Last news in Fakti

4 Март, 2006 16:42 1 287 0

Руски стандарт

  • ems rs

За качествата на руската автомобилна промишленост e излишно да се говори - в тези географски ширини от няколко десетилетия насам никой не се грижи за създаването на прилични четириколесни. Обикновено максимата е да се сглоби нещо, с което може да се вози и да не струва много пари. С падането на “Желязната завеса” обаче все пак по-креативната част от братушките реши най-сетне да даде свободен полет на мечтите и надеждите си. Типичен представител на тази категория хора е и конструкторът, в резултат на чиито усилия се ражда автомобилът, представен в настоящия материал. Той носи названието EMS RS и е дело на автомобилния конструктор Юрий Костюкович, който между другото в определен етап от живота си заема длъжността главен конструктор по проекта за създаването на Lada Revolution.

Със създаването на EMS RS руснакът се захваща след като решава, че е крайно време да седне в приличен роудстър “made in Russia”. Родната индустрия естествено не предлага нищо в тази насока, поради което другарят Костюкович се захваща с изработката и сглобяването на всеки един детайл по отделно. След дълги колебания при избора на шаси, конструкторът решава да заложи на пространствена такава, изработена от тръбни профили със сечение 25х25 мм. Изборът се оказва успешен, тъй като не само се постига желаната здравина, но и оптимално ниско тегло - едва 100 кг.

При направата на каросерията Юрий Костюкович решава да използва панели, изработени от кевлар. Според инженера подобен подход осигурява оптимизиране на теглото на автомобила и гарантирането на максимална сигурност при евентуално пътно-транспортно произшествие. Преди да се стигне до реална изработка обаче са правени прецизни модели и матрици в умален, а на по-късен етап и в реален мащаб.

Отново заради проблема с теглото редица детайли са изработени от титан. Така например от въпросния материал са изготвени долният корпус на четириколесното, както и педалите. Благодарение на всичко това общото тегло на EMS RS е едва 1 050 кг.

При избора на двигател руският инженер ползва донорство от германския лидер в бранша - Porsche. В случая става дума за опозитен шестцилиндров агрегат с работен обем 3.6 литра и мощност 320 к.с., достигани при 7 000 об./мин. Пиковата стойност на въртящия момент от 310 Нм се достига при 5 500 об./мин. В оборудването присъства и петстепенна механична трансмисия. Интерес представлява и спирачната система, която се управлява от два педала... Единият контролира предните спирачки, а другият задните. В зависимост от ситуацията, според Костюкович, това позволява да реагирате оптимално и да избегнете опасността.

Относно динамиката на автомобила инженерът споделя доста интересни данни, които са солидно подкрепени и от официални тестове, направени и потвърдени от руските държавни институции, занимаващи се със сертификацията на подобни возила. “Домашно” приготвеният автомобил слага в малкия си джоб редица доказали себе си западни конкуренти. Ускорението от 0 до 100 км/ч, например, се извършва от EMS RS за впечатляващите 4.5 секунди, а максималната скорост, която автомобилът развива, е 280 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА