В ерата на даунсайзинга или намалението на работния обем на двигателите на автомобилите поради все по-тежките екологични норми ще видими кои са най-мощните представители на четирицилиндровите бензинови машини. За съжаление в тази класация няма атмосферни представители поради все по-честото използване на турбокомпресори.
Започваме от един представител на дуела за крал на ринга при предното предаване - Seat Leon Cupra 290. Неговият 2.0 литров TSI доставя 290 конски сили и 350 нютонметра, а за сцеплението се грижи диференциал със заключване. Това е бюджетният братовчед на Golf GTI, който се доказа с времето при спортните хечбекове.
Минаваме към автомобилите с два задвижващи моста с Golf R. Любимецът на народа завладя още повече фенове с възможността за задвижване на четирите колела и надмина значително по-скъпото Audi RS3 в много отношения. Двигателят е същият, като при Leon, но с повишена до 300 конски сили
и 380 нютонметра мощност. Ускорението от 0 до 100 отнема на Golf R само 4.9 секунди.
Още един германец - последното поколение на роудстъра - ТТ със спортната му S версия. Мощността му е 310 конски сили и 380 нютонметра, но теглото му е ниските 1365 килограма, които са причина за ускорение от 0 до 100 за 4.6 секунди. Автомобилът е екипиран с последната версия на quattro задвижването, както и шестстепенна S-tronic автоматична трансмисия.
Следва един класически японски състезател Honda Civic Type R. Това е първата генерация използваща турбо двигател и доставяща така желания от години голям въртящ момент. Двулитров VTEC турбо с мощност от 305 конски сили и 400 нютонметра и диференциал със заключване пренасят мощност към предните колела. Леко модифициран Civic Type R успя да завърти обиколката на Нюрбургринг за 7:50:63 и с това неофициално се превърна в най-бързия представител на предното предаване.
Една американска легенда също бе обхваната от даунсайзинга - Ford Mustang. Вместо V-образен шест или осемцилиндров, базовата версия на Mustang премина към по-ефективния четирицилиндров 2.3-литров турбо. Той има мощност от 314 конски сили и 320 нютонметра, но предлага много афтър маркет подобрения, с които тези цифри лесно се променят, като това е валидно и за всички други автомобили.
Единственият SUV в класацията идва от Швеция - най-новото поколение на XC90. Неговият двулитров двигател е с мощност от 320 конски сили и 400 нютонметра, като те се създават благодарение на система от два нагнетателя - турбо и компресор. Рядко използвана комбинация известна от титана
на рали група Б - Lancia Delta S4, както и предпоследния модел на Polo GTI, който не беше много сполучлив и премина към 1.8 турбо.
Следва още един представител на Ford, но при хечбековете - Focus RS. Това е поредният автомобил, който премина към задвижване на двата моста, което бе нещо дълго чакано от феновете, като имаме предвид, че моделът е наследник на Escort RS Cosworth. При Focus мощността на 2.3 литровия
EcoBoost е повишена на 350 конски сили и 450 нютонметра, а ускорението от 0 до 100 става за 4.7 секунди.
И приключваме с най-мощния представител за момента - Mercedes-AMG A 45. Фейслифтът на германския луксозен хечбек разполага с повече от достатъчните 381 конски сили и 475 нютонметра идващи от двулитровия M133. Най-малкия звяр на AMG се изстрелва от 0 до 100 за само 4.2 секунди и с лекота достига електронно ограничените 250 километра в час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Мощност 280 к.с. Или защото е с най-ниска цена и се рекламира сама...?
Коментиран от #3
13:37 20.02.2016
2 гост
Коментиран от #4
13:46 20.02.2016
3 Ghost
До коментар #1 от "Гост":
Къде се обаждаш пак където не трябва. Не разбра ли, че от доста неща не разбираш.14:01 20.02.2016
4 Гост
До коментар #2 от "гост":
Opel Astra J OPC Extreme e с 300 коня.Коментиран от #9, #12
14:14 20.02.2016
5 AMG
Мощност и въртящ момент в изобилие, истински екстремист на пътя!
15:20 20.02.2016
6 опсмопсус
Пуснали сте вълк в кошарата на ваг-ините, ще им вземе всички рекорди на "Зеления ад"
16:04 20.02.2016
7 не останаха будали
Всичко останало е за пред мола :) и до сервиза ,после !
16:07 20.02.2016
8 dhcp
16:20 20.02.2016
9 гост
До коментар #4 от "Гост":
И с 1000 коня да е, тази Астра е прототип. В класацията са само серийни модели.16:22 20.02.2016
10 Ганьо
16:27 20.02.2016
11 Обективен
Коментиран от #15
16:59 20.02.2016
12 БактънОтАстраджии
До коментар #4 от "Гост":
Астраджиите са новите голфаджии :)! Зарежи ги тез опели причтелю. Ако поне малко разбираше щеше да си разбрал до сега, че това са немските москвичи. Лошо няма, карайте си ги, но като ви слуша, човек ще си помисли че карате бентлита - ха, ха, ха. Карай със здраве!18:21 20.02.2016
13 ХХМ
Приятелю само да те поправя голфаджиите са бъдещите астражии. В сервиза ми най- често влизат голфове, искрени благодарности към ФОЛКСВАГЕН.
19:10 20.02.2016
14 qwerty
19:20 20.02.2016
15 опсмопсус
До коментар #11 от "Обективен":
Доста коли са пропуснали, Лексъс, Субаро, Ево, Рено!Алфа, Тойота и т.н.
Иначе аутобилд само за немЦки коли бълнува, страх ги е авторите от японските!
В европа и сащ има по-силно медийно затъмнение от комунистическия блок едно време!Не само при колите и войните, а на всички нива!Демократична цензура!
20:47 20.02.2016
16 ЙО
21:37 20.02.2016
17 да вай
00:55 21.02.2016
18 expert
03:25 21.02.2016
19 Кобрата
15:41 21.02.2016
20 Кофата
05:51 22.02.2016
21 гост
06:25 22.02.2016
22 опсмопсус
Субаро или субару, пише се с у, но се произнася субарию на японски!
Ай прочети スバル!
В болницата са двама мъже на по 26 г, които са се возили в катастрофиралия "Мерцедес". Единият, който шофирал, е от Сливен, а другият - от София. Третият ранен е мъж на 22 г от Бургас, който бил в БМВ-то. В злощастното БМВ са и двамата загинали при сблъсъка - мъже на 20 г и на 21 г от Бургас. - See more at: http://kanal3.bg/news/bulgaria/crime/26060-Cherna-nedelya!-Dvama-zaginaha-v-gonka-na-izostaveno-letishte-v-Sliven-(SNIMKI)#sthash.Pq5V1SB6.dpuf
17:31 22.02.2016