14 26044

Отново на седмото небе с BMW

  • bmw-
  • 7er-
  • g11-
  • g12

След месеци на очакване и информационни течове BMW представи официално новото поколение на флагманския си модел. Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмица" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други глезотии.



Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Предната колея на седана е увеличена със 7, а задната - с 4 мм. Теглото на автомобила е разпределено поравно между двата моста в съотношение 50:50.



В конструкцията на новата "седмица" е използвана армирана с въглеродни нишки пластмаса. Благодарение на нея масата е намалена със 130 кг в сравнение с досегашното поколение. От композитни материали са изработени централните и задните колонки на покрива и трансмисионният тунел. Вратите и таванът са алуминиеви.



G11/G12 има 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление. Това е постигнато с гладка облицовка на пода, нова форма на огледалата и вентилационни отвори в предните калници, които отвеждат въздушния поток от колесните арки. Освен това в радиаторната решетка са вградени активни жалузи, които регулират количеството на постъпващия въздух в пет степени в зависимост от нуждите на агрегатите в моторния отсек.



Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост.



С изключение на модификацията 740e новата "седмица" ще се предлага и със системата Executive Drive Pro, която ръководи работата на пневматичното окачване, адаптивните амортисьори и активните стабилизатори на напречната устойчивост с електромеханично регулиране. Тя гаси крена в завой, прави возията максимално комфортна на правите и предугажда пътните условия пред колата, настройвайки амортисьорите предварително. Информацията се събира от стереоскопична камера, данни от навигационната система и анализ на стила на шофиране.



G11/G12 ще се оборудва с мултимедийна система iDrive от ново поколение със сензорен основен екран и възможност за жестово управление. Тя позволява управление на силата на звука, отговор на телефонни повиквания или друга програмируема функция с определен вид движение на ръката пред дисплея. Предвидено е и безжично зареждане за телефон или таблет.



Друго нововъведение, за което се говори от месеци, е автономното паркиране. Водачът може да излезе от колата, да натисне бутон на дистанционното и тя ще се настани сама дори на най-тясното място или гараж, в който липсва пространство дори за отваряне на вратите.



На първо време "седмицата" ще се оборудва с шестцилиндрови двигатели от ново поколение и модернизиран V8. Трилитровият дизел на най-достъпния вариант 730d развива 265 к.с. и 620 Нм, които му позволяват да спринтира за 6.5 секунди от място до 100 км/ч. Базовата бензинова модификация 740i има 3.0-литров турбиниран шестак с 326 коня и ускорява до 100 за 5.5 секунди. Върховата засега версия 750i ще се екипира с 4.4-литров осмак с принудително пълнене и мощност 450 к.с. (4.4 сек. от 0 до 100 км/ч).



G11/G12 ще има и хибридна модификация. 740e ще се екипира с двулитров четирицилиндров ДВГ и електромотор с 95 к.с. Сумарната мощност на двата агрегата достига 326 коня, които позволяват ускорение от място до 100 км/ч за 5.5 секунди. Зарядът на литиевите батерии позволява изминаването на 40 км само на ток, а средният разход по каталог е 2.1 л/100 км.



Новата "седмица" ще може да се поръча с пакет M Sport с ексклузивно оформление на каросерията и салона, специална палитра от цветове и джанти.



В списъка с екстрите влизат също озвучителна система Bowers and Wilkins, нощно виждане, панорамен стъклен покрив с шест цвята на подсветката, 75% по-голям прожекционен дисплей, отколкото досега, климатична инсталация с йонизатор и ароматизатор на въздуха, 7-инчов таблет за управление на информационно-развлекателния комплекс в централния подлакътник на задната седалка и т.н.



Продажбите започват наесен.


 

Подробни технически характеристики за досегашните генерации на BMW  7er  - ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Fan

    1 1 Отговор
    Хайде сега, почвайте да плюете и хейтвате веднага! Я фаровете ви не харесват, я дисплея на централната конзола, все едно имате пари да си я купите, ха ха ха ха
  • 2 Фен

    1 0 Отговор
    Невероятен автомобил. Дано някой ден можем да си го позволим.
  • 3 BMW

    1 0 Отговор
    Да, фаровете са ужасно грозни!
  • 4 Опа

    0 0 Отговор
    Много добра!

  • 5 разбирач

    2 0 Отговор
    От 10 години Лексус и Тойота имат автономно паркиране !Що за нелепици пишите?
  • 6

    0 1 Отговор
    Страхотно БМВ, но за съжаление никога не бих си го купил, даже по някво чудо да имах парите......Това звучи позитивно нали?
  • 7 Simo

    0 0 Отговор
    Колата наистина е уникална, промени по дизайна няма съществени, но моторите са нови, окачване, завиването със задните гуми е интересна и полезна екстра, продажбите в България не почват наесен, а направо от 2016-та година, пише в сайта на BMW за България.
  • 8

    0 1 Отговор
    Нещо силуета му напомня за Инфинити.....

    Коментиран от #33

  • 9 PIRANHA

    2 0 Отговор
    Просто и ясно: Този флагман не може да открадне дори 1 от клиентите на S-class, имаха предостатъчно време да я направят дори по-добра от еС класата, но пак нищо, нито като дизайн, нито като иновации. Наред сега е Ауди а8, да видим какво ще покажат от инглощад, за да стане ясно дали в луксозния сегмент ще остане само и единствено S classe за предпочитане

    Коментиран от #11

  • 10 Ники Д

    1 0 Отговор
    много са напред! да се движим в срещуположни посоки със скоростта на светлината, пак не можем да ги стигнем. уж загубили войната германците, а какви чудеса произвеждат, а победителите....мани, мани..............

    Коментиран от #12

  • 11

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "PIRANHA":

    Мечо си е мечо, слабо го интересува новата 7-ма серия.....
  • 12 копеле

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ники Д":

    МНОГО ТОЧЕН КОМЕНТАР
  • 13 копеле

    0 1 Отговор
    Абе ако се изч.кат Мерцедес и БМВ каква ли кола ще искарат

    Коментиран от #14

  • 14 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "копеле":

    3ависи с колко км/ч ще се "иэчукат",но реэултата ще е метална пресовка във "Вторични суровини".

  • 15 dockera

    1 0 Отговор
    не мога да повярвам как се коментира кола която никой от тук коментиращите не е виждал/ та дори и предишния модел/ и намират кусури...... мъкаааа, мъкааа :)
  • 16 Кобрата

    0 0 Отговор
    BMW-то е страхотно, новата седмица е просто мечта, пожелавам я на всеки.
  • 17 БМВ

    0 0 Отговор
    Това е кола за грамотни и успели хора, а не за някой, който ще влезе, ще започне да ръкомаха и ще стане една .. ще се увеличи музиката, ще включи навигацията, ще свали прозорци и ще се чуди откъде му е дошло... Иначе ... не може да се опише с една дума тази кола или може би - съвършена!
  • 18 това е животът

    0 0 Отговор
    Страхотна е колата, а ужасното е, че за да си я купи човек трябва да печели по около 1000 лв. на ден, барабар с почивните дни. Някои може би наистина печелят по толкова, но те не пишат тук. На мен с тия 600 лв. само ще ми текат лигите. Може пък някой ден да мога да я разгледам отблизо преди мутрата или бизнесменът чиято е да ме подгони.
    Нищо, може би в другия живот! И в комплект с Клаудия Шифър или някоя от по-младите й колежки.
  • 19 това е животът

    0 0 Отговор
    600 на месец, не на ден!
  • 20 куродръв

    0 0 Отговор
    http://radar.bg/bg/2014-01-14/article/10462988_BMW_%D1%81_%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%BD%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B6%D0%B1%D0%B8__%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0_%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80_1_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D0%BB%D1%83%D0%BA%D1%81%D0%BE%D0%B7.html ....................за всички хейтъри с S-класите и А8 -ците,когато нещо е хубаво и добро просто си кажете

    Коментиран от #21

  • 21 лъскат ми го те бастуна

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "куродръв":

    Най-после да им го каже някой, ама иди им обяснявай, като те не са и помирисвали кола от този ранг!
  • 22 хейтърите на сапун

    0 1 Отговор
    Хейтъри , преди да ми дадете ,,-'' на коментара още преди да сте го прочели, първо прочетете статията и коментирайте, а не плюйте както попринцип си правите! Вижте света от другата страна, може би там е по-хубаво, но има една малка, но значителна за вас подробност, че не е за очилати задекранни!

    Коментиран от #23

  • 23 любител

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "хейтърите на сапун":

    Пич бъркаш се, колата е точно за очилати задекранни (защото могат да си я позволят!) и само трябва да добавим мафиоти и цигани.

    Нищо интересно като дизайн, просто уголемена 3-ка или 4-ка (каквато и да е разликата между двете "серии").
    Във всяка една класа си има един производител който се е наложил повече от другите и ... нека го кажа меко... това не е детското БМВ!
  • 24 Gost

    0 0 Отговор
    Abe bmw li e , ne mi go hvali ..

  • 25 Бай Митьо Вола

    0 0 Отговор
    Абе отзад е добре, ама отпред много ми напомня на Шкода Супърб.
    Подчертавам "напомня" а не 1 към 1.
  • 26 dockera

    0 0 Отговор
    ей любител, бегай се скрий някъде. Ти качвал ли си се на новите модели, че ги коментираш ?
  • 27 Бай Митьо Вола

    0 0 Отговор
    Ало експерта по новите модели БМВ, погледни си табелката на колата ти, и си напиши правилно именцето. Изписва се dokker.
    А освен това коментара за външния вид, няма нищо общо с вътрешното оборудване както и с техническите параметри.
  • 28 ха ха

    1 0 Отговор
    Поредното дядовско БМВ и да взимат за смяна на масло 3 бона.Щото е с извънземен мотор и маслото е от Луната с друго масло не работи.
    Запомнете едно от батко ви.Такива които си Копуват такива бмв- та са по-стиснати от хора които работят за по 600лв.Че,имат пари е факт,но като започнем ние сервизите да ги цедим стой та гледай.
  • 29 диан

    0 0 Отговор
    аз съм на 7 небе като дават заплата
    за седма серия не съм мислил
    може и някои от пишещите да има
    но засега не знам да има
    чета статията като полет до луната
    някои са ходили някои ще ходят
    ама да не се надценяваме сега
  • 30 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Много лукс.
  • 31 БаХуРа

    0 0 Отговор
    След 15 години ще са по 3000 лева :)
  • 32 ТоягасаН

    0 0 Отговор
    Идеално за дрифт разпускане след тежък ден в офиса
  • 33 БМВ

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от " ":

    На какво напомня силуета на хечбек колите ? НА ХЕЧБЕК, ЗАЩОТО СА ЕДНАКВИ... На какво напомня силуета на комби и СУВ ??? Толкова ли сте прости бе ?

    Коментиран от #38

  • 34 Мусака с банани

    1 0 Отговор
    Тази 7-ца щеше да е доста успешна ако S-класа не съществуваше !
  • 35 БАРСА

    0 0 Отговор
    Много точно казано
  • 36 мерца е кош

    1 0 Отговор
    ,,С'' клас съществува и не може да се сравнява с тази 7 серия, просто защото няма това излъчване като това баварско изобретение!
  • 37 АМГ

    0 1 Отговор
    Кви 7-ци кви 5 лева ? S класа му е майката !!! Мерцедес колеги мерцедееес !!!
  • 38

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "БМВ":

    Какъв хечбек и сув те гони бе, на един седан на Инфинити, забравих как се водеше точно модела, както и да е......
  • 39 BMW

    0 1 Отговор
    Точно бе. Колата е седан прилича на друг седан. Кола която е хечбек прилича на други хечбеци. Все едно да кажеш, че самсунг прилича на айфон защото е правоъгълен и те са копирали от тях... Естествено че формата ще прилича на други коли от същия клас.
  • 40

    0 0 Отговор
    Най-красивата 7-ма серия за мен си остава Е38, с елегантен силует със не толкова заоблени форми, ето така трябва да изглежда БМВ. Това с тия облизани заоблени форми заприлича на някоя азиатска лимузина, иначе сигурно е добра кола.

    Коментиран от #41

  • 41 БМВ

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от " ":

    Определено е много красива кола е38.
  • 42 Ладю

    0 1 Отговор
    Абе само Лада седмица! Кво БМВ, кви 5 лева? Дядо ви само на БМВ се е возил май? Забравихте кога слязохте от на тати Москвича...
  • 43 galaxy

    0 0 Отговор
    Невероятна е! Много е красива и е с много екстри!
  • 44 330i

    0 0 Отговор
    Ето защо по високите етажи на сградата на мерцедес се чуваха викове и крясъци последните месеци.