Last news in Fakti

29 Юли, 2006 11:13 823 0

Силата на електричеството

  • tesla roadster

В средата на 90-те години на миналия век някои от по-маститите развойни студия, получили широка известност със склонността си към разработката на шантави проекти, гръмко оповестиха, че бъдещето на автомобилите ще бъде неизменно свързано с електричеството, което постепенно ще измести петрола като енергиен източник. Първоначално твърдението бе посрещнато доста равнодушно и дори леко пренебрежително от страна на големите компании, но само за няколко години дори най-големите скептици в тази област се убедиха, че силата на електричеството би могла да се използва твърде успешно. Японските автогиганти определено регистрираха бум в продажбите на хибридни четириколесни, което недвусмислено подсказа на конкуренцията, че трябва да се мисли в тази посока.

Свидетелство, че наистина по въпроса се работи и в други кътчета на земното кълбо, през тази седмица поднесе американската компания Tesla Motors със седалище Сан Карлос, Калифорния. По време на пищна церемония в Barker Hangar на летището в Санта Моника лично изпълнителният директор на фирмата представи на гостите електромобилът Tesla Roadster. В кратката си реч Мартин Еберхард заяви, че дългогодишните усилия на целия екип най-после са възнаградени и те с радост ще предоставят на своите потенциални клиенти возило, съчетаващо в себе си мощта и силата на спортен състезател, пробег без презареждане, равностоен на който и да е бензинов автомобил и всичко това “гарнирано” с количество отделени вредни емисии, колкото отделя и обикновен велосипед...

Иначе шасито на четириколесното е изработено от тръбни алуминиеви профили, които освен невероятна здравина на конструкцията, гарантират и екстремно ниско тегло. Не по-малко внишителен е и екстериорът на американския спортист, който е почти изцяло заслуга на Барни Хът - главен специалист на дизайнерското студио на Lotus във Великобритания. Само един поглед към Tesla Roadster е достатъчен, за да ви убеди, че островитянинът си е свършил работата повече от добре - стилните и запомнящи се щрихи на возилото перфектно кореспондират с ниския и подчертано агресивен профил на автомобила, който “стъпва” уверено на пътя.

Американското четириколесно предлага и отлична динамика, която няма как да не докара депресия на противниците на тока при автомобилите. Tesla Roadster достига максимална скорост от близо 210 км/ч и осигурява пробег от 400 км само с едно зареждане на акумулаторите - комбинация, която е пълна иновация в класа на ековозилата. Последното пък става възможно, благодарение на изцяло новоразработената литиево-йонна система за съхраняване на електрическия заряд. Тя обезпечава захранването на всички компоненти, включително и двигателя. Разполага с 6831 клетки, микропроцесор, контролиращ заряда и температурния баланс на акумулаторните батерии, система за охлаждане, независима система за сигурност, като последната изключва захранването при евентуална опасност. В оборудването място намира и тристепенна трансмисия с две предни и една задна предавка. Зареждането на самата батерия отново е пример за върхова технология. Цялата процедура трае около три часа, при това според същия принцип, по който зареждате и мобилния си телефон.

Стандартното упражнение за доказване на добра физическа кондиция - ускорение от 0 до 100 км/ч, се изпълнява от спортиста за зашеметяващите 4.0 секунди. За подобно постижение си мечатят дори повечето от бензиновите “пистарки”. И всичко това при Tesla Roadster се извършва без в атмосферата да се отделят и грам вредни емисии.

Очаква се Федералното правителство да сертефицира и разреши официално серийното производство на Tesla Roadster в най-скоро време, като амбицията на компанията е първите автомобили да се появят по американските пътища през пролетта на следващата година. Дотогава ще се избистря и цената на предлагащия 250 к.с. електромобил.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА