29 Април, 2006 10:54 1 115 0

Империалист

  • russo-baltique-
  • russo-baltique impression

В света има само две държави, скочили в комунизма директно от феодализма. В по-свободен прочит това означава преминаване в Модерността направо от Средновековието без да се зачита историческата и икономическа роля на капитализма. Подобен подвиг постига само цивилизационният стожер Монголия, но това става по-късно и далеч не така тържествено, както в Русия. Такъв чутовен скок опрадвано поражда имперско самочувствие, което е живо и днес. Неговите съвременни носители са руските новобогаташи. Благодарение на изключителната си предприемчивост, вроден интелект и бизнеснюх тази особена порода е сложила ръка върху несметни богатства, които обича да влага в английски футболни отбори, имоти по Френската Ривиера и изобщо в собственост навсякъде, където ръцете на Интерпол стигат трудно.

От всичко на света обаче руските новобогаташи най обичат всичко родно и много страдат, когато не могат да си го осигурят. Стане ли дума за автомобили, най-горчива мъка им причинява фактът, че се налага да карат Bentley, Aston Martin, Lamborghini, Rolls-Royce и прочее буржоазни отрови поради липсата на руски аналог. Братушките обаче имат отдавнашно решение на проблеми от такова естество. Когато в историята им се появяват дупки, те просто си измислят сочен пълнеж за тях.

Най-пресният пример за творческите им наклонности дефилира триумфално на конкурса за автомобилна елегантност във Вила д''Есте, Италия, през миналия уикенд. Там бяха представени Ferrari 575 GTZ Zagato, Pininfarina Birdcage, Renault Altica, прототип на бъдещото купе на Rolls-Royce и други шедьоври, но част от зрителите гледаха само и единствено новия Russo-Baltique Impression. Излишно е да се споменава, че сред тях преобладаваха руските новобогаташи.За тези, които все още не са се сетили, Russo-Baltique е съвременна интерпретация по темата Руссо-Балт, марката, която руснаците смятат за върхово постижение на инженерната си мисъл от времената, когато се наливат основите на днешните автомобилни класики. След възраждането на Bugatti и още куп легендарни имена от историята, братушките явно са се замислили какво родно биха могли да изровят от собствените си пепелища, за да не останат по-назад от световните тенденции. Руссо-Балт е създадена от белгийци през 1905-а, съществува едва 10-ина години, през които произвежда около 600 коли. Повечето възли и компоненти за тях са или вносни, или копия на такива. Споменатото вече имперско самочувствие обаче издига марката до статута на доставчик за царския двор. В руските енциклопедии за Руссо-Балт може да се срещне даже победа в ралито Монте-Карло, макар при по-внимателен прочит да става ясно, че иде реч за първа награ за издръжливост след преход от Санкт Петербург до Монако и то в съответния клас. Днес марката се смята за изключителна главно поради факта, че по заслуга на революционно настроения руски народ досега е запазен един-единствен автомобил от нея, който при това не е в движение.Създателите на новия Russo-Baltique Impression стъпват на тези поизмислени лаври и ги използват, за да продават по две-три коли годишно срещу умопомрачителните $1 800 000 за бройка. Бизнесидеята е напълно обоснована, защото няма никакво съмнение, че клиенти ще се намерят. За руския новобогаташ надали ще има особено значение, че всъщност си купува Mercedes-Benz CL65 AMG с каросерия от въглеродни нишки. Надали ще го впечатли и фактът, че Russo-Baltique Impression всъщност е дело на германската компания GERG и само правата върху името се държат от нашумялото със своята Volga V12 дизайнерско студио А:Level. Историята добива съвсем комичен вид, когато стане ясно, че дизайнер на прототипа е творец с типичното руско име Звиад Циколия от Тбилиси.

Russo-Baltique планира да открие представителства в неназована арабска страна, Монако и Москва, както и в скоро време да покаже двуместно купе от клас GT. Кат'' Русия няма друга на света...


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА