Last news in Fakti

8 Април, 2006 13:35 799 0

Акселерация

  • geiger-
  • corvette-
  • geiger corvette sc 524

Най-младата, шеста, генерация на американската спортна легенда Corvette още в момента на създаването си е проектирана така, че еднакво добре да утолява жаждата за скорости и адреналин както на хората отвъд Океана, така и на жителите на Европа. За да бъде удовлетворението от “ездата” с C6 обаче още по-пълно, се заема един от най-добрите специалисти в занаята - тунингстудиото Geiger. Един поглед към техническите данни и тестовите резултати пък е достатъчен да ви убеди, че инженерите са свършили работата си перфектно, дарявайки US-състезателя с още по-голям потенциал за успех.

Едва ли са много хората, които биха демонстрирали резерви по отношение на серийния V-образен осемцилиндров двигател на Corvette с работен обем 6.0 литра. За мюнхенските специалисти от Geiger обаче явно това не е достатъчно. По тази причина те подлагат мотора на редица процедури, сред които монтирането на нов турбокомпресор с перки, изцяло променена охладителна и горивна система. В резултат на всичко това мощността на агрегата нараства до 524 к.с., а пиковата стойност на въртящия момент е повече от впечатляваща - 637 Нм. Ако се питате пък по какъв начин промените се отразяват на динамичните показатели, то може би е достатъчно да се спомене, че Geiger Corvette SC 524 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди, а максималната скорост, на която можете да се порадвате на пътя е 325 км/ч, като единствената бариера пред движението на стрелката на скоростомера в този случай е сработването на електронното ограничение.

Доработката на Geiger би могла да се определи категорично като скъпо удоволствие предвид факта, че начинанието ще ви охарчи с 23 371 евро. Срещу тази сума обаче освен изброеното по-горе вашият автомобил ще се сдобие и с модифицирана система за доставяне на свеж въздух, който да охлажда двигателя и спирачките. Монтираните двойни спортни филтри се оказват попадение в десятката, което в съчетание с изцяло подмения комлекс на дроселовия клапан и ауспухната система от благородни метали едва ли ще ви накарат да съжалявате за изразходваните средства. Цялостна пренастройка естествено е извършена и на електрония блок.Промените в двигателя, а оттам и на динамичните показатели на американеца, предполагат подмяна и на спирачната система, така че да бъдете сигурни не само при ускорението и движението с Geiger Corvette SC 524, но и при спирането, особено в екстремни условия.

По тази причина от Geiger предлагат две възможности в зависимост от това, каква сума още е готов да похарчи клиентът. Топ-предложението ще ви струва 4 175 евро, срещу които ще се сдобиете със силно вентилирани предни и задни спирачни дискове с размери 355 х 32 мм и четирицилиндрови алуминиеви спирачни апарати. Ако пък искате да минете по-тънко, тогава бихте могли да се спрете на втория вариант, който ще олекоти банковата ви сметка “само” с 3 595 евро. В този случай пак ще получите подчертано спортна спирачна система, но конструкторите в Geiger сами признават, че действието й е далеч по-неефективно от по-скъпата алтернатива...

От Geiger вече активно приемат поръчки за доработка на сериен Chevrolet Corvette, но кратка справка с ценовата листа показва, че вместо тунинг на парче, много по-изгодно излиза поръчка на автомобил плюс цялостен пакет, като в този случай цената стартира от 87 900 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА