Last news in Fakti

24 Юли, 2004 14:52 2 619 0

Buick Special

  • buick special

През 50-те години на миналия век за американска класика се считат автомобили, оборудвани с V-образен осмак, огромни габарити и странни за днешните разбирания форми. Героят на този материал представлява автентично возило именно от този период на американското автомобилостроене. Намира се в перфектно техническо състояние и е собственост на българин. Ретро колекционерът Мирослав Мирчв влага в реставрацията на тази класика доста средства, четири години и изключителни умения, но крайният резултат е наистина впечатляващ. Огромната лимузина Buick Special слиза от конвейера през далечната 1955-та година и представлява екзотика, по която няма как да не се загледате.

Предисторията на това четириколесно започва от 1949-та година, когато на бял свят се появява моделът Roadmaster. Той е първият изцяло нов автомобил на фирмата след Втората световна война. Именно Roadmaster налага новата дизайнерска линия, която ще властва изцяло през последвалото десетилетие. Детайли от неговата външност могат да се открият в безброй други возила, но най-точно той е пресъздаден и доусъвършенстван при модела Special, а впоследствие общият силует и стилистика се превръщат в емблема на онези славни години от американското автомобилостроене.Buick Special е оборудван с емблематичния V-образен, осемцилиндров агрегат с работен обем 5 274 см3. Мощността му е 236 к.с. При 4 600 об./мин. Този чудовищен мотор се захранва от огромен двукамерен карбуратор и разполага с два разпределителни вала. Към него е монтирана напълно автоматичната двустепенна скоростна кутия Dyna-Flow (Buick е пионер в тази област още от 1948 г.). За новия модел тя се предлага като опция, но веднага става любимка на собствениците на Buick.

В конкретния случай обаче не след дълго тя дефектира и е заменена от тристепенна механична трансмисия. Миро се сдобива с возилото от Щутгарт, като състоянието му е меко казано плачевно. Вече споменахме за усилията и средствата, необходими за да започне вторият живот на колата. Конкретно те включват основен ремонт на двигателя, кърпене, боядисване, смяна на доста възли и агрегати и рециклиране на старите. Иначе огромната лимузина впечатлява с независимо предно и задно окчаване, серво усилител на волана, предни ел. стъкла. С това обаче екстрите се изчерпват, което не е присъщо за американска кола. Това е така, защото екземплярът на Миро е правен специално за европейския пазар, което личи и от скоростомера. Той е разграфен в километри, а не в мили. Другото странно решение е наличието на втора инсталация за топъл въздух. Тя е снабдена с отделен вентилатор, но топлият антифриз достига до нея като минава през термостат. По този начин тя може да бъде включена само при загрял двигател.

Интересна подробност е и наличието на вакуумна помпа, която задвижва чистачките и “пръскалките” за измиване на стъклото. В салона ще откриете комфорт, непознат за днешните автомобили. Два огромни “дивана” отпред и отзад, три пепелника, отваряеми триъгълни прозорчета, оригинално радио Delco Remy и още доста “глезотии”, превръщащи пътуването ви в удоволствие. Капак на всичко се явяват декоративните “вентилационни отвори” на предните калници. За разлика от останалите модели обаче Special има не три, а четири на всеки калник, за да се подчертае неговата изключителност като най-луксозен и престижен от тях.

Технически характеристики
Buick Special (1955 г.)
Двигател
V-образен осемцилиндров
Работен обем
5 274 см3
Мощност
236 к.с. при 4 600 об./мин.
Диаметър на буталото и
ход на цилиндъра
107.9/88.3 мм
Степен на сгъстяване
8.5:1
Скоростна кутия
механична, тристепенна
Спирачки
барабанни и на четирите колела
Окачване отпред/ отзад
независимо, пружинно
Габарити
5 450/2 302/1 575 мм
Междуосие
3 225 мм


Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА