1 Април, 2006 14:08 689 0

Пекински експрес

  • spyker-
  • spyker d12 peking-to-paris-
  • d12 peking-to-paris

На 10 юни 1907 г. пет автомобила поемат на пътешествие, което ще се превърне в невиждано предизвикателство за човек и машина. Ралито от Пекин до Париж печели окончателната победа на моторните превозни средства над традиционния дотогава транспорт и отваря нова страница в историята. Огромната дистанция, по която практически няма изградени пътища, преодоляват два автомобила. За целта са им нужни повече от три месеца в нечовешки условия и територии, където малцина са се осмелявали да стъпят. Пробегът печели специално подготвена Itala, която успява да изпревари с незначителна преднина втория в класирането - фабричен Spyker 18/22 НР.Близо сто години по-късно марката Itala отдавна е забравена. Същото щеше да важи и за холандската Spyker, ако един ентусиаст на име Виктор Мюлер. През 1999 г. той успя да върне легендарното име към нов живот и от тогава насетне компанията му се е разраснала неимоверно. Само за пет години Spyker Cars успя да се превърне в явление на пазара на бутикови автомобили, където случайни производители няма. Холандците вече имат три участия в "24-те часа на Льо Ман", дават хляба на над 100 специалисти и продават един от най-екзотичните автомобили в света. Миналата година Spyker са си купили 46 богаташи, а през 2006-а бройката им трябва да надхвърли сто. Постижението е забележително предвид факта, че до неотдавна за такава марка си спомняха само най-педантичните историци, а днес мнозина мечтаят за ръчно сглобяваните холандски суперколи с цена над 100 000 евро.

Легендарният пробег от Пекин до Париж стана чудесен повод Spyker да инжектира нови сили в пазарната експанзия на компанията. Юбилеят догодина трябва да съвпадне с появата на коренно различен модел, който да се пресегна още по-дълбоко в джобовете на платежоспособната клиентела. Продаваните досега суперспортни купета и кабриолети на Spyker се харесват и търсят, но заради строго профилирания си характер трудно печелят нова клиентела. Такава обаче със сигурност би привлякъл един всъдеход, който комбинира качествата и ексклузивността на суперкар с практичността на обикновено комби. Ето защо холандците създават нов клас - SSUV или Super Sport Ulility Vehicle.

Освен с участието си в прехода Пекин-Париж, марката Spyker става известна като производител на първия шестцилиндров автомобил с двойно предаване в света. Разбира се, подобни традиции няма как да помогнат в създаването на съвременен всъдеход. Позоваването на славното минало може само да надуе акциите и имиджа на производителя, но не и да даде нужното ноу-хау. Точно тук се намесва Volkswagen Group. Дебютът на новия Spyker съвпада - колко неочаквано! - с появата на първия истински всъдеход на Audi Q7. Остава само да се скроят нови дрехи за SSUV-а и продажбите да политат нагоре.

Сътрудничеството между Audi и Spyker не е от вчера. На практика всички автомобили на холандската фирма използват агрегатната база на флагмана А8. Новият Spyker D12 Peking-to-Paris не прави изключение. Сглобяваният изцяло на ръка супервсъдеход ще се произвежда на базата на Q7 и ще се екипира с дванайсетцилиндровия W-образен 6.0-литров двигател на VAG. Неговите 500 к.с. осигуряват на тежкото 1 895 кг чудовище максимална скорост от 295 км/ч и ускорение от място до 100 км/ч за 5 секунди. D12 Peking-to-Paris е дълъг 4 950 мм, широк 2 000 мм и висок 1680 мм.

Досегашните творения от новата история на Spyker винаги се успявали да привличат вниманието с невероятния си дизайн и нетипични стилови решения. D12 Peking-to-Paris се вписва напълно в тези традиции и предлага външност и интериор без аналог. Отварящите се в обратна посока врати, 24-цоловите джанти и убийственият салон, имитиращ кокпит на самолет, са само част от неповторимия облик на бъдещия SSUV. Продажбите му трябва да започнат в края на следващата година, то от компанията заявяват, че вече имат десетки поръчки. Цената все още не е обявена. На фона на останалата продукция на Spyker обаче, надали ще бъде по-ниска от 200 000 евро.

Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА