелови Ниви..... Пълна трагедия са руснаците! Само кавказец може да хареса такова нещо! На първата година е ръждясало и раздрънкано!
    Колкото до тези,които се смеят на италианците.....ще кажа да си затварят устата! По-скапани боклуци от ВАГ и Сие няма,няма и да има!
  • 47 GTV ALFETA

    1 1 Отговор
    Лада Нива трябва да се забрани със закон защото е опасна за собственика и и пътниците които вози със него и ти осигурява психически дискомфорт за цял-живот яд-яд-яд ама много яд и нерви до спукване!!!
  • 48 КАРДАНА

    0 1 Отговор
    НА ТАЯ МЪРША НЕМА СЕ КАЧА И ДО КЕНЕФА ДА СЪ ИЗПУКАМ
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Десислава Димитрова

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "ХА ХА ХА":

    аз имам 1,7 няма такъв дарак,дори и чисто нова не бе напълно здрава,а да теглиш закъсали джипове особено тези тежките дето си ги описал няма как да стане ,ни е по висока от тях ни е по-мощна ,единствено е по-лека и някъде е възможно да мине по замръзналото ,а те да потънат ,в друга ситуация няма никакъв шанс,ако другия джип има хубави гуми.
  • 51 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Japoneze":

    ладата е била по-добра от капката!!!тва е вица на деня.
  • 52 ХА ХА ХА

    0 0 Отговор
    Съгласен съм, че е дарак :))))
    Но в сравнение с новите технологии, няма грешка и опитът го доказва.
    Особено на човека с L200. Хубава машина, зимни гуми, ама автоматик, уж има бързи и бавни, но леденият валяк му беше, така да се изразя, лобното място. Наложи се да използвам лебедката. Получи се.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "ХА ХА ХА":

    л 200 е пикап и варианта ,ти с ладата да минеш някъде където той няма да мине е неговото по-дълго междуосие ,демек да окантарва там където ти ще налазиш,но със стандартни гуми той е по-висок от нивата и в ти в неговия коловоз не можеш да караш щото ще опреш.изпадъл съм в такава ситуация и ме дърпа един хайлукс.тва че си го дърпал отстрани с лебедката не те прави по-проходим.има и един друг момент ,това е квалификацията на шофьора,ти като добър такъв би могъл да изкачиш своята кола на места дето друг и с по-добра да не може.нивата няма козове спрямо новите ,а и не новите джипки,тя е по-слаба от тях ,по-ниска от болшинството ,с кво ще ги цака не знам?оставям настрана трошливостта и некачественото и изпълнение!
  • 54 Десислава Димитрова

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "ХА ХА ХА":

    л 200 е пикап и варианта ,ти с ладата да минеш някъде където той няма да мине е неговото по-дълго междуосие ,демек да окантарва там където ти ще налазиш,но със стандартни гуми той е по-висок от нивата и в ти в неговия коловоз не можеш да караш щото ще опреш.изпадъл съм в такава ситуация и ме дърпа един хайлукс.тва че си го дърпал отстрани с лебедката не те прави по-проходим.има и един друг момент ,това е квалификацията на шофьора,ти като добър такъв би могъл да изкачиш своята кола на места дето друг и с по-добра да не може.нивата няма козове спрямо новите ,а и не новите джипки,тя е по-слаба от тях ,по-ниска от болшинството ,с кво ще ги цака не знам?оставям настрана трошливостта и некачественото и изпълнение!
  • 55 abv

    0 0 Отговор
    Единственото положително нещо с този двигател ще бъде икономичността и това ,че дизеловия мотор в комбинация с бавните и блокажа на диференциала ще се справя по- добре от бензиновия.Имам много опит с лада нива 21214 и то само в тежки зимни условия.Много често при въртене на гуми при рязко получаване на сцепление автомобила угасва ,защото не му достига въртящ момент с бензиновия мотор ,което е другия голям недостатък на бензиновата нива.
  • 56 205 GTI

    0 0 Отговор
    От трън та на глок,че по висок!
  • 57 БамБам

    0 0 Отговор
    И пак си остава БАНГИЯ.