19 Януари, 2016 10:17 37 124 39

Край на леките коли ЗАЗ

  • заз-
  • zaz-
  • запорожки автомобилен завод-
  • украйна

Запорожкият автомобилен завод, който беше най-големия производител на автомобили в Украйна, спира производството на леки коли. Причината е в изключително слабото търсене, а информацията е на агенцията УНИАН.

През миналата година от завода са излезли едва 3 937 автомобила, което е крайно нерентабилно за предприятието. Сега, ръководството е взело решение да съсредоточи усилията си в направата и експорта на т.нар. машинокомплекти.

Става дума за различни възли и агрегати, които през 2016-а ще се изнасят по поръчка на завода на General Motors в Египет. Най-вероятно ЗАЗ ще произвежда заготовки за автомобили от типа на ZAZ Vida (Chevrolet Aveo) или ZAZ Sens (Daewoo Lanos).

До този момент Запорожкият автомобилен завод произвеждаше колите Запорожец и Таврия, а в последно време - ZAZ Forza (видоизменен Chery A13). Освен леките автомобили предприятието произвеждаше и автобуси и камиони.

Те обаче са на индийската марка Tata. Според прес службата на Запорожкия автомобилен завод, производството на автобуси и камиони няма да бъде спряно, но леки коли с емблемата на предприятието вече няма да има.

Научете подробности за моделите на ZAZ , от ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    4 1 Отговор
    Жалко, Зазката беше култов автомобил.

    Коментиран от #18

  • 2 КАЛДЪРМЪША

    2 3 Отговор
    аз си мислех че отдавна са хвърлили пишкира кои да го търси тоя дръгел абсолютен боклук даже и нов правете менгемета по ще сте на далавера
  • 3 Pif

    5 1 Отговор
    Завод за Автомобилни Зверове
    или
    Заплаха за Автомобилите на Запад
    ЗАЗ :)

    Коментиран от #4

  • 4 селянин

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Pif":

    В интерес на истината е така - Заплаха за автомобилите назапад. Все пак това е конкурентно производство и ако го няма по добре за други. А самата държава не е била заинтересована достатъчно че да натисне необходимите лостове и фирмата да премине успешно в новото време. Някой е имал интерес от цялата разсипия просто! У нас този цирк го гледаме 25 години вече, украинците тепърва ще го гледат в цялата му "прелест".

    Коментиран от #12

  • 5 Десислава Димитрова

    3 5 Отговор
    не мога да повярвам, че са работили до сега :)!!!!кой ги купува тези дараци?те през соца бяха последна дупка на кавала,а сега не виждам освен за колекционери на соц произведеня на кой друг биха били интересни?

    Коментиран от #10

  • 6 бакшиша

    3 3 Отговор
    еми да вие да не искате да възкръсне това газ заз москвич волга и т.н. са пародия на автомобили грозни шумни харчат много опасни за вас и околните около вас и въобще нетрябва да съществуват единствено лада нива е що го де автомобил но за повече от 35-години руснаците непожелаха да я сглобяват със подцинковани ламарини заради бързата ръжда която хваща и да заякчат окачването карданите и полуоските и тя се преварна в кошница на колела.
  • 7 Гост

    1 0 Отговор
    "До този момент Запорожкият автомобилен завод произвеждаше колите Запорожец и Таврия" - източник?
  • 8 ДС

    2 0 Отговор
    Заглавието на този коментар трябваше да е така (СПИРА СЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА БЕЛАРУС СПОРТЕН МОДЕЛ)
  • 9 Yafa

    5 0 Отговор
    Само който я е карал в люта зима и дълбок сняг може да я оцени. Пра-пра-пра-внука и най-вероятно ще спечели сегашния Дакар.
    Уви качеството беше кошмарно, а детайла - детайл нямаше.
    Убийствено проходимо зверче, но твърде остаряло морално.
  • 10 mediator37

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Десислава Димитрова":

    Казва се деветата дупка на кавала- тя е най-голяма и през нея се духа. Другите са малки- за осемте ноти ,за пръстите.
  • 11 MI2

    3 0 Отговор
    Има някакъв смисъл да я притежаваш само ако си ексцентричен колекционер на соц-возила. Имах 968А и Таврия и добре, че се отървах. Първата е с много слаб двигател - стоманените шпилки, които държат главите и цилиндрите за алуминиевия картер се изтръгват от резбите си, освен това за 45 коня двигател гори удивително много - 10 на сто градско, 8 на сто извънградско, а шумът вътре при над 85 километра в час е оглушителен. Таврията е с ужасно мека ламарина и бързо изгнива. Иначе двигателят не е точно лош, той е просто неправилно монтиран и постоянно къса преден тампон. Слабите ламарини правят джантите да се кривят от всяка неравност на пътя, седалките да се разпадат, дръжката на ръчната да се скапва за две седмици. Този автомобил при постоянна употреба не може да оцелее повече от два месеца всичко да му е наред.
  • 12 Mercedes-Benz

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "селянин":

    Много дълбоко ме съмнява,че и да са били натиснати са щели да направят нещо качествено! Тази карикатура от снимките е много далече от истински автомобил, по-скоро самоделка с някакъв дизайн пробутвана на соц. пазара!
  • 13 ха

    3 0 Отговор
    Как успя да напишеш толкова дълго изречение, без препинателен знак?
  • 14 Tavria

    2 0 Отговор
    Много вярно.
    Имал съм Тавриа и двигателя беше добър. Моята харчеше между 5 и 6 л/100 софийско каране бензин. Малко коли и в момента може да се похвалят с такова постижение.
    Тавриата замина за Надин на 20000 тъй като ламарината направо се разпадна (не я карах много и изгни пред блока)
  • 15 пкиш

    1 1 Отговор
    няма руска кола която да не е копирана или директно окрадена от гнилия Запад
    Дори и това грозилище на снимката е крадено. Трудно би повярвал човек , че някой ще краде ЗАЗ но е факт.
  • 16 Любо

    1 1 Отговор
    На колко семейства разплакаха майките тези барутници! Дано никога повече да не видя по улиците ЗАЗ, Волга , Москвич,и Шкода
  • 17 Кольо

    1 0 Отговор
    Не е точно така. Бил съм в Запорожие през 2000, 2004, 2006, 2008 ....и съм минавал край завода 10-ки пъти а съм посещавал и магазините им. Там се произвеждаше или сглобяваше ТАВРИЯ, СЛАВУТА ДЕУ И ШЕВРОЛЕТИ, ОПЕЛ И ЛАДИТЕ без по новите модели...
  • 18

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    Беше култова ЗАЗ-ка онази по-старата дето вратите и се отваряха обратно, имитация на Фиат 500...
  • 19 ШаранБГ

    0 0 Отговор
    Имах "Шкода 105 L", която карах безпроблемно 17 години. Три пъти обиколих социалистическа /тогава/ Европа - 1984,1986 и 1988 год.Разходът на бензин средно бе 6.120 л/100 км. !Вярно - машина-повреждаше се ! Но по лесна за ремонт кола не знам.Притискателен диск на съединителят съм сменял на пътя за 45 минути . На година изминавах около 15 хил.км - средно. НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС "ЗАПОРОЖЕЦА" или "ТАВРИЯТА" Да двигателя бе отзад и бе малко по-шумна на 3-та скорост. Всички други модели имаха много по-вече недостатъци за сметка на малко по-голямата им мощвост. За времето си Шкодувката бе свястна сиромашка кола !!!
  • 20 честно

    0 0 Отговор
    За руснака най важно е да има ВИНАГИ Надеждно Оръжие Ако може вповече Че Империализма тропа нетърпеливо на границите Му
  • 21 FR V

    4 0 Отговор
    Пожелавам на всички руски хибриди да се сдобият с едно такова возило и да си го къткат.
  • 22 Бат Саше

    4 2 Отговор
    Като дете си мечтаех за тази червенката и за москвич 412. Иначе на руснаците официално трябва да им се забрани да правят автомобили, защото само хабят ценните суровини. Не могат дори да копират нещо, което да има сносно качество.
  • 23 андро

    2 1 Отговор
    :) Заплаха автомобилите на запад така им викахме едно време не ставаха за автомобил но имаше ги тук там :) жалко за завода НО.........
  • 24 Комън Фючър

    0 0 Отговор
    Само да не си помислите, че руснаците сами са измислили ЗАЗ-а, без брутално да го откраднат, както са свикнали открай време- първообразът е NSU Prinz: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/NSU_Prinz_cremefarben.jpg

    Коментиран от #38

  • 25 Комън Фючър

    0 0 Отговор
    NSU Prinz4
  • 26 Комън Фючър

    3 0 Отговор
  • 27 Гостенин

    0 0 Отговор
    За покойника или добро , или нищо както е казал народа....NSU prinz 4 от1961ва е това бе еий,къде отиваш!....За съжаление тук доброто свършва.....Всичко останало/вкл.Таврия / е просто недоразумение.....Бог да прости....
  • 28 пича

    0 1 Отговор
    напълно си прав колега защото ако бяха откраднали двигателя на порше боксер примерно 120-160к.с.щяха да направят някой цвер рашъните и всички щяхме да сме в битието или го откраднаха но не го пуснаха в производство за да не бягаме на ДАИ КАТ и други милиционерски структори на СССР и НРБ.
  • 29 Valsto

    1 0 Отговор
    Глупости! по прочети малко, преди да пишеш:
    "По слухам, советские инженеры использовали NSU Prinz для создания прототипа ЗАЗ-966. Однако, несмотря на внешнее сходство, его шасси полностью отличалось от Prinz, да и первый прототип ЗАЗ-966 в 1961 году уже был готов и создавался под влиянием Chevrolet Corvair[3]."
  • 30 Hari

    1 2 Отговор
    Bat Sa6e, prav si, avtomobili ne mogat da pravqt bratu6kite, ama tankove samoleti, podvodnici i kosmi4eski raketi i suvalki trqbva da se saglasi6, edva li tezi izbroenite sa prosti4ko ustroeni tvoreniq na industriqta, nali??? Sravni mi ti elektronikata i slojnostta na izrabotka na posleden model zapaden avtomobil i suvalkata za mnogokratno kosmi4esko letene, ke e po slojno izraboteno i ustroeno be???
  • 31 Гостенин

    3 1 Отговор
    Да приемем,че не сме добре със зрението и да се съгласим със съветската преса,че кражбата на дизайна е просто слух...Да приемем и ,че советские инженеры са краднали шасито не от Принц а от Шевролет-как според теб това прави въпросният ЗАЗ по малко трагичен?....Хубаво е да се чете,но да се четат сериозни източници,а не пропаганда....
  • 32 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    ЗА ВРЕМЕТО СИ БЕШЕ ХУБАВА
  • 33 Димо

    2 2 Отговор
    Те Руснаците дори когато откраднат нещо наготово и пак са неспособни да го пресъздадат без да го о.ерат!
  • 34 ЗаааЗ

    0 0 Отговор
    Какви руснаци бълнувате!? Запорожкият завод е в украйна и в него работят 100%-ови укропи-идиоти! Те са в пъти по-зле от руското автомобилостроене!
  • 35 Батето

    0 0 Отговор
    Това е голям срам за камерунското автомобило строене.
  • 36 заз 968 а

    0 0 Отговор
    за тези . който не знаят двиателя е агрегат произведен за сибир палиш и не гасиш докато издържи в последствие го монтират и на купе П.П.притежавахме 968А 7пъти до морето и не е имал повреди такива времена такива автомобили
  • 37 Боян

    0 1 Отговор
    Имах ЗАЗ-968-М. Карах го 7 години - от 1990 до 1997 г. С него си отгледах детето. Малко по-невзрачен и непрестижен да изглежда в ХІ-ви век, но за времето си беше прилична и евтина за младо семейство кола. Може и да не се вярва на някои от сегашните "разбирачи", но проходимостта му е чудовищна и малко съвременни 4х4 могат да му се опрат. Вечна слава на марката !
  • 38 минчо

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Комън Фючър":

    Ами да всички които си имат представа от автомобили знаем за Ладата,Москвича,Зила,Гаската и т,н те всички са копие на някои други производители.ЗАЗ-ката и тя но Русия си имат и сурови студени места тоз автомобил е бил добър за такива условия та не сесредоточават толкова към автомобилостроенето,но забелейете бойната техника там са добри и всяват страх.
  • 39 Владо

    0 0 Отговор
    Те и с автомобилостроене страх всяват