В автомобилното изкуство три са даденостите, които радват окото и повлияват съзнанието - формите, цветовете и звуковете. Ако съдбата пък ви отреди среща отблизо с шедьовър като Saturn Curve значи наистина сте късметлия, тъй като возилото впечатлява с изискани форми, топли цветове, а басовото гъргорене на компресорния агрегат е съвършена музика за ухото на познавача. Концепткарът бе представен за пръв път пред публика по време на моторшоуто в Детройт и съвсем заслужено се радваше на засилен интерес от страна на посетителите.
Иначе със създаването на шикозната студия се заема студиото
Advanced Design на General Motors
във Великобритания, където специалистите умело съумяват да “вплетат” в едно европейски дизайн и едновременно с това присъщи за американското автомобилостроене детайли. И за да бъде крайният резултат наистина задоволителен, на помощ още са призвани и най-добрите майстори в бранша - специалистите от Pininfarina.
Като цяло пропорциите на Saturn Curve отговарят на тези на класически скоростен спортен автомобил. Компактните му габарити и агресивният му нрав допълнително се подсилват от скъсената задница и издължената предна част. Ниската странична линия, малкото стъкло и силно скосяващият се покрив отзад определено оказват силно въздействие върху хората с повечко бензин в кръвта и подсказват за атлетичните възможности на Saturn Curve. Специфичната форма на предните и задните светлини тип “тигрови очи”, както и хромираната радиаторна решетка придават изключителна индивидуалност на модела и определено са в унисон с най-съвременните тенденции при този клас автомобили. Що се отнася до
интериора
на возилото, то той също е максимално стилно издържан, като със сигурност ще се хареса най-вече на по-младите клиенти.
При него впечатление правят класическият волан, покрит с качествена имитация на скъпо дърво, както и разточителното използване на хром и алуминий, като последните перфектно контрастират с черната, кафява и жълта кожа, използвана при “обзавеждането” на автомобила. Информационните символи, даващи сведения за състоянието на основните системи на четириколесното светят в приятен жълт цвят.
За техническа база на Saturn Curve конструкторите използват спортната резачка на Pontiac - Solstice. В резултат на това Curve е третият автомобил (след Chevrolet Nomad), който използва новоразработената от General Motors платформа “Kappa”. Задвижването на возилото идва от задните колела, а окачването е изцяло независимо. За пълноценни изживявания със Saturn Curve се грижи и 2.2-литров Ecotec-двигател с четири цилиндъра, който е оборудван с турбокомпресор и система за електронно регулиране работата на клапаните. Осигуряваната от него мощност е 250 к.с. при 6 200 об./мин., а пиковата стойност на въртящия момент от 325 Нм се достига при 4 200 об./мин. Конструкторите гласуват доверие и на петстепенна секвенциална скоростна кутия.
Станислав Гавазов
[email protected]
3 Юли, 2004 21:26 834 0
Изкуство по американски
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА