В първия ден от месец юли ви информирахме за една статистика, направена от специалистите от YourMechanic. Данните от нея показваха кои коли се развалят най-много. Макар и много от моделите да не са популярни по нашите географски ширини, статията предизвика интерес.
Поради тази причина днес решихме да ви покажем едно друго изследване, направено отново от YourMechanic, но този път показващо, кои са най-евтините за обслужване автомобили. По-конкретно става дума за поддръжката на автомобила през първите десет години от неговия живот.
Според авторите на класацията по-долу, това са най-достъпните за поддръжка автомобили, а самият рейтинг е съставен на база анализ на надеждността, цени на резервни части и цени на сервизното обслужване. Ето и 20-те най-евтини за обслужване коли според YourMechanic.
Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 26 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
05:32 05.07.2016
2 Десислав Попов
Коментиран от #17
07:10 05.07.2016
3 Гост
Коментиран от #61
08:04 05.07.2016
4 Нафарфорий
Коментиран от #60
08:48 05.07.2016
5 Име (като гост)
08:48 05.07.2016
6 бате жоро
08:50 05.07.2016
7 бате жоро
08:52 05.07.2016
8 ЯЯЯя
08:55 05.07.2016
9 Гост
Коментиран от #18
09:02 05.07.2016
10 xxx
Всички са бензинови (че даже има и елекрокар- Приуса), а в Европа повече от половината автопарк е с дизелови двигатели (всички знаем какви главоболия могат да причинят на собственика си дизелите след 2006-та година).
Отделно от това никъде не пише и за какъв пробег е това, а само че е за 10 години. Очевидно е че собствениците на Ярис не минават същия пробег като тези с Акорд...
Абсолютна стъкмистика!
Коментиран от #48
09:19 05.07.2016
11 sas
09:43 05.07.2016
12 Бате Цецо
09:45 05.07.2016
13 Julio
09:46 05.07.2016
14 хххх
Занимавам се с автомобили повече от 10 години и съм имал и щастието или може би нещастието да поработя из чужбина във всякакви филиали за части на заводи за коли. От такива за ауспуси на Волксваген и Ауди до електроника и агрегати на същите а и други.
Първо искам да споделя и да отворя очите на някои хора, че времето 1997-2005-та отдавна мина, когато за Българите Голф 3 Опел Омега и останалите от това поколение не бяха за нас чак толкова много стари.
Политиката на автомобилостроенето особено при Немските автомобили е много по различна отколкото дори бихте се съгласили. Ставал съм свидетел на какви ли не пародии включително и от по висок клас и цена като например Ауди Q7 на няма и 10000км идва с рекламация за скъсани заварки по ауспоховата система. Както и да е тя цялостно политиката на по новите модели е някакъв сравнително малък пробег гаранция 100000 150000 км или 5-6 години и айде нова. Идеята ми тук обаче е че за разлика от по рано когато да потдържаш опел ауди и волкзваген беше тънкана а японските и френски части бяха доста солени сега ситуацията е коренно различна. ако направиш една проста сметка за потдръжка да речем между Акорд и Пасат модели след 2009-та ако щете добавете и някои други повреди, които гарантирам 1-во при акорда ще са много по малко и много по рядко. Цената като се започне от частите при пасата ще ви е почти двойно особено ако се отнася за дизелови мотори там става страшно. Относно коментара на "ххх" Приятелю имам 2-ма познати единия ми е роднина другият много добър приятел със Ярис също така и един пример за един мой бивш работодател който купи на жена си Ярис и 3-те коли са вече на по над 400000 без кой знае какви ядове основно обслужване като се има в предвид, че Яриса на гореспоменатия ми бивш шеф се беше превърнал в абсолютна с извинение за израза к..ва, който не е работил при него той не го е яздил всякакви идиоти и все още се държи чудесно. За разлика от Пасата 6-ца на братовчед ми който за половината на тези 400000 километра изяде по сервизи половината си цена като нов като държа да отбележа, че тук говорим за 2 съвсем различни като клас и цена автомобила. Лично се извинявам ако засегна любителите на немски автомобили аз също бях един от тях но след като опитах източни такива и след практиката и личната статистика на която станах свидетел. 8 от 10 повредени коли които идват в сервиза са основно немски с най-чести проблеми по мотора с азиатските, френските и италианските по често срещан проблем е по окачването. Разбира се част от този процент се дължи и на по масово използване на немски коли в БГ но все пак фактите са си факти. Тъй като съм в тази сфера и с много колеги сме обсъждали този въпрос и всички са на това мнение. Имам и доста познати колеги в реномирани сервизи и на Мерцедес и на БМВ дори тези от Мерц казват, че напоследък и там имат много проблеми дори със по високите класове. Извинявам се но ако не можеш да получиш истиннско качество поне за 100000- 200000 евро какво остава за нискобюджетните модели от по 30-40000 лева. Тъй като тук се спомена и за все по масово използваните дизелови мотори то един много добър вариант е 2 литровия дизелов Авенсис пъргав икономичен и същевременно голям и комфортен. Качеството и издръжливоста му са достатъчно известни.
10:12 05.07.2016
15 ьььь
10:39 05.07.2016
16 Хонда
10:45 05.07.2016
17 Дошо
До коментар #2 от "Десислав Попов":
Не, има Приуси с оригиналните батерии от 1997г и капацитетът им е намалял незначително.Само ви плашат с тези батерии.10:54 05.07.2016
18 Дошо
До коментар #9 от "Гост":
Виж сега момче, ти си неграмотен.Никой няма да взе предвид коментара ти.10:56 05.07.2016
19 Владимир Христов
11:13 05.07.2016
20 jullliann72
11:18 05.07.2016
21 Илк0
11:55 05.07.2016
22 onq s konq
12:16 05.07.2016
23 ссссссс
Коментиран от #30, #59
12:21 05.07.2016
24 Ghost
Приятел в Германия са изръси с 2хил. евро само за 2 носача и едно каре...
За Хонда Акорд...
12:31 05.07.2016
25 qwerty
колкото и да не ни се ще Америка си е отделен и доста различен пазар и вече почва да изтъркано всеки пък като се качи "американска" класация да се скача, че виждашли нищо в БГ не било такова.
По темата няма как премиум марка и топ моделите да попаднат тук
напълно нормално е повечето коли да са от малкия и някои от средния клас, а очевидно от този клас европейски изделия там няма
иначе си знаем всеки автомобил си има заложени слаби места - мал шанс е, че някои изобилстват от такива
а всичко дошло от някъде из европа на 120 000км и 20 год., ами само може да се надяваш
12:48 05.07.2016
26 Кристиqн
13:27 05.07.2016
27 Окрилен
14:43 05.07.2016
28 Иван
Коментиран от #29
15:45 05.07.2016
29 antimediator
До коментар #28 от "Иван ":
Брей да му се не види!Що не вземеш и ти да си купиш една 7-ца, та да се порадваш на евтината и подръжка!
Ако искаш си вземи и едно Алеко.Може да си вземеш и една УАЗ-ка !
Аман от руски хибриди ,които за щяло и нещяло ни пробутват стари претоплени манджи!
16:58 05.07.2016
30 ДА ДА
До коментар #23 от "ссссссс":
250 000 КМ и си дал само 1000лв за масла, филтри и други консумативи. Хаха, да бе да и т.н. Ти да не караш по 100 000км с едно масло ;)17:29 05.07.2016
31 по принцип не пиша тук
Коментиран от #37
17:42 05.07.2016
32 Jyusix HasiK
Коментиран от #33
18:09 05.07.2016
33 пич
До коментар #32 от "Jyusix HasiK":
Американо не карат май Опели, нищо, че е на Дженерал Мотърс... ? Тази класация не е пълна и не отразява често реалността. Има много други модели, които също са на доста по-ниска цена на поддръжка.Коментиран от #55
18:18 05.07.2016
34 гост
ПП. Пример: Фолксваген, по времето на голф 2, правят едно събрание, където решават никога повече да не произвеждат толкова качествен автомобил като голф 2 и пасат б1-б4, защото печалбата е по-малка /аутобилд често споменават за въпросното събрание/. Производството на трошливи боклуци е политика на много /най-вече европейски/ производители. Да си спомним и мерцедес 123-124 и последвалите ги боклуци и т.н.
Коментиран от #35, #54
18:42 05.07.2016
35 Martin
До коментар #34 от "гост":
Да, да, а един мармот завива шоколада в станиол.18:50 05.07.2016
36 Роман Ценов
Коментиран от #41
19:26 05.07.2016
37 УЮБ
До коментар #31 от "по принцип не пиша тук":
abe ti hubavo karash 9 godini po 5000km na godina...az karam po tolkova na mesec. I kakvo izliza az za godina 55-60 kolkoto ti za 10...i dvamata sme dovolni taka li ahahahaha. ГОДИНИТЕ НЕ СА КРИТЕРИИ!!!20:31 05.07.2016
38 Марияна
Коментиран от #40
21:03 05.07.2016
39 Ярослав Станчев
Коментиран от #42
23:01 05.07.2016
40 Martin
До коментар #38 от "Марияна":
Ако човек стои далеч от магистралите дори и Приус може да бъде смятан за кола.00:42 06.07.2016
41 Петров
До коментар #36 от "Роман Ценов":
Имали ли сте Приус някога или просто така сте чули някъде? За 9 години и 280 000км три комплекта свещи и три пистови ремъка освен редовната смяна на масло не мисля че е някаква сериозна поддръжка. Батерията дори не съм я виждал, за специални грижи да не говорим... Бих казал че това е най-непретенциозният автомобил. На газта също не се мръщи, даже бих казал че доста добре се разбират.Коментиран от #62
01:05 06.07.2016
42 гост
До коментар #39 от "Ярослав Станчев":
Мазда 6 е пълен боклук особено дизелите , защото не са техни , а са от Пежо , а и нашите джамбази ги внасят изцедени и на много километри и им връщат километрите на всичкото отгоре...А до колкото за японските коли като цяло здрави са , надеждни са , с много екстри са , удобни и всичко това за по-евтина сума от европейските им конкуренти . А за поддръжката - частите са скъпи , но не им се налага честата смяна както при Опел,Фолксваген,Форд и т.н. те затова на тези коли са им евтини частите щото толкова и държат ... При японската кола освен че нямаш ядове с проблеми , почти не правиш някаква особена поддръжка всяка година масло , антифриз - нормалните неща , но нищо повече... Все пак замислете се колко често сте виждали японска кола отстрани на пътя аварирала с отворен капак и пушек примерно- аз лично никога до сега не съм виждал , все пак може и да има някакви такива случаи където има аварирала японска кола но са редки за разлика от Фолксвагените , Опелите,Фордовете,Фиатите и тем подобни. Аз съм виждал доста такива закъсали отстрани на пътя европейски бангии. Та като заключение ще кажа евтините части не правят евтина поддръжката , защото частите се развалят редовно и ти като смениш една и съща част няколко пъти и то ти излиза колкото да смениш една японска част на примерно 10 години...и това ти се отплаща защото по-надеждни коли от японските няма.Все пак замислете се колко движещи се европейски екземпляра има по пътищата и колко японски защото има дърти японски коли на по 30-40 години които се движат още без проблем , минали милиона , без да прегряват , без да те оставят на пътя...Затова моето мнение е че скъпите японски части се отплащат с надеждност и дълготрайност и здравина.Коментиран от #44, #63
08:45 06.07.2016
43 Ярослав Станчев
09:39 06.07.2016
44 ВАГ
До коментар #42 от "гост":
Объркал си се нещо, Мазда 6 е с дизел японска разработка! Мазда 6 е пълен боклук, много е зле. Един приятел си купи такава, взе я скъпо, обслужи всичко, както си му е реда, абсолютно нищо и нямаше в началото и само след около 2 години се разкапа тотално, съединител, рейка, волан, окачване, текна, като лейка.Пича се оттърва много бързо от японският кенеф.
Най здрави и надежни са немските автомобили, Фолксваген Груп прави най читавите коли.
Фаувето има по евтини части, поне 3 пъти! Не е вярно, че се чупят бързо, ако не са ментета, сменените части надживяват колата. Има много части, дори запазени оргинални такива, втора употреба! Не се налага да чакаш за части, отиваш, питаш и части винаги има във всеки магазин.
Двигателите са ремонтнопригодни и дуракоустойчиви.
Като съотношение, цена, качество, поддръжка, фолксвагените са с най-евтината поддръжка, за това се карат и са предпочитани от повечето българи, т.е. за България класацията е друга.;)
Коментиран от #45
14:53 06.07.2016
45 Aleks
До коментар #44 от "ВАГ":
И значи колата на един твой прЕател може да послужи за представителна извадка , която да ти дава правото да генерализираш качеството на японските " Кенефи "?15:08 06.07.2016
46 ninja
19:17 06.07.2016
47 Кракра
20:03 06.07.2016
48 йхктули
До коментар #10 от "xxx":
хората ти казват кое е наи евтиноизточното маи:)
а ти си яж джумерките
и пиши че
червения хаивер е по лош от черния
и че искаш статоя за джумерките
23:03 06.07.2016
49 бмв е65
03:24 07.07.2016
50 Тривелий
19:29 07.07.2016
51 Тривелий
19:44 07.07.2016
52 некойси
10:28 07.01.2018
53 Я. Петров
22:08 06.02.2018
54 Е пак ли
До коментар #34 от "гост":
Братче евала за коментара . Работих 6 години във Франция ,на мой колега братчето му бачка във PSI. И тоя пич ми обаснява за отдела по амортизация на материалите които се влагат във новите автомобили -то е страшно : максимум издържливост от 3 до 5 години. Колкото да покрие гаранцията . Ако дадена част до преди 10 години се е произвеждала от стомана ,то преди 5 години вече е сменено със алуминий а сега вече се изработва от пластмаса. Дано след някоя година не почнат да правят шарнирите от пресован картон че не ми се мисли.00:43 15.03.2018
55 пич ли си кво си
До коментар #33 от "пич":
Опел е собственост на Пежо. ОК пич?18:19 18.03.2018
56 Чичоолу
16:55 08.07.2018
57 Неделчев Свищов
.
09:53 07.08.2018
58 БГ реалност
14:10 27.08.2018
59 НИВА
До коментар #23 от "ссссссс":
ЛЪЖЕЦ само смяна с най ефтино масло ти е 1000 лв 25×40=100013:58 19.09.2018
60 АLFA Q4
До коментар #4 от "Нафарфорий":
НЕ НЯМА ЗАЩОТО ТОВА НЕ Е КЛАСАЦИЯ НА НЕМСКИ ТРОШКИ08:54 26.10.2018
61 Тъй
До коментар #3 от "Гост":
Ти такъв ли караш.. колко ти излезе смяна на няколко елемента с гаранция за без пари?09:10 08.08.2019
62 Тъй
До коментар #41 от "Петров":
Караш хибрид на газ... много си стиснат... гледай другата ти кола да е на вода..09:20 08.08.2019
63 Тъй
До коментар #42 от "гост":
Много разбираш от дизели.. Дизела на Пежо "боклук"?09:22 08.08.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.