Американският автомобилен гигант Ford е купил кросоувър Tesla втора ръка за $199 950 (почти $212 000 с всички данъци и такси), съобщава Bloomberg. Чисто нов Model X от същата модификация струва $55 000 по-малко.
Спазареният от Ford Model X e от дебютната партида Founders Series, от която са произведени по-малко от 100 екземпляра за ръководството на Tesla, големци от IT индустрията като основателя на Google Сергей Брин и най-лоялните клиенти.
Първият собственик на Model X стана 71-годишният калифорнийски предприемач Уейн Скайлс. Той получил шанса да купи електрическото SUV, след като лично довел в Tesla 11 нови клиенти. Веднага щом се сдобил с колата обаче, Скайлс я продал на Corporate Auto of Auburn Hills, откъдето пък я купили представители на Ford.
Според Bloomberg първият собственик на въпросния Model X Founders Series е платил за него $154 950. Сега я карал шеф дизайнерът на Lincoln Дейвид Уудхаус. Най-новият прототип на луксозната марка на Ford, разработен под негово ръководство, има същите врати тип "крила на чайка" като SUV-то на Tesla.
Базовата версия на Model X - 75D - струва $84 200. Тя ускорява от 0 до 96 км/ч за 6 секунди и вдига максимална скорост 209 км/ч. Пробегът с едно зареждане на батериите достига 381 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цжсдфсж
Представям си ги Форд, Ауди и БМВ като някакви индианци или извънземни отворили кутия със скъпоценности - вадят и се радват.
Коментиран от #7
10:19 22.04.2016
2 AStamenov
Коментиран от #8
13:12 22.04.2016
3 USA
Коментиран от #5
13:47 22.04.2016
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Батко
До коментар #3 от "USA":
Само така мой, мачкай тъпия Ганя.Коментиран от #6
14:44 22.04.2016
6 гост
До коментар #5 от "Батко":
От практична и ергономична гледна точка, решението на Тесла е доста добро. Чупещото се "рамо" при повдигане/отваряне на вратата позволява минимално излизане извън габаритите на колата. При повдигнати врати височината е максимум 70-80 см. увеличена. Това позволява самото отваряне освен електрически, да се организира и чисто механично. Независимото отваряне на всяка от вратите също е за предпочитане.Концепцията на Navigator-а има доста недостатъци. Точно обратните на предимствата на Тесла. Ветрилообразното отварянето на целят панел излиза много извън габаритите дори при 90 градусово отваряне на врата, при 4 врати. Тоест предполага пространството за паркиране двойно от нормално. Височината също е прекалено увеличена и практически е недостижима за хора с нормален ръст * освен ако не се качват на най-горното стъпало и не скачат :). Това предполага само електрическо отваряне/затваряне. Стълбите идват също малко в повече. Пакетното отваряне на страните отново е прекалено непрактично. За мен тази концепция по-скоро показва, защо колите не се правят като нея, макар и да е възможно.
Това не са нови идеи - има ги реализирани в доста спортни коли.
П.С.
Вярно, ще си гъзар. Ама като като спре на метър от теб друг гъзар с нормално отваряне, от гъзар ще станеш клоун, докато се подпъхваш в частично повдигнатата си врата. Ако изобщо можеш.
Коментиран от #10
15:34 22.04.2016
7 Контрабас
До коментар #1 от "цжсдфсж":
Забравил си великите мерцедеси!И те ще гледат тесла като индианец пишеща машина!
16:23 22.04.2016
8 незнайко
До коментар #2 от "AStamenov":
Вие къде сте виждали гараж под 220 см. Това че им викат крила, не значи, че ще лети в гаража.16:43 22.04.2016
9 бате жоро
Коментиран от #11
19:51 22.04.2016
10 S Doichinov
До коментар #6 от "гост":
Съгласен съм,че това е по-доброто решение.Ветрилообразните врати първо излизат настрани и след това се вдигат.Имаше клипче в youtube как един нисък чичко не стигаше вратата на ламбо май.20:49 22.04.2016
11 S Doichinov
До коментар #9 от "бате жоро":
Със сигурност тези врати можеш и ръчно да ги затвориш пък и тук в БГ можем да оправим всичко.Коментиран от #12
20:51 22.04.2016
12 бате жоро
До коментар #11 от "S Doichinov":
И аз тука живея, виждал съм много майстори и много са си намирали майстора ;)21:10 22.04.2016
13 mediator37
Факт- лично съм си драл боята в клони като отворих вратата на багажника, бях паркирал на сянка под дърво. Ама петата ми врата е една, може да се придържа да не щръкне чак до клоните и през нея човек не излиза. Я придържай на Теслата задната врата и излизай едновременно. За американските простори става- там е широко, голямо, високо.
Минавал съм по улички на гръцки селца, където посмъртно не може Форда (Теслата) да си отвори вратите. Огледалата ми брулеха цветята от саксиите по прозорците.
Коментиран от #14
06:42 23.04.2016
14 ьцсдцсд
До коментар #13 от "mediator37":
ти верно си много зле в психо състояние. вземи се ограмоти леко или поне минимално пък тогава ела пиши глупости.доказан синдром е че простите хора се мислят за по умни от другите.
както в случая ти се мислиш за по предвидлив от тези в тесла.
вратите имат датчици и ако има нещо над тях не се отварят чак толкова или ако нещо ги опре спират.
10:22 23.04.2016
15 Джони
18:01 23.04.2016
16 Пешеходец
Отворената врата не е много по-висока от човешки ръст.Освен ако тоя до колата не е великан с 220см ръст.Второ вратите не излизат извън габарита на отворена нормална врата.И трето ако до вас спре кола или вие спрете от друга кола на 20см тогава само ламбо врата ви вади отвътре.Никоя нормална врата нестава.На феновете с гаражите мога да ги успокоя.Ако вкарате в нормален стандартен минимум 5х3х2.5м гараж проблем няма.Ако вкарвате в мазето между компота и киселото зеле определено това не е вашта кола.Останете си с Гоуф 2-кат с три врати и нямате проблеми.
23:09 24.04.2016