По-малко от година след дебюта на Model X изгледите производството да догони търсенето са нищожни, а други производители като Ford с готовност плащат огромни суми за употребявано електрическо SUV, за да разгадаят тайните му. В Tesla обаче имат не само поводи за гордост - все повече купувачи недоволстват от качеството на всъдехода, съобщава The Wall Street Journal.
При цена $138 000 от Model X логично се очаква безупречна изработка. Уникалните повдигащи се задни врати на електромобила, които американците наричат "крила на сокол", обаче явно неслучайно забавиха проекта на няколко пъти. Много собственици се оплакват, че те просто не се отварят. Зачестяват и сведенията за проблеми със стъклоповдигачите.
"Направо не е за вярване - това не е кола, а пълна бракма. Харчиш толкова пари, а задните врати не могат да се отворят", недоволства собственичката на Model X Ан Картър.
За същата неизправност докладва в свой материал и друго авторитетно американско издание - Consumer Reports. Зачестяват и оплаквания от постоянните отблясъци в купето заради особеното остъкление на SUV-то и откази на автопилота.
От Tesla засега реагират спокойно на критиките, определяйки случаите на повреди като "единични". Според калифорнийския производител броят на рекламациите непрекъснато намалява. Въпреки това 2 700 продадени Model X-а вече бяха отзовани заради некачествен крепеж на третия ред седалки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бачо Кольо
Коментиран от #5
10:43 24.04.2016
2 TODOR STOYANOV
10:46 24.04.2016
3 1234
11:22 24.04.2016
4 осама
Коментиран от #7
11:28 24.04.2016
5 НикиД
До коментар #1 от "Бачо Кольо":
не може някой да реши ей така , че ще прави автомобили и изведнъж да изпревари фирми, които имат по 100 г. история. просто американците са царе на маркетинговите фокуси и рекламата и успяха да уловят момента и да хванат платежоспособната клиентела, която иска да бъде ЕКО, защото нали сега е модерно. когато сериозните производители започнат целенасочено да правят електромобили, ако изобщо това е бъдещето, както се твърди, много бързо ще ги изпреварят. в момента големите фирми имат понякой и друг модел в гамата си защото е задължително да предлагат и електромобил, но както се вижда не бързат много.Коментиран от #8
12:23 24.04.2016
6 Гост
12:50 24.04.2016
7 някой си там
До коментар #4 от "осама":
интересно както казваш за теста на кларксън то скоро той се подигра с теслата реално ако помислим естесвено че ако си караш колата с газ до пода няма да стигне горивото и няма да покрие заводските норми за разход13:25 24.04.2016
8 бай Пич
До коментар #5 от "НикиД":
Няма причина за паника. Възможно е, хидравликите на повдигачите - предполагам са с хидравлични амортисьори , които издърпват нагоре вратата-крило, е да са твърде слаби или неподходящи за продължителна употреба? Това не е проблем на самият автомобил като задвижване, а само проблем във вратите. По български обичай това би се оправило просто - отиваш, купуваш по-мощни повдигачи, които стават и вратата изскача като топка,у сритана от Камата след фал. Но наистина цената е твърде височка, за да се допускат компромиси с тези неща. Аз лично не харесвам варианта крило-врата, понеже усилието за отваряне и затваряне е по-голямо. Оттам и износването на системите е по-високо. Считам, че най-практичното решение си остава страничните панти, като варинаттите са за отваряне напред и назад. Отварянето назад е малко рисково, ако не е заключена вратата и пантата е хлабава...може да откъсне вратата ако се отвори. Но практически добре направените врати, по всички системи са еднакво практични според предпочитанието. Предпочитам нееко колата поне засега. На мойто каране, едно дизелче бусче би било много по-екологично, понеже не се возя всеки ден, отколкото всяка Тесла. Някои казват, че ел.колите били по-екорлогични? Да, ако се движеха със слънчева електроенергия... Но за да се заредят акумулаторите те ползуват атомни централи, ВЕЦ, вятърни паркове, соларни паркове и др... А това са също замърсители в природата. Дори соларните панели не са идеално решение на проблемите. Така, че екологичността е толкова дълбока наука, че законотворците няма как да я знаят, разбират и правилно приложат. Те си шетат на акъла, решавнат някаква дивотия най-често и ни натрисат тая дивотия като закон. А дали е правилната не ги интересува? Например простотията с движение насред бял слънчев ден с включени фарове е толкова неекологична, колкото кухите лейки на издалите наредбата не могат да си представят. Вредите от това са много - притъпено внимание на водачите на МПС, очакващи отсреща фарове, а не силует - подсъзнателна реакция на оргънизма. Също и разход на ел. енергия - съсипани акумулатори, отделена топлина, скъсен живот на лампи-диоди, изобщо никакви плюсове освен законотворческа простотия. Реално включените фарове през денят на добра видимост, създават често и предпоставки за автопроизшествия. Защото подсъзнанието очаква да види светлина отсреща, а не да фиксира силуета на автомобил, мотоциклет и др.. Това се самоизгражда в него. Както военен който чуе свирентето на мина, подсъзнателно иска да залегне, така и с водачите на МПС се изграждат рефлекси. Автомобилите на Тесла са иновативни, но не е оправдана цената поне за мен. Ако си купя едно дизелово Лупо да гори 3 на сто и то е достатъчно за 2 задника в купето струва към 32-33000 евро мисля, то останалите 100 000 долара бих ги спестил. А при мойто каране, по около няколко хиляди киллометра на година, ще ми трябват цели десетилетия, за да ми се изплати само част от инвестицията в Х-аутото. Направо не е за мен. Така, че автомобилът не е лош, но...е доста скъп за да се нарече масов.Коментиран от #12
13:28 24.04.2016
9 goni
14:26 24.04.2016
10 BRABUS
Коментиран от #11, #16
15:34 24.04.2016
11 Бабус
До коментар #10 от "BRABUS":
Точно така. Когато заприличат на тухла на колела както всички останали безидейно изкопирани "газьолки" тогава дизайна им ще е "супер", нали?17:04 24.04.2016
12 Краси
До коментар #8 от "бай Пич":
О, ти не бери грижа за проблемите със задвижването. Има статии и за това, просто нашите медии още не са ги превели.Засега сменяли направо целите мотори и кутии и това минава за чудесно обслужване и грижа за клиентите, но естествено всички се питат, какво ли ще стане ако и при Модел 3 ударят на подобен камък, тъй като едно е да правиш гаранционни подмени по кола за 100к, съвсем друго е по кола за 35к.
17:09 24.04.2016
13 Вуйчо Ваньо
18:25 24.04.2016
14 пмастмасарка е май
19:15 24.04.2016
15 БАШ МАЙСТОРА
Коментиран от #17
19:20 24.04.2016
16 Каламбур
До коментар #10 от "BRABUS":
Лай си, нито брабус нито Тесла ще имаш през живота си!Човек имащ пари, не плюе другите!
19:37 24.04.2016
17 Пешеходец
До коментар #15 от "БАШ МАЙСТОРА":
Ми как да няма Руска връзка? КГБ са пратили Руски гастарбайтери да работят в Тесла и да съботират пройзводството.Ако искаш доказателство иди в магазин за авточасти и си поръчай кабели за свещи Тесла за Москвич 412.И като ти извадят от рафта ще се увериш в Руската КГБ връзка.Хахаха Рашан пауар.
Коментиран от #18
19:59 24.04.2016
18 antikom
До коментар #17 от "Пешеходец":
Хахаха, руснаците след милион години няма да направят такава колаТе могат да направят засега само тесла на която и пада дръжката.
USA rules!
Коментиран от #31
21:25 24.04.2016
19 Никола
23:24 24.04.2016
20 Benz GL450
Коментиран от #21
02:28 25.04.2016
21 гост
До коментар #20 от "Benz GL450":
Не си прав , бензинджийте , търговците на авточасти и гаражните майсторчета умират от яд , ако можеха щяха да я забранят със закон , от къде на къде тия "американци" ще пускат кола дето даже и масло и филтри не иска , та камо ли по-скъпи ремонти , че и гориво безплатно доживотно и 8 години пълна гаранция , накъде отива тая работа , а пък китайците за да ги надминат , обещават изобщо безплатни електромобили , ако имаш абонамент за сайта им , както от сто години раздават смартфони без пари за същото , изобщо какво ще прави целокупното петролно братство08:40 25.04.2016
22 гост
Важното е обслужването. Модел Х е наблъскан с екстравагантни и новаторски решения напълно нормално е да има неща, които не функционират както при стандартните коли или има детски болести. Още от модел С се знае, че качеството не е много високо. Модел 3 е опростен максимално и няма какво да се поврежда, поне няма нестандартни решения в конструкция и фунционалност. Защо ламборджинита и поршета се палят? Да не би едни отказали врати да са по-важни от подпалена кола? Другите марки да не са евтини?
Коментиран от #25, #26
09:02 25.04.2016
23 Здравей
09:53 25.04.2016
24 hgh
10:25 25.04.2016
25 пластмасарка
До коментар #22 от "гост":
То се вижда колко е надеждна,най-много да няма начин да излезнеш от колата.Аз си мислех,че толкова я харесват собствениците,че чак спят в нея а то било защото вратата отказвала да се отвори.14:05 25.04.2016
26 кофички от кис.мляко
До коментар #22 от "гост":
Имаше и една тесла изгоряла.Щом с един механизъм за врата не се справят не ми се мисли за останалото качество.Ти си първия в света който казва,че няма какво да се счупи.Чакай да видиш.Коментиран от #27
14:08 25.04.2016
27 гост
До коментар #26 от "кофички от кис.мляко":
Точно такива врати никой никога не е вграждал , дори "сто годишните премиуми" , така че е нормално в началото да има проблеми , ще се оправят и ще се забравят , само че вече има хиляди Тесла които са минали по над 300000 км без пари нито за гориво , нито за поддръжка и по всичко личи ,че ще минат поне по още толкова също без пари. Ще ми покажете ли поне един петролен модел , който дори да си мечтае за нещо подобноКоментиран от #28, #29
14:30 25.04.2016
28 Ярослав Станчев
До коментар #27 от "гост":
Сериозно ли?Точно такива врати Мерцедес Бенц вграждат в модела 300 СЛ от 1954г.Така наречения Гълуйнг.При наследника му Мерцедес СЛС АМГ 2010-2015 г. вратите са от същия тип.Ама щом казваш,че никой не е слагал такива врати може и да си прав.Коментиран от #32
16:05 25.04.2016
29 300км а не 300хил
До коментар #27 от "гост":
Ти май си на заплата в тесла.Айде сметни 300хил.км.времето за минаване,зареждане и т.н.и сметни колко години ти трябват да ги минеш.Казваш хиляди коли вече.Слез на замята или продължавай за да си вземеш хонорара.Те с електрически проблем на вратата нещо не се справят как ли е с останалата ел.част?Това с многото поръчки дето ги афишират е нещо като след 5г.чакане ей сега да ти донесът чисто нов iphone 4s.Nice a.Коментиран от #30
19:07 25.04.2016
30 Гост
До коментар #29 от "300км а не 300хил":
Какво му се връзвате на този болен фанатик?Оставете го на мира, момчето има сериозни проблеми!!!
19:24 25.04.2016
31 Пешеходец
До коментар #18 от "antikom":
Руснаците са виновни ша знайте и най-вече Путин и КГБ.antikom отпусни се човече ша се пръснеш от напрежение....
20:49 25.04.2016
32 гост
До коментар #28 от "Ярослав Станчев":
Вратите на Мерцедес са същите ама друг път , вземи погледай някой клип на Тесла първо и тогава говори . Вратите на Мерцедес са просто капак като пета врата за багажник и са почти три пъти по-малки . Вратите на Тесла са от две части с два шарнира и се движат по сложна крива за да остават в диапазона до 50 см извън габарита на автомобила и в тях има повече сензори и електроника от целия ти "Гълуйнг" , така че имат общо с Мерцедес колкото баба ти с футбол . А относно сметките 300000 км са 500 часа за зареждане ( 1000 пъти по 30 минути на Суперчарджър ) плюс 3000 часа движение със 100 км/ч , което прави 700 дни по 5 часа на ден , при положение че колата се продава от поне два пъти повече време . Ако ти имаш кола за която не плащаш нито гориво , нито поддръжка по колко км ще караш на ден и дали ще искаш изобщо да слезеш от нея ?Коментиран от #33, #34, #36
00:33 26.04.2016
33 Ярослав Станчев
До коментар #32 от "гост":
Не ме разбирай погрешно.Не оспорвам иновациите на Тесла,нито успехите им,а и не мога да ги оспорвам.Успяха да се наложат и дано да продължат с перспективата.Искам да кажа,че всичко вече е измислено,пробвано и разработено.Да не би вратите тип "ножица" на Ламборгини да са по-малко сложни или тип "пеперуда" на Макларън Ф1 и Порше 911 ГТ1 да правят по-малко сложна крива,за да се отворят и затворят?Или имат по-малко електроника от Тесла?Относно поддръжката.До сега кола без поддръжка нито съм чул нито съм видял.И едва ли ще доживея да видя.За сега Тесла успяват с маркетинговия трик за безплатното зареждане,но ако тази технология стане масова,като ДВГ потреблението на електроенергия в световен мащаб ще е колосално,а производството и ще достигне мащаби,които биха повлияли на природата толкова,колкото и производството на нефт и нефтопродукти.Литият,който е нужен за производство на батерии също се добива с достатъчно замърсяващи природата методи,като мини или изпаряване на морска вода.
Пак казвам,добре е,че Тесла се опитват да наложат нещо иновативно на масовия пазар,но технологиите които се използват за тази екологично чиста кола не са ни най-малко екологични.Добива на електричество,на ценни природни суровини нужни за Тесла са си допотопните и добре познати рудници и електроцентрали.Докато не се изобрети технология позволяваща производство на чиста енергия всичко ще е една мечта.
Поне така разсъждавам аз.Не налагам нито задължавам някой да мисли по този начин,но т
09:17 26.04.2016
34 Ярослав Станчев
До коментар #32 от "гост":
Поне така разсъждавам аз.Не налагам нито задължавам някой да мисли по този начин,но това е истината,за сега.Бих се радвал,ако имам възможност да карам или поне да се повозя в Тесла.В Добрич има една,Модел С,но не я виждам често.Някой ден ако я видя бих помолил собственика да ме повози или поне ще го поразпитам за предимства и проблеми по колата.И ще споделя впечатления.
Коментиран от #35
09:18 26.04.2016
35 гост
До коментар #34 от "Ярослав Станчев":
В Добрич и областта има най-много Тесла от цяла България , но повечето са на "земеделски" производители , така че ги търси извън града , а всички останали клишета които си изброил са с давност вече над 10 години . Дори ако всички коли се сменят с елмобили , литият за тях ще бъде с хиляди пъти по-малко замърсяване от петрола и въглищата произвеждани днес , а и никой не е казал , че след 2-3 години батериите ще са литиеви , даже почти сигурно няма да са . Потреблението на енергия също ще бъде между 3 и 5 ПЪТИ по-малко , защото толкова пъти по-малко енергия употребява един електромобил , а производството и може и става с всеки ден в пъти по-чисто от настоящото . От развитите страни само Китай още има голямо производство от въглища и ще го спре до 10-15 години , а останалите отдавна минаха на газ , АЕЦ и ВЕИ . В България също до 15 години въглищните централи ще минат на газ или ще затворят , вярвай знам какво говоря . От петрол отдавна никой не прави ток . Относно поддръжката не знам какво си виждал , но първото техническо обслужване на Тесла е на 100 000 км !!! И нищо не се сменя при него . Доскоро по задание задвижването беше предвидено за пробег 400-500 000 км. ( без ремонти) , но го промениха за над 1000000 защото видяха , че собствениците не слизат от колите и навъртат луди километри . А относно вратите ,щом продължаваш да твърдиш , че Ламборджини и Порше били същите , няма смисъл да говорим , попитай някой специалист по хидравлика и електроника , разликата е в ПЪТИ , а не в проценти .14:31 26.04.2016
36 летя с колата
До коментар #32 от "гост":
Явно си много облъчен.Та така.Колко време след пускането на тесла има изградена някаква мрежа(суперчарджъри)за зареждане?Това с 30минутното зареждане е сега а не от началото.Това с 3000 часа с 100км го забрави.Всички знаем,че такава средна скорост е недостижима.Още малко ще го сметнеш 1час с 3000км по 365дни и ето ти ги.Както Ярослав Станчев е написал-кола с никаква подръжка няма.Свалили обслужването на 100хил.км защото много се карали.Голяма логика.Утре ако някой покаже тесла с пробег 500хил.км ще го свият на 10К км.обслужването.На въпроса ти ако имах такава кола дали щях да я карам постоянно-ще я карам колкото катам и сегашните ми,колкото ми е нужно но няма да седна да се возя бецелно.Явбо търсят да си избият парите които са дали.Знаеш ли тия болни мозъци какво мислят.17:45 26.04.2016