Италианските каросерийни ателиета никога не са страдали от липса на заетост. През 60-те и 70-те години на миналия век обаче майсторите на дизайна от Ботуша са буквално затрупани от поръчки. През този период към услугите им се обръща дори ултраконсервативният тандем Rolls-Royce/Bentley, чиито собствени стилисти рядко преотстъпват работата си другиму. Както става ясно от наследството от британско-апенинската колаборация, за това има основателни причини.Едно от най-ярките доказателства, че наизустеното комбиниране на легендарни имена невинаги дава апетитни плодове, датира от 1968 г., когато Pininfarina се захваща със създаването на спортно купе на базата на Т-серията на Bentley. Италианците представят фастбека Coupe Speciale на автосалона в Женева и съвсем опрадвано получават полюсни оценки за естетическата му стойност. Автомобилът се различава драстично от серийния седан, а за сравнение с размазващите купета Continental от 50-те би било кощунствено дори да се споменава.
Произведеният в един-единствен екземпляр Bentley T1 Pininfarina Coupe Speciale трябва да зададе нова дизайнерска линия в стила на британската марка. Точно с това опрадвават модернистичните си решения италианците. Всичко във фастбека цели дистанциране от първообраза. Различна е дори радиаторната решетка. Резултатът обаче прилича на по-скоро на бивол със слънчеви очила. Купето изглежда тромаво, а в Pinifarina са използвали същата задница година по-рано във Ferrari 365GT. Същите стопове могат да се видят и на някои модели на Opel от същата епоха.
За широката публика остава скрит фактът, че Bentley T1 Coupe Speciale оказва сериозно влияние върху Rolls-Royce. Кой знае защо в Крю са впечатлени от бутурестия фастбек и дори поръчват на Pininfarina да изработи проект за купе на базата на Silver Shadow. След дълго закъснение такова се появява в моделната гама на аристократичната британска марка през 1975 г. Rolls-Royce Camargue определено експлоатира идеите, заложени в Coupe Speciale, което обяснява защо мнозина са го нарочили за най-грозния автомобил с крилата фигурка на предния капак. За протокола остава само фактът, че с уникалния прототип от 1968 г. се полага началото на едно твърде спорно сътрудничество между британци и италианци, оставило в наследство някои от най-неуместните решения в историята на дизайна.
2 Септември, 2006 14:40 639 0
Грозник с потекло
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА