Отново на седмото небе с BMW

Публикувана: 11 Юни, 2015 11:45
44 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10714
ШРИФТ ПЕЧАТ

След месеци на очакване и информационни течове BMW представи официално новото поколение на флагманския си модел. Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмица" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други глезотии.



Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Предната колея на седана е увеличена със 7, а задната - с 4 мм. Теглото на автомобила е разпределено поравно между двата моста в съотношение 50:50.



В конструкцията на новата "седмица" е използвана армирана с въглеродни нишки пластмаса. Благодарение на нея масата е намалена със 130 кг в сравнение с досегашното поколение. От композитни материали са изработени централните и задните колонки на покрива и трансмисионният тунел. Вратите и таванът са алуминиеви.



G11/G12 има 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление. Това е постигнато с гладка облицовка на пода, нова форма на огледалата и вентилационни отвори в предните калници, които отвеждат въздушния поток от колесните арки. Освен това в радиаторната решетка са вградени активни жалузи, които регулират количеството на постъпващия въздух в пет степени в зависимост от нуждите на агрегатите в моторния отсек.



Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост.



С изключение на модификацията 740e новата "седмица" ще се предлага и със системата Executive Drive Pro, която ръководи работата на пневматичното окачване, адаптивните амортисьори и активните стабилизатори на напречната устойчивост с електромеханично регулиране. Тя гаси крена в завой, прави возията максимално комфортна на правите и предугажда пътните условия пред колата, настройвайки амортисьорите предварително. Информацията се събира от стереоскопична камера, данни от навигационната система и анализ на стила на шофиране.



G11/G12 ще се оборудва с мултимедийна система iDrive от ново поколение със сензорен основен екран и възможност за жестово управление. Тя позволява управление на силата на звука, отговор на телефонни повиквания или друга програмируема функция с определен вид движение на ръката пред дисплея. Предвидено е и безжично зареждане за телефон или таблет.



Друго нововъведение, за което се говори от месеци, е автономното паркиране. Водачът може да излезе от колата, да натисне бутон на дистанционното и тя ще се настани сама дори на най-тясното място или гараж, в който липсва пространство дори за отваряне на вратите.



На първо време "седмицата" ще се оборудва с шестцилиндрови двигатели от ново поколение и модернизиран V8. Трилитровият дизел на най-достъпния вариант 730d развива 265 к.с. и 620 Нм, които му позволяват да спринтира за 6.5 секунди от място до 100 км/ч. Базовата бензинова модификация 740i има 3.0-литров турбиниран шестак с 326 коня и ускорява до 100 за 5.5 секунди. Върховата засега версия 750i ще се екипира с 4.4-литров осмак с принудително пълнене и мощност 450 к.с. (4.4 сек. от 0 до 100 км/ч).



G11/G12 ще има и хибридна модификация. 740e ще се екипира с двулитров четирицилиндров ДВГ и електромотор с 95 к.с. Сумарната мощност на двата агрегата достига 326 коня, които позволяват ускорение от място до 100 км/ч за 5.5 секунди. Зарядът на литиевите батерии позволява изминаването на 40 км само на ток, а средният разход по каталог е 2.1 л/100 км.



Новата "седмица" ще може да се поръча с пакет M Sport с ексклузивно оформление на каросерията и салона, специална палитра от цветове и джанти.



В списъка с екстрите влизат също озвучителна система Bowers and Wilkins, нощно виждане, панорамен стъклен покрив с шест цвята на подсветката, 75% по-голям прожекционен дисплей, отколкото досега, климатична инсталация с йонизатор и ароматизатор на въздуха, 7-инчов таблет за управление на информационно-развлекателния комплекс в централния подлакътник на задната седалка и т.н.



Продажбите започват наесен.


 

Подробни технически характеристики за досегашните генерации на BMW  7er  - ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

АПИ: актуална пътна обстановка