Last news in Fakti

6 Март, 2004 15:21 897 0

Донесен от вихъра

  • speedster-
  • auburn encore speedster

В средата на 30-те години дизайнерът Гордън Букриг създава една от най-прочутите легенди на американското автомобилостроене. Напътстван от не кого да е, а от самия Огъст Дюзънбърг, талантливият стилист нахвърля скиците на бъдещия Auburn Boattail Speedster. При дебюта си през 1935 г. невероятният за времето си автомобил струва над $1 000, което моментално го превръща в хит сред хайлайфа на Америка. Най-известните холивудски звезди се надпреварват да се докажат пред гилдията с поръчково изпълнение на задвижвания с V-образно 8-цилиндрово турбочудовище модел, обявен за най-бързото серийно возило в света. За нещастие Голямата депресия изпраща Speedster-а в преждевременна пенсия след едва 500 произведени бройки. Днес добре реставриран екземпляр струва $180 000.Историята е позната до болка на всеки, който някога е отгръщал страниците на коя да е автомобилна енциклопедия или списание за класически коли. Именно затова малцината, които изобщо разбраха за възкръсването на марката Auburn през 2000 г., очакваха със затаен дъх какъв ще бъде първият ход на новите собственици. А те постъпиха по най-логичния и правилен начин. 70 години след като последният Boattail Speedster напуска цеховете на Auburn Motorcar Company, производството му е възстановено. С непроменена външност.

Auburn Encore Speedster (encore = бис) се предлага на заможни клиенти вече четвърта година и по всичко личи с достъчно успех, за да оправдае вложените средства. Всяка поръчка се договаря отделно и цени не се обявяват. За сметка на това и дете може да сметне поне приблизително колко струва единична бройка от автомобил, всеки компонент от когото клиентът одобрява самостоятелно преди механиците на Auburn да го монтират ръчно.

"Съвършена комбинация на класически дизайн от миналото и най-добрите съвременни технологии", гласи мото, озаглавяващо каталога на Auburn. Encore Speedster действително е не просто неокласика, а истински оригинал, върнал се от миналото, за да се възползва от шанса си за втори живот с помощта на най-пресните нововъведения в автомобилостроенето. В оборудването са вкючени елементи, които липсват дори при някои топ-модели на водещи производители. Изработката на всеки екземпляр отнема между 60 и 90 дни, през които висококвалифицирани специалисти сглобяват на ръка всеки компонент от специалните гуми с бял борд до педантично обработената и съшита кожена тапицерия. Всеки Speedster се екипира с два вида покрив - мек и твърд, климатик, електрически седалки с подгряване, еърбегове, сайдбегове, електрически стъкла, CD плейър и т.н., като списъкът с опциите е практически неизчерпаем. Съществува дори възможност да се поръча ремарке, чийто дизайн повтаря напълно задницата на автомобила.

За задвижването на импозантния двуместен автомобил се грижи специално доставян от Vortec V-образен осмак с мощност 305 к.с. В базовата си форма Speedster-ът тежи над 1 500 кг, което изисква монтирането на спирачна система със съответния потенциал. Ето защо зад оспицованите джанти надничат грамадни дискове с принудителна вентилация. ABS-ът естествено е серия.

Така на практика при наличието на достатъчно средства купувачът получава напълно съвременен суперкар, но с външност, каквато не притежава нито един днешен автомобил. Високопарните технологични термини от каталога на Auburn впечатляват, но чарът на техния Speedster трудно намира конкуренция по друг параграф. За разлика от много други възраждания и съживявания на отдавна загинали марки през последното десетилетие, някогашната американска легенда се завръща точно такава, каквато е била преди 70 години - връх в стила и технологичното съвършенство, но и носител на духа на собствената си епоха.

Технически характеристики

Auburn Encore Speedster (2004)

Производител: Auburn Cord Motorcars of America, 9036 Ila Road, Carnsville, GA, USA

Двигател:  осемцилиндров, V-образен, OHV, 2 клапана на цилиндър, код L59, производител Vortec

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:  96.01/92.00 мм

Работен обем:  5 328 см3

Обем на цилиндъра:  666.00 см3

Степен на сгъстяване: 9.50:1

Горивна система: последователно впръскване

Максимална мощност:  224 kW/305 к.с. при 5 200 об./мин.

Въртящ момент: 440.6 Нм при 4 000 об./мин.

Прекъсване на горивото: при 5 800 об./мин.

Специфична мощност:  57.2 к.с./л

База: 3 200 мм

Предна/задна колея: 1 575/1 651 мм

Дължина: 5 461 мм

Трансмисия: четиристепенна, автоматична, алуминиева с електронно управление, модел 4L60-E (M30), задвижване на задните колела

Спирачки, отпред/отзад: вентилирани дискови/вентилирани дискови, ABS

Маса: 1 451 кг

Специфична маса: 210.20 к.с./тон

Максимална скорост: не се съобщава


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА