Last news in Fakti

20 Февруари, 2016 13:00 21 608 22

Най-мощните четирицилиндрови автомобили в момента

В ерата на даунсайзинга или намалението на работния обем на двигателите на автомобилите поради все по-тежките екологични норми ще видими кои са най-мощните представители на четирицилиндровите бензинови машини. За съжаление в тази класация няма атмосферни представители поради все по-честото използване на турбокомпресори.

Започваме от един представител на дуела за крал на ринга при предното предаване - Seat Leon Cupra 290. Неговият 2.0 литров TSI доставя 290 конски сили и 350 нютонметра, а за сцеплението се грижи диференциал със заключване. Това е бюджетният братовчед на Golf GTI, който се доказа с времето при спортните хечбекове.

Минаваме към автомобилите с два задвижващи моста с Golf R. Любимецът на народа завладя още повече фенове с възможността за задвижване на четирите колела и надмина значително по-скъпото Audi RS3 в много отношения. Двигателят е същият, като при Leon, но с повишена до 300 конски сили
и 380 нютонметра мощност. Ускорението от 0 до 100 отнема на Golf R само 4.9 секунди.

Още един германец - последното поколение на роудстъра - ТТ със спортната му S версия. Мощността му е 310 конски сили и 380 нютонметра, но теглото му е ниските 1365 килограма, които са причина за ускорение от 0 до 100 за 4.6 секунди. Автомобилът е екипиран с последната версия на quattro задвижването, както и шестстепенна S-tronic автоматична трансмисия.

Следва един класически японски състезател Honda Civic Type R. Това е първата генерация използваща турбо двигател и доставяща така желания от години голям въртящ момент. Двулитров VTEC турбо с мощност от 305 конски сили и 400 нютонметра и диференциал със заключване пренасят мощност към предните колела. Леко модифициран Civic Type R успя да завърти обиколката на Нюрбургринг за 7:50:63 и с това неофициално се превърна в най-бързия представител на предното предаване.

Една американска легенда също бе обхваната от даунсайзинга - Ford Mustang. Вместо V-образен шест или осемцилиндров, базовата версия на Mustang премина към по-ефективния четирицилиндров 2.3-литров турбо. Той има мощност от 314 конски сили и 320 нютонметра, но предлага много афтър маркет подобрения, с които тези цифри лесно се променят, като това е валидно и за всички други автомобили.

Единственият SUV в класацията идва от Швеция - най-новото поколение на XC90. Неговият двулитров двигател е с мощност от 320 конски сили и 400 нютонметра, като те се създават благодарение на система от два нагнетателя - турбо и компресор. Рядко използвана комбинация известна от титана
на рали група Б - Lancia Delta S4, както и предпоследния модел на Polo GTI, който не беше много сполучлив и премина към 1.8 турбо.

Следва още един представител на Ford, но при хечбековете - Focus RS. Това е поредният автомобил, който премина към задвижване на двата моста, което бе нещо дълго чакано от феновете, като имаме предвид, че моделът е наследник на Escort RS Cosworth. При Focus мощността на 2.3 литровия
EcoBoost е повишена на 350 конски сили и 450 нютонметра, а ускорението от 0 до 100 става за 4.7 секунди.

И приключваме с най-мощния представител за момента - Mercedes-AMG A 45. Фейслифтът на германския луксозен хечбек разполага с повече от достатъчните 381 конски сили и 475 нютонметра идващи от двулитровия M133. Най-малкия звяр на AMG се изстрелва от 0 до 100 за само 4.2 секунди и с лекота достига електронно ограничените 250 километра в час.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    0 0 Отговор
    А къде забравихте OPEL OPC ?
    Мощност 280 к.с. Или защото е с най-ниска цена и се рекламира сама...?

    Коментиран от #3

  • 2 гост

    0 0 Отговор
    Защото е 280 коня а колите тук започват от 290.

    Коментиран от #4

  • 3 Ghost

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Къде се обаждаш пак където не трябва. Не разбра ли, че от доста неща не разбираш.
  • 4 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Opel Astra J OPC Extreme e с 300 коня.

    Коментиран от #9, #12

  • 5 AMG

    0 0 Отговор
    Където пипне и се намеси AMG, веднага си личи!
    Мощност и въртящ момент в изобилие, истински екстремист на пътя!
  • 6 опсмопсус

    1 3 Отговор
    Много ми е чудно, как вкараха тая Хонда в тая статия, не мога да повярвам, защото тя не оговаря на най-важния критерии.Не е даунсайзната!Сеат също е нямал по-голям мотор!

    Пуснали сте вълк в кошарата на ваг-ините, ще им вземе всички рекорди на "Зеления ад"
  • 7 не останаха будали

    1 1 Отговор
    Единственото с четири цилиндъра ,което заслужава внимание е WRX STI - 2.5 ; 305 hp .
    Всичко останало е за пред мола :) и до сервиза ,после !
  • 8 dhcp

    3 0 Отговор
    Пичове не се карайте! Видно е че автора е нямал работа и е решил да драсне поредната "статия"
  • 9 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    И с 1000 коня да е, тази Астра е прототип. В класацията са само серийни модели.
  • 10 Ганьо

    1 3 Отговор
    къде го включвате Субару, като от 2.5 има 305 коня смисъл Сеата е 2.0 и 290... нещо не излизат сметките
  • 11 Обективен

    3 0 Отговор
    Evo X FQ400 -сериен автомобил, 2-а литра е мисля не е нужно да се пояснява колко коня е :D

    Коментиран от #15

  • 12 БактънОтАстраджии

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Астраджиите са новите голфаджии :)! Зарежи ги тез опели причтелю. Ако поне малко разбираше щеше да си разбрал до сега, че това са немските москвичи. Лошо няма, карайте си ги, но като ви слуша, човек ще си помисли че карате бентлита - ха, ха, ха. Карай със здраве!
  • 13 ХХМ

    2 0 Отговор
    До коментар №12
    Приятелю само да те поправя голфаджиите са бъдещите астражии. В сервиза ми най- често влизат голфове, искрени благодарности към ФОЛКСВАГЕН.
  • 14 qwerty

    1 0 Отговор
    върти ми се в главата мазда 3 zom-zom turbo
  • 15 опсмопсус

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Обективен":

    Доста коли са пропуснали, Лексъс, Субаро, Ево, Рено!
    Алфа, Тойота и т.н.
    Иначе аутобилд само за немЦки коли бълнува, страх ги е авторите от японските!
    В европа и сащ има по-силно медийно затъмнение от комунистическия блок едно време!Не само при колите и войните, а на всички нива!Демократична цензура!
  • 16 ЙО

    0 1 Отговор
    голф2 2.0ABF TURBO на boba - 1255 коня
  • 17 да вай

    0 0 Отговор
    Чета ви и се чудя - само аз ли чакам по спирките и се оглеждам за джебчийки от летището...
  • 18 expert

    0 0 Отговор
    аутобилд си е немско списание така че няма какво да им се сърдите че предпочитат немски автомобили....
  • 19 Кобрата

    1 1 Отговор
    Германците и шведите пак са номер 1!!! Кво да говорим повече?
  • 20 Кофата

    1 1 Отговор
    И като изключим Мустанга всички останали са грозни като смъртта!
  • 21 гост

    1 0 Отговор
    Колега пише се "СубарУ". Също Европа и САЩ започват с главни букви!
  • 22 опсмопсус

    0 0 Отговор
    ЗНАМ КОЕ КАК СЕ ПИШЕ, но не сващаш намека.За мен сащ и европа са с малки букви!
    Субаро или субару, пише се с у, но се произнася субарию на японски!
    Ай прочети スバル!

    В болницата са двама мъже на по 26 г, които са се возили в катастрофиралия "Мерцедес". Единият, който шофирал, е от Сливен, а другият - от София. Третият ранен е мъж на 22 г от Бургас, който бил в БМВ-то. В злощастното БМВ са и двамата загинали при сблъсъка - мъже на 20 г и на 21 г от Бургас. - See more at: http://kanal3.bg/news/bulgaria/crime/26060-Cherna-nedelya!-Dvama-zaginaha-v-gonka-na-izostaveno-letishte-v-Sliven-(SNIMKI)#sthash.Pq5V1SB6.dpuf