Докато се чудим какво ще се случи с марката Opel, защото тя вече е под крилото на французите от PSA, ви предлагаме един поглед назад във времето, когато имаше истински Opel-и. Марката е известна с доста успешни масови модели, но и с много провали, както в дизайнерско, така и технологично отношение. Автомобилите, които ви представяме обаче, са едни от най-ярките от марката за последният четвърт век и ще се помнят години наред. Все пак не забравяйте, че всяко мнение по отношение на дизайн особено, е силно субективно.
Opel Lotus Omega
Неведнъж сме ви разказвали за този високотехнологичен седан, който разполага с мотор с мощност от 377 коня и може да ускорява до 100 за 5 секунди. Именно тази кола попада в Книгата за рекорди на Гинес с постижението си 0-160-0 км/ч, като подобрява рекорда на Ferrari Testarossa.
Opel Calibra
Тази кола, която са прави на базата на Vectra A се прави през периода 1989 - 1997 година и впечатлява с невероятен за времето си дизайн. Най-мощната версия е с 204 конски сили и двулитров мотор, но коефициентът на въздушно съпротивление на Calibra е отличен дори и за най-съвременни автомобили - Cx=0.26.
Opel Speedster
Още един невероятен Opel, дело на колаборация с Lotus. На практика това е префасониран Lotus Elise, но дизайнерите от Opel са си свършили работата прекрасно. Средномоторният Speedster се продава с мотори с мощност до 200 конски сили, но благодарение на ниската си маса от 930 кг., колата има завидна динамика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Коментиран от #2, #15
11:38 27.03.2019
2 Марто
До коментар #1 от "Random":
Страхотни са, но са по-стари. Пише за последните 25 години. Иначе и трите са култ, а калибрата беше мечта на всеки тийнейджърКоментиран от #19
11:44 27.03.2019
3 Голям Слон
11:48 27.03.2019
4 ванката
Коментиран от #32
11:50 27.03.2019
5 и тихо се сипе ....
галено щипе ламарините пак, гние на двора стария пън,
Ръждичка затрупа всичко навън.
Коментиран от #51, #52
11:54 27.03.2019
6 Цеко сифоня
Коментиран от #20
12:00 27.03.2019
7 Xa kelemeta
12:05 27.03.2019
8 gufi
12:07 27.03.2019
9 гост
12:28 27.03.2019
10 Гошо
12:29 27.03.2019
11 Бастун
12:33 27.03.2019
12 Гринго
Коментиран от #13
12:38 27.03.2019
13 Borislav Popov
До коментар #12 от "Гринго":
А кои коли не ги яде ръждата ? Като почнем от фолксваген Голф 3 ,Ауди А4 , Мерцедес 190 и С класа от 90 те години. За А класата пък няма да говорим. А БМВ 3-ки няма ли ръждиви ? Всичко зависи от това къде са карани ! Всичко що идва в България от Германия и Австрия - ръждясва ! Ако е внос от Италия - почти няма ръждив автомобил.Коментиран от #24
13:07 27.03.2019
14 Човека с опелите
13:28 27.03.2019
15 куку руку ку
До коментар #1 от "Random":
Това бяха Опели, а после попаднаха в ръцете на GM и започна да ги рупа ръждата, дано под френска шапка повъзвърнат малко от старото добро име.Коментиран от #16, #26
13:41 27.03.2019
16 Random
До коментар #15 от "куку руку ку":
Те бяха в ръцете на ГМ още от 1920г.13:51 27.03.2019
17 Ивайло
13:59 27.03.2019
18 Ганьо
14:00 27.03.2019
19 Коментара
До коментар #2 от "Марто":
На Калибрата и викахме "сиромашко ферари" :D Майтапа си е майтап, аз също недоумявам защо липсва Манта_та?! А сравнението между Тестароса и напомпаната омега незнам до колко е удачна .... като се има в предвид, че Тестароса се прави от '84, а омегата от '92.....Коментиран от #63
14:01 27.03.2019
20 Ивайло
До коментар #6 от "Цеко сифоня":
Пише се СКРАП! Скраб - няма такава дума! Има краб - морски рак, дето го ловят по Дискавъри-то! ;)))Коментиран от #21, #23
14:02 27.03.2019
21 Попитали НАДИН
До коментар #20 от "Ивайло":
Скрап е когато е желязо, а скраБ (скръб) е когато е само ръжда, така че прав е човека ;)))))15:17 27.03.2019
22 Алфа Ромео
15:25 27.03.2019
23 Цеко сифоня
До коментар #20 от "Ивайло":
Добре де, сбъркал съм. Са нема се влачиме по съдилища за една буква.15:41 27.03.2019
24 Напушляк
До коментар #13 от "Borislav Popov":
Все още стои на тротоара пред в къщи казета ми от 90-та, не го карам от 3-4 години, няма точка ръжда никаде.Имам доста по-нов Ситроен,прекрасен автомобил като двигател и комфорт но взе да гние навсякъде, калници до едното бомбе шупли на някакви странни места.Та тея митове с гниещите опели нека не си говорим глупости.Е-класите след 124-ката дали не са 5 пъти по изгнили боклуци?Коментиран от #31
15:42 27.03.2019
25 Гост
17:04 27.03.2019
26 ОБ4
До коментар #15 от "куку руку ку":
Опел е собственост на GM мисля,че от 1938г.иКоментиран от #27
17:35 27.03.2019
27 Без аналог!!!
До коментар #26 от "ОБ4":
Беше , от известно време е собственост на ПСА17:53 27.03.2019
28 Стенли
17:58 27.03.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Омега
Коментиран от #49
19:44 27.03.2019
31 Едва ли
До коментар #24 от "Напушляк":
За да похвалиш Опел си избрал невъзможен пример.20 годишен Опел Вектра, който бях карал в сервиз за укрепване на изгнилото окачване, месец след заварките се разпадна в движение.
Добре че не беше на извънградско, че бая вървеше ...
На 2 Ситроена досега, от 98г. Каран до 2015 и от 2003, който го карам и сега няма ръжда никъде.
Не че е невъзможно Ситроен да ръждяса, но на 100 ръждясали Опела би се паднал един ръждясал Ситроен.
А иначе Опела много ми харесваше, докато се движеше, удобен, икономичен на бензина, само масло сръбваше повечко, но не беше нещо страшно, към 1 литър за 10000 км, за да не падне под минимума до следващата смяна.
Коментиран от #33
19:48 27.03.2019
32 Варненски
До коментар #4 от "ванката":
Илия Павлов имаше такъв приживе.19:58 27.03.2019
33 Напушляк
До коментар #31 от "Едва ли":
Напълно съм съгласен с теб, просто споделям личният си опит и наблюдения, идеята ми е,че всичко гние и също така има много стари опели които не са мръднали.В този ред на мисли за разлика от Кадета омегата ми изгни, Кадета с много здравия опелски двигател счупи биелни лагери.Идеята ми е ,че много от изказванията са крайни и някакви загубени митове.Много доволен останах от Фиат Типо, крайно недоволен от Пасат.Но ако коментираме на изуст фиат са боклуци а пасатите са железни.Да ама не, всичко е частен случай и конкретен екземплярКоментиран от #48
20:18 27.03.2019
34 Венци
Колега ,знеш ли кога с Вектра 115 КС ще биеш БМВ иес ,ще ти кажа на 36 ти в шестък .Тъпак . Как може да говориш такива идиоти бе .БМВето е налично ,чакам Опела,Тъпак
Коментиран от #41, #44, #46, #59
20:37 27.03.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 К.К.
Коментиран от #40
20:47 27.03.2019
37 Lozen
21:51 27.03.2019
38 Домашен майстор
22:01 27.03.2019
39 Домашен майстор
22:10 27.03.2019
40 чичо Пешо
До коментар #36 от "К.К.":
Стига с тази легенда за ръждата по OPEL-ите: '2015-та продадох Vectra A, произведена през '1993-та (= 22 годишна!) и нямаше грам ръжда - ни прагове, ни мост, ни под, ни вежди!!! Купувачът я обикаля 10 мин., търсейки поне едно петънце - не и не. А беше "уличница". Така, че да не генерализираме - има си конкретни екземпляри, начин и желание за поддръжка, климат, където е карана и т.н. Спрете вече с ръждивите простотии за тази марка - показвате се като елементарни, защото се вижда, че няма какво смислено да кажете...22:53 27.03.2019
41 Опел астра H sport
До коментар #34 от "Венци":
Какво е това BMW че немога да се сетя ако искаш да се пробваме карам астра и мога да я заложа че направо ще те накарам да ревеш с тази каруца BMW е ако остиска де преди да омеша масло и водаКоментиран от #54
23:06 27.03.2019
42 Играча
за ражда бе.
23:26 27.03.2019
43 Ето
23:45 27.03.2019
44 А тебе па
До коментар #34 от "Венци":
С една Хонда 1,5 в тек 130 коня ще те карам да ревеш денонощно с тоя кош ис 😂😂😂 аре бягай да сменяш нещо че се разтропа по мотора!23:47 27.03.2019
45 Ивайло
23:52 27.03.2019
46 0000
До коментар #34 от "Венци":
С тая починалата ис-ка дето от завода е пълна с тухли,опелската 115-ка такива бинокли ще ти направи,че направо ще си изхвърлиш селската тоалетна.мерили сме- компакта направо си ляга още на втора с врата и калник01:41 28.03.2019
47 гощо
07:17 28.03.2019
48 Алфа Ромео
До коментар #33 от "Напушляк":
Имал съм Кадет Е 1.4 сто пъти го ремонтирах за девет години, много проблеми с ел. инсталацията, проблемни спирачни апарати, два пъти клапани на мотора правих, един път кобилица на клапан счупи, накрая смеси маслото с антифриза. Шлайфаха му глава и нова гарнитура и след три месеца пак същото, карах го четири месеца със разбъркано масло и накрая издъхна, казаха ми че трябвало да се шлайфа и блока може би, 1.4 не бил много сполучлив ми казаха от сервиза. После имах Астра 1.8 моно, здрава кола но по-зле от кадета със ръждата.09:44 28.03.2019
49 Алфа Ромео
До коментар #30 от "Омега":
Съмнява ме, Омега Б е тежка и динамиката и с този мотор е като на товарна Шкода Мадара.09:46 28.03.2019
50 SkyT'Hunter
На З88 000км, а в сервиз е влизала само за окачване и консумативи. Уникално надежден и здрав автомобил! Ако мога - бих си го карал, докато се разпадне купето - дупки и легнали полицаи не ги усеща!
Коментиран от #53
10:27 28.03.2019
51 12345
До коментар #5 от "и тихо се сипе ....":
бедни ми ид..оте като видиш Лотус Карлсон ръждясал ела се обади. А да, ти едва ли си виждал по нова кола от Голф 3.13:34 28.03.2019
52 Mitaka956
До коментар #5 от "и тихо се сипе ....":
Ок не те разбирам ти видял ли си Мерцедес, БМВ, Мазда, Субару, Митсубиши, Фолцваген тези години раждиви кофи а пък имат едни от най-уникалните модели, не знам сащо си пот хванал Опела така!14:11 28.03.2019
53 Михаил
До коментар #50 от "SkyT'Hunter":
През 2008 г. купих от германец,моята Омега А комби 93-та година,със същият двигател C20 NE.Преди Опела,имах едно Рено 19,което за 11 месеца,тотално ми скъса джобовете от сервизи,и ремонти.Вече 11 години си карам Омегата,системно на газ,все е пълна с машини и инструменти(строител съм)като средно на година й навъртам малко над 10 000 км.и за тези 11 год. не ме е оставила нито веднъж на пътя.За времето,в което я имам и карам, съм й сменил съединителя,стартера,2 пъти биалетките,няколко пъти тампоните на стабилизиращата щанга,спирачните маркучи на предните колела,смених веднъж и гърнетата,и бензиновата помпа(аз я прецаках,защото веднъж оставих резервоара без гориво)но като цяло,тази кола се оказа истински танк.Пък всички лаладжии,дето се пънат,да обясняват колко гниели Опелите,от мен,да си носят много здраве.Както я взех от германеца,преди 11 години,до ден днешен,си е същата.Но откакто я имам,колата ми нощува в гаража.Тук трябва да отбележа,че като съм по обектите ,на работа,колата по цял ден я пече,вали дъжд или сняг,но пак не изби ръжда за времето откакто я стопанисвам аз.От години имам възможност да си взема по-нова и по-луксозна кола,но нарочно не го правя,защото Омегата се оказа адски здрава и непретенциозна кола,а за работник като мен габаритите й са ми идеални.Така че,на всички много ви здраве,които не харесвате Опелите.14:30 28.03.2019
54 Koi te pita za BMW
До коментар #41 от "Опел астра H sport":
Като не си карал БМВ аиде тихо че ставаш глупавввввввввв18:44 28.03.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Опел.
08:34 29.03.2019
58 asoos
10:55 16.04.2019
59 Хайл
До коментар #34 от "Венци":
То двама такива като теб с бмв се репчиха на един с калибра ама оня ги наака така че не знаеш кой какво има под капака...да не си на газ с това бмв14:24 23.04.2019
60 Шееба
04:44 24.04.2019
61 milen
08:04 24.04.2019
62 Т101
Клингеритова гарнитура на 377 коня турбо двигател?! Запалване с бобини като от Чероки, инжекцион, който ни приема, ни предава. Табло от твърда пластмаса, скърцащо. Окачване с геометрия като на останалите омеги, не може да влезе в пътя. Пародия на кола.
Ако трябва да са три, това са Омега Б-1, Калибра и Сенатор А 1 и 1/2-ра.
08:59 25.04.2019
63 Иван
До коментар #19 от "Коментара":
Я пак си помисли от кога се прави Омега09:52 26.04.2019