Last news in Fakti

20 Ноември, 2004 10:19 1 624 0

Индийска нишка

  • royal enfield-
  • royal enfield bullit 500 classic

Ако искате да притежавате мотор, който може да ви отведе навсякъде, ако искате да откриете нов начин на животи нови силни усещания, запознайте се с Royal Enfield. Мотото на тези мотори е красноречиво и показателно: “Направени като оръжие”.Royal Enfield принадлежи към най-старите компании в света, производители на мотори. Тяхната серия Bullit все още държи рекорда за най-дълго произвеждана без прекъсване през годините марка. В началото те се сглобяват във Великобритания, но от 1955 година насам се правят в Индия. Макар и класика, те и до сега се радват на голямо възхищение, което се дължи на постоянството на характера и ярката им индивидуалност.

Днес ви представяме Bullit 500. Той е базиран на оригиналния Bullit, произведен за пръв път през 1947 година в Редич, Англия, и е класическият 500-кубиков вариант на тези мотори, стил “50-те години”.

От рамката тръгва една предна долна тръба, която е свързана с двигателя. Двигателят е едноцилиндров, а акумулаторът се зарежда на 12 волта. Предното окачване е чрез хидравлична телескопична пружинна вилка, а за задното е използвана традиционната вилка с два кръстеца. Спирачната система се състои от барабанни валови задни спирачки и двойни жични предни спирачки. Има мигачи, стоп и преден халогенен фар. Скоростната кутия е четиристепенна, а също така има и допълнителен педал за бързо преминаване на нулева скорост.

Отличителна характеристика на Bullit 500 са по-големите, 19-цолови в диаметър колела, които са причината за изключителната стабилност на мотора на пътя. Друго, с което може да се похвали този представител на Роял Енфийлд, са петстепенните регулируеми задни ресори, които го правят подходящ за най-различни терени. Максималната скорост, която Bullit 500 може да развие за сегашните стандарти не е много висока - 120 км/ч - но все пак нека не забравяме, че моделът е от петдесетте години на миналия век. Въпреки че не е много по-бърз от оригиналния 350 cc, 500 кубиковия Bullit има по-добър въртящ момент, много по-бързо ускорява и е доста по-мощен.

А ето и какво казва един привърженик и собственик на Bullit 500 Classic:
“... след година и половина имах възможността да покарам 500-кубиковия Bullit на един приятел и тогава разбрах, че 350-кубиковият е добър начин да започнеш пътешествието си в света на Bullit, но не бива да се свършва до там. Bullit 500 е мотора, който да цениш, за който можеш да убиеш и да умреш”. Казано с прости думи, в моята класация Bullit 500 е номер 1 (по-добър дори и от 535-кубиковите) заради бързото ускорение, по-високата максимална скорост и класическия си изискан вид.”

Технически характеристики

Royal Enfield Bullit 500 Classic

Двигател: 4-тактов, едноцилиндров, с въздушно охлаждане

Работен обем: 499cc

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: 84mm x 90mm

Максимална мощност: 22к.с. / 5500rpm

Макс. въртящ момент: 3000rpm

Трансмисия: 4 скорости

Карбуратор: Mi-kuni VM28

Размери: Дължина 2120mm, Ширина 750mm, Междуосие 1370mm, Клиренс 140mm

Гуми: Предна 3.25" X 19" , Задна 3.50" X 19"

Електрическа система: 12v

Лампа за фар: 50w/40w

Спирачна система: Предни барабанни 179 мм диаметър, Задни барабанни 153 мм

Максимална скорост: 120км/ч


Любен Тодоров


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА