27 Март, 2019 11:35, обновена 29 Юни, 2022 17:33 30 722 63

Три стари Opel-а, достойни за уважение

  • opel-
  • lotus omega-
  • speedster-
  • opel calibra
Три стари Opel-а, достойни за уважение - 1

Докато се чудим какво ще се случи с марката Opel, защото тя вече е под крилото на французите от PSA, ви предлагаме един поглед назад във времето, когато имаше истински Opel-и. Марката е известна с доста успешни масови модели, но и с много провали, както в дизайнерско, така и технологично отношение. Автомобилите, които ви представяме обаче, са едни от най-ярките от марката за последният четвърт век и ще се помнят години наред. Все пак не забравяйте, че всяко мнение по отношение на дизайн особено, е силно субективно.

Opel Lotus Omega

Три стари Opel-а, достойни за уважение

Неведнъж сме ви разказвали за този високотехнологичен седан, който разполага с мотор с мощност от 377 коня и може да ускорява до 100 за 5 секунди. Именно тази кола попада в Книгата за рекорди на Гинес с постижението си 0-160-0 км/ч, като подобрява рекорда на Ferrari Testarossa.

Opel Calibra

Три стари Opel-а, достойни за уважение

Тази кола, която са прави на базата на Vectra A се прави през периода 1989 - 1997 година и впечатлява с невероятен за времето си дизайн. Най-мощната версия е с 204 конски сили и двулитров мотор, но коефициентът на въздушно съпротивление на Calibra е отличен дори и за най-съвременни автомобили - Cx=0.26.

Opel Speedster

Три стари Opel-а, достойни за уважение

Още един невероятен Opel, дело на колаборация с Lotus. На практика това е префасониран Lotus Elise, но дизайнерите от Opel са си свършили работата прекрасно. Средномоторният Speedster се продава с мотори с мощност до 200 конски сили, но благодарение на ниската си маса от 930 кг., колата има завидна динамика.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    128 5 Отговор
    Rekord, Manta, Diplomat и др. също са добри.

    Коментиран от #2, #15

  • 2 Марто

    97 8 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Страхотни са, но са по-стари. Пише за последните 25 години. Иначе и трите са култ, а калибрата беше мечта на всеки тийнейджър

    Коментиран от #19

  • 3 Голям Слон

    90 3 Отговор
    На мен повече ми харесваше Омега В преди фейслифта. И до ден днешен се заглеждам по останалите в движение седани. Комбитата не ме впеталяват особено, въпреки че в Пловдив доста често виждам едно, което очевидно е реставрирано и много поддържано. Някога наистина имаше красота в автомобилите: бяха уникално разпознаваеми. Сега имам чувството, че всичко се прави в един завод. Какво да правиш?! Глобализация и мултикултура!
  • 4 ванката

    19 14 Отговор
    пропуснахте да добавите че тази версия на калибра се предлага 4х4 и е с двувалов вентилиран мотор голяма рядскот е и струва много пари ако се намери някъде а за този вариант на омега небях чувал вероятно е само за англииския пазар

    Коментиран от #32

  • 5 и тихо се сипе ....

    21 135 Отговор
    Чак пък да уважаваш Опел !?...вие сериозно ли ? Тихо се сипе първа ръжда
    галено щипе ламарините пак, гние на двора стария пън,
    Ръждичка затрупа всичко навън.

    Коментиран от #51, #52

  • 6 Цеко сифоня

    83 5 Отговор
    16 години карах Опел астра 1.8 бензин. Навъртях и 300000 км. Нито веднъж не ми изневери. Не я карам вече, но още ми е жал да я дам за скраб.

    Коментиран от #20

  • 7 Xa kelemeta

    54 4 Отговор
    Няма ненаказана марка от опел ... старейшините бяха на върха
  • 8 gufi

    95 8 Отговор
    старите опели са много добри.. vw са правели квадратна джета когато опел са имали красиви автомобили като калибра! за годините си е просто без еквивалент
  • 9 гост

    78 4 Отговор
    В епизод от 1989 година топ гиър в тест на Опел Вектра 2.0 и бмв 320, опела печели във всички показатели включително и е по-бърз от бмв-то. Намерете го епизода и гледайте
  • 10 Гошо

    22 59 Отговор
    Циганското ферари няма място тук. Само Омегата е достойна за уважение
  • 11 Бастун

    45 5 Отговор
    ОПЕЛ беше много яка марка автомобили. Сега не само ОПЕЛ , но и другите марки ги сглобяват като от ЛЕГО.
  • 12 Гринго

    13 61 Отговор
    Излизам еднотихо утро навън при колата и чувам как я яде раждата.

    Коментиран от #13

  • 13 Borislav Popov

    59 5 Отговор

    До коментар #12 от "Гринго":

    А кои коли не ги яде ръждата ? Като почнем от фолксваген Голф 3 ,Ауди А4 , Мерцедес 190 и С класа от 90 те години. За А класата пък няма да говорим. А БМВ 3-ки няма ли ръждиви ? Всичко зависи от това къде са карани ! Всичко що идва в България от Германия и Австрия - ръждясва ! Ако е внос от Италия - почти няма ръждив автомобил.

    Коментиран от #24

  • 14 Човека с опелите

    8 15 Отговор
    От мен да знаете ..истинските опели са със задни задвижващи колела и нямат нищо общо с икономията на гориво ....еле па онея дето двигателите им бяха от чугун от горе до долу си пукат 35л/100км .....
  • 15 куку руку ку

    16 12 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Това бяха Опели, а после попаднаха в ръцете на GM и започна да ги рупа ръждата, дано под френска шапка повъзвърнат малко от старото добро име.

    Коментиран от #16, #26

  • 16 Random

    28 3 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Те бяха в ръцете на ГМ още от 1920г.
  • 17 Ивайло

    29 2 Отговор
    Абе щех да зимам на Пешо "Калибра"-та, ама той ми обяви е*ати цифрата!!! Усмивки от старите ленти :))) Това едно време беше ферарито за бедни. А Лотус Омегата по показатели е сравнима с БМВ е36 М3! И дизайна си беше дизайн едно време, не като сега - еднакви, базформени, но с различни емблеми!!!
  • 18 Ганьо

    4 29 Отговор
    Opel Commodore и GT мисля бяха единствените модели нс Опелото, които някога въобще са ме впечатлили с дизайнерска естетика. Всичко друго им е отврат. Извръщам глава всеки път когато видя някое тяхно изчадие на пътя. Особено Астра и Мерива.
  • 19 Коментара

    15 4 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    На Калибрата и викахме "сиромашко ферари" :D Майтапа си е майтап, аз също недоумявам защо липсва Манта_та?! А сравнението между Тестароса и напомпаната омега незнам до колко е удачна .... като се има в предвид, че Тестароса се прави от '84, а омегата от '92.....

    Коментиран от #63

  • 20 Ивайло

    40 3 Отговор

    До коментар #6 от "Цеко сифоня":

    Пише се СКРАП! Скраб - няма такава дума! Има краб - морски рак, дето го ловят по Дискавъри-то! ;)))

    Коментиран от #21, #23

  • 21 Попитали НАДИН

    5 10 Отговор

    До коментар #20 от "Ивайло":

    Скрап е когато е желязо, а скраБ (скръб) е когато е само ръжда, така че прав е човека ;)))))
  • 22 Алфа Ромео

    25 3 Отговор
    Лотус Омега е отвяла навремето всички АМГ и М-ки.
  • 23 Цеко сифоня

    19 4 Отговор

    До коментар #20 от "Ивайло":

    Добре де, сбъркал съм. Са нема се влачиме по съдилища за една буква.
  • 24 Напушляк

    22 8 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Все още стои на тротоара пред в къщи казета ми от 90-та, не го карам от 3-4 години, няма точка ръжда никаде.Имам доста по-нов Ситроен,прекрасен автомобил като двигател и комфорт но взе да гние навсякъде, калници до едното бомбе шупли на някакви странни места.Та тея митове с гниещите опели нека не си говорим глупости.Е-класите след 124-ката дали не са 5 пъти по изгнили боклуци?

    Коментиран от #31

  • 25 Гост

    19 3 Отговор
    А GSI 1.8 И 2.О
  • 26 ОБ4

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Опел е собственост на GM мисля,че от 1938г.и

    Коментиран от #27

  • 27 Без аналог!!!

    6 3 Отговор

    До коментар #26 от "ОБ4":

    Беше , от известно време е собственост на ПСА
  • 28 Стенли

    29 1 Отговор
    ИМАЛИ СМЕ ОПЕЛ КАПИТАН, АДМИРАЛ, ОЛИМПИЯ, КАДЕТ ТАБАКЕРА, МОНЦА, АСКОНА И ВЕКТРА - НЯМАТ ТРОШЕНЕ! ЛОТУС ОМЕГА СЪМ КАРАЛ ПРЕДИ 15г И СТАНАХ СПОНСОР НА КАТ-ВЪРВИ КАТО ЛУД! ЖАЛКО, ЧЕ ВЕЧЕ НИКОЙ НЕ ПРОИЗВЕЖДА ТАКИВА МАШИНИ!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Омега

    16 1 Отговор
    Омега Б 2.0 115кс. (BMW "IS" 1.8 140 кс. за тези които не знаят) на старт и на дълго го биех и други такива уш бегачки омегата нямаше грам ръжда а беше на 450.000 но я продадох защото под 12 не падаше

    Коментиран от #49

  • 31 Едва ли

    9 4 Отговор

    До коментар #24 от "Напушляк":

    За да похвалиш Опел си избрал невъзможен пример.
    20 годишен Опел Вектра, който бях карал в сервиз за укрепване на изгнилото окачване, месец след заварките се разпадна в движение.
    Добре че не беше на извънградско, че бая вървеше ...
    На 2 Ситроена досега, от 98г. Каран до 2015 и от 2003, който го карам и сега няма ръжда никъде.
    Не че е невъзможно Ситроен да ръждяса, но на 100 ръждясали Опела би се паднал един ръждясал Ситроен.
    А иначе Опела много ми харесваше, докато се движеше, удобен, икономичен на бензина, само масло сръбваше повечко, но не беше нещо страшно, към 1 литър за 10000 км, за да не падне под минимума до следващата смяна.

    Коментиран от #33

  • 32 Варненски

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "ванката":

    Илия Павлов имаше такъв приживе.
  • 33 Напушляк

    12 1 Отговор

    До коментар #31 от "Едва ли":

    Напълно съм съгласен с теб, просто споделям личният си опит и наблюдения, идеята ми е,че всичко гние и също така има много стари опели които не са мръднали.В този ред на мисли за разлика от Кадета омегата ми изгни, Кадета с много здравия опелски двигател счупи биелни лагери.Идеята ми е ,че много от изказванията са крайни и някакви загубени митове.Много доволен останах от Фиат Типо, крайно недоволен от Пасат.Но ако коментираме на изуст фиат са боклуци а пасатите са железни.Да ама не, всичко е частен случай и конкретен екземпляр

    Коментиран от #48

  • 34 Венци

    10 28 Отговор
    До Омега 30
    Колега ,знеш ли кога с Вектра 115 КС ще биеш БМВ иес ,ще ти кажа на 36 ти в шестък .Тъпак . Как може да говориш такива идиоти бе .БМВето е налично ,чакам Опела,Тъпак

    Коментиран от #41, #44, #46, #59

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 К.К.

    7 4 Отговор
    Кадет "капка" и Вектра А изгниват по-бързо от дънер в искърско. Вектрата и се откъсва задното окачване комплект и продължаваш като Луй дьо Финес, а на Кадет предния носач.

    Коментиран от #40

  • 37 Lozen

    2 14 Отговор
    Чакай да затварям че от ОПЕЛ темата ми раждяса таблетчето🇧🇬
  • 38 Домашен майстор

    1 2 Отговор
    Добре де има си плюсове и минуси има и заслуги към авто историята ама бива ли на моменти толкова евтина ширпотреба. На жена ми на Астрата волана й остана в ръцете обр. казано. На кормилото на велосипеда мой лагерите по ще я карат цялата Астра. Ама не може да се сетите после какви лагери нанизах на пръта за доживотна гаранция додето е кола. Иначе една Калибра мисля да си взема за ужас на мама.
  • 39 Домашен майстор

    1 2 Отговор
    А пък на баща ми Корсата вече тотално съм я преправил на гумена от кръста надолу разбирай отреззз и наново епокси панели и PU паста. Върви яко и не ще да я хвърля Тати.
  • 40 чичо Пешо

    16 4 Отговор

    До коментар #36 от "К.К.":

    Стига с тази легенда за ръждата по OPEL-ите: '2015-та продадох Vectra A, произведена през '1993-та (= 22 годишна!) и нямаше грам ръжда - ни прагове, ни мост, ни под, ни вежди!!! Купувачът я обикаля 10 мин., търсейки поне едно петънце - не и не. А беше "уличница". Така, че да не генерализираме - има си конкретни екземпляри, начин и желание за поддръжка, климат, където е карана и т.н. Спрете вече с ръждивите простотии за тази марка - показвате се като елементарни, защото се вижда, че няма какво смислено да кажете...
  • 41 Опел астра H sport

    17 7 Отговор

    До коментар #34 от "Венци":

    Какво е това BMW че немога да се сетя ако искаш да се пробваме карам астра и мога да я заложа че направо ще те накарам да ревеш с тази каруца BMW е ако остиска де преди да омеша масло и вода

    Коментиран от #54

  • 42 Играча

    0 2 Отговор
    Кой ви говори
    за ражда бе.
  • 43 Ето

    6 1 Отговор
    Опел лотус омега! 91-92-93 и сега ще ми говорите за чочоне с едва 326 коня къв цяр на аутобаните кви 5 лв айде лека
  • 44 А тебе па

    6 5 Отговор

    До коментар #34 от "Венци":

    С една Хонда 1,5 в тек 130 коня ще те карам да ревеш денонощно с тоя кош ис 😂😂😂 аре бягай да сменяш нещо че се разтропа по мотора!
  • 45 Ивайло

    10 1 Отговор
    е така да гниеха защото бяха внос от Германия и Австрия в Италия още могат да се намерят такива опели без ръжда а за моторите само ще кажа че които бяха таксита минаха по 1 милион километра без ремонт на мотора
  • 46 0000

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "Венци":

    С тая починалата ис-ка дето от завода е пълна с тухли,опелската 115-ка такива бинокли ще ти направи,че направо ще си изхвърлиш селската тоалетна.мерили сме- компакта направо си ляга още на втора с врата и калник
  • 47 гощо

    5 1 Отговор
    Опел е доста добра кола! Дори имаше периоди в които бе по добра от Фолксваген и много други! Като всяка марка има и тъпи моменти! Омега Лотус имаше в София преди години.Веднъж съм се возил!
  • 48 Алфа Ромео

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "Напушляк":

    Имал съм Кадет Е 1.4 сто пъти го ремонтирах за девет години, много проблеми с ел. инсталацията, проблемни спирачни апарати, два пъти клапани на мотора правих, един път кобилица на клапан счупи, накрая смеси маслото с антифриза. Шлайфаха му глава и нова гарнитура и след три месеца пак същото, карах го четири месеца със разбъркано масло и накрая издъхна, казаха ми че трябвало да се шлайфа и блока може би, 1.4 не бил много сполучлив ми казаха от сервиза. После имах Астра 1.8 моно, здрава кола но по-зле от кадета със ръждата.
  • 49 Алфа Ромео

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "Омега":

    Съмнява ме, Омега Б е тежка и динамиката и с този мотор е като на товарна Шкода Мадара.
  • 50 SkyT'Hunter

    10 1 Отговор
    Аз и в момента съм в моята 28 годишна "Омега" 2.0 , с двигател 20 NE... Имам и 8 годишна "Captiva", но из София си карам само "Опел"-а.
    На З88 000км, а в сервиз е влизала само за окачване и консумативи. Уникално надежден и здрав автомобил! Ако мога - бих си го карал, докато се разпадне купето - дупки и легнали полицаи не ги усеща!

    Коментиран от #53

  • 51 12345

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "и тихо се сипе ....":

    бедни ми ид..оте като видиш Лотус Карлсон ръждясал ела се обади. А да, ти едва ли си виждал по нова кола от Голф 3.
  • 52 Mitaka956

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "и тихо се сипе ....":

    Ок не те разбирам ти видял ли си Мерцедес, БМВ, Мазда, Субару, Митсубиши, Фолцваген тези години раждиви кофи а пък имат едни от най-уникалните модели, не знам сащо си пот хванал Опела така!
  • 53 Михаил

    11 1 Отговор

    До коментар #50 от "SkyT'Hunter":

    През 2008 г. купих от германец,моята Омега А комби 93-та година,със същият двигател C20 NE.Преди Опела,имах едно Рено 19,което за 11 месеца,тотално ми скъса джобовете от сервизи,и ремонти.Вече 11 години си карам Омегата,системно на газ,все е пълна с машини и инструменти(строител съм)като средно на година й навъртам малко над 10 000 км.и за тези 11 год. не ме е оставила нито веднъж на пътя.За времето,в което я имам и карам, съм й сменил съединителя,стартера,2 пъти биалетките,няколко пъти тампоните на стабилизиращата щанга,спирачните маркучи на предните колела,смених веднъж и гърнетата,и бензиновата помпа(аз я прецаках,защото веднъж оставих резервоара без гориво)но като цяло,тази кола се оказа истински танк.Пък всички лаладжии,дето се пънат,да обясняват колко гниели Опелите,от мен,да си носят много здраве.Както я взех от германеца,преди 11 години,до ден днешен,си е същата.Но откакто я имам,колата ми нощува в гаража.Тук трябва да отбележа,че като съм по обектите ,на работа,колата по цял ден я пече,вали дъжд или сняг,но пак не изби ръжда за времето откакто я стопанисвам аз.От години имам възможност да си взема по-нова и по-луксозна кола,но нарочно не го правя,защото Омегата се оказа адски здрава и непретенциозна кола,а за работник като мен габаритите й са ми идеални.Така че,на всички много ви здраве,които не харесвате Опелите.
  • 54 Koi te pita za BMW

    2 7 Отговор

    До коментар #41 от "Опел астра H sport":

    Като не си карал БМВ аиде тихо че ставаш глупавввввввввв
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Опел.

    5 1 Отговор
    1970 год. карах Опел капитен.Шестак.Нямах проблеми.Един познат кара Инсигния на 5 год.До сега е дал 8,000 лв за ремонти.
  • 58 asoos

    5 1 Отговор
    Опел астра комби климатик ел стъкла хидравлика евтина поддръжка чудесен семеен автомобил
  • 59 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Венци":

    То двама такива като теб с бмв се репчиха на един с калибра ама оня ги наака така че не знаеш кой какво има под капака...да не си на газ с това бмв
  • 60 Шееба

    0 1 Отговор
    Опел Монца!!!
  • 61 milen

    2 1 Отговор
    аз имам седмица, ша въ напрая на пукали с нея. кви орели, кви каруци, тияс хондите не огат да разберът от де им идвам и де отивам. палячовциии
  • 62 Т101

    0 0 Отговор
    Само Калибра е хубава кола, другите две са сбирщайни, особено омегата.
    Клингеритова гарнитура на 377 коня турбо двигател?! Запалване с бобини като от Чероки, инжекцион, който ни приема, ни предава. Табло от твърда пластмаса, скърцащо. Окачване с геометрия като на останалите омеги, не може да влезе в пътя. Пародия на кола.
    Ако трябва да са три, това са Омега Б-1, Калибра и Сенатор А 1 и 1/2-ра.
  • 63 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Коментара":

    Я пак си помисли от кога се прави Омега