Новините за плановете на BMW да възроди култовата серия 8 със сигурност са зарадвали почитателите на синьо-белия пропелер. Гамата на новия модел най-сетне ще оглави M8, но докато това се случи, 850 CSi ще си остане най-близкото до тази несбъдната буквено-цифрова комбинация.
Замислена именно като M8, върховата модификация в гамата на E31 е построена на базата на едноименния прототип. 5.0-литровият V12 от 850i е модифициран и получава нов индекс - S70B56. Работният обем е увеличен на 5.6 литра, а мощността и въртящият момент достигат съответно 380 к.с. и 550 Нм.
850 CSi има по-твърдо и ниско окачване, по-остра с 15% кормилна уредба и четири завиващи колела (AHK - Aktive Hinterachs-Kinematik, Заден мост с активна кинематика). Единствената предлагана скоростна кутия е шестстепенна механика.
На външен вид версията се познава най-лесно по уникалната форма на броните и кръглите вместо четириъгълни накрайници на ауспухните тръби.
BMW успява да продаде едва 1 510 бройки от 850 CSi преди екологията да вземе своето. Производството е прекратено през 1996 г., след като става ясно, че 12-цилиндровият S70 не може да покрие новите норми за вредни емисии без неоправдано скъпи изменения в конструкцията.
Тук-таме по света все още има запазени екземпляри от най-скъпата "осмица", но малко от тях могат да се мерят с купето от снимките. Автомобилът в диамантено черно е произведен през 1994 г. и е изминал едва 3 500 км.
Както личи от фотографиите, този консервиран паметник на баварското автомобилостроене се намира в безупречно състояние. За съжаление продавачът очевидно си дава сметка какво бижу притежава и е определил напълно адекватна цена от €129 900.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3
15:14 14.12.2016
2 Morgoth
Един бърз поглед към каталога на БМВ показва, че за същите пари може да се купи 650i тъпкана с допълнителни екстри за цели 40 бона. Ако пък искаш повече коммфорт офертата за 740 е на същата цена, при това и трите разновидности - i, d, и e.
15:16 14.12.2016
3 Morgoth
До коментар #1 от "гост":
Би ги дал, ако имаше тези пари ИЗЛИШНИ. Ако това ще е единствената ти кола сигурен ли си, че ще я предпочетеш преди 650i или 740e?15:21 14.12.2016
4 Гоуст
Коментиран от #14, #32
15:33 14.12.2016
5 Боб
Коментиран от #33
16:01 14.12.2016
6 борислав
16:12 14.12.2016
7 НикиД
Коментиран от #9
16:16 14.12.2016
8 112358
16:17 14.12.2016
9 незнайко
До коментар #7 от "НикиД":
Смяна на двигателя и задното подвижно окачване и неудачите се премахват. Купето наистина е красиво.17:00 14.12.2016
10 BRABUS
17:07 14.12.2016
11 Геро
17:09 14.12.2016
12 ГОСТ
17:16 14.12.2016
13 антрашпиц
17:18 14.12.2016
14 некойси
До коментар #4 от "Гоуст":
Парадоксалното в случая е че BMW са скъпи по принцип, макар и луксозни дараци.Това е най-сбърканата и безсмислена марка като цяло.
17:25 14.12.2016
15 димитко
Коментиран от #23
17:51 14.12.2016
16 Ghost
Коментиран от #17
17:54 14.12.2016
17 димитко
До коментар #16 от "Ghost":
Да пърдиш е признак на здрав стомахКоментиран от #20
17:58 14.12.2016
18 димитко
Коментиран от #29
18:08 14.12.2016
19 Bmw
18:21 14.12.2016
20 Трифонов
До коментар #17 от "димитко":
Признак на здрав стомах е да пърдиш хубаво - силно, мощно и контролирано, инак болнавите стомаси пърдят още повече но без да контролират въздушният поток - каквото дойде и как се обади18:28 14.12.2016
21 Чакала
Коментиран от #30
18:33 14.12.2016
22
19:33 14.12.2016
23 Ко каза
До коментар #15 от "димитко":
Ела да те повозя на 5-цата 2012 година. х -драйв. Ще си промениш мнението.Явно не си се казвал на БМВ след 90-та год. Срамота бе колега, тва беше миналия век. И кво БМВ можеш да си позволиш?Е36 за 1500 лв? Такова и аз не бих си купил.19:57 14.12.2016
24 MMM
20:54 14.12.2016
25 БМВникогаВече
21:16 14.12.2016
26 Шампиона
21:51 14.12.2016
27 vento
22:20 14.12.2016
28 хейтъри
22:42 14.12.2016
29 Гост
До коментар #18 от "димитко":
От 8 години карам БМВ 1вото ми беше Е46 330 бензин а сегашното 335 безнин кабрио твърд таван и мога да кажа ,че най-сериозния ремонт дет съм правил е биалетка... кои от вас може да се похвали с това? да видим кои кара трошка и кои не?00:31 15.12.2016
30 John Gotti
До коментар #21 от "Чакала":
Най-красивото БМВ правено някога, за първи път се возих в такова през 94г. от тогава съм влюбен в тази кола - просто е съвършенна. Разхода е 25-26 градско, но ако мога да си го позволя бих си го взел, и никога, ама никога няма да го продам, на каквато и да е цена.А СЕГА МАЛКО ИНФО ЗА ХЕЙТЪРИТЕ:
Модела излиза през 89г., значи е замислен 2-3г. по-рано т.е. 86-87(Сметай за кво говорим), тежи 1700кг. и е по-здрав от всеки един днешен таралясник, (и може би по-сигурен). Задните гуми не завиват!!! Задните колела променят ъгъла си при спукване на гума, за да компенсират промяната на баланса в шасито, което значи, че като спукаш гума с 200+ няма да го усетиш и си спираш, като пич.
От 0-100 ускорява за малко под 6с, но пък за горе-долу толкова ускорява и от 100-200 - това се казва еластичнос;)!!! 300 си ги лепи и подържа без проблем. МАКЛАРЪН F1 ИЗПОЛЗВА ТОЧНО ВЕРСИЯ НА ТОЗИ МОТОР! и държи рекорда за скорост, почти десетилетие!!! Csi e от старата школа - с ковани бутала и носи до 1-1,2 бар-а със сток карантия, което значи, че за 5-6к. лв. отиваш на 800+ к.с.
ДО ЧАКАЛА - колега 3,0 дизел го има фабрично - 830d с 218 к.с. от 97г. но се произвежда по-малко от година и е много рядък - така да се каже светия граал.
Коментиран от #41
00:56 15.12.2016
31 Петър Янчев
03:43 15.12.2016
32 Morgoth
До коментар #4 от "Гоуст":
Идеята ми да дам сравнение с каталога на нови БМВ-та от най-висок клас беше именно да избегна темата За и Против БМВ, в която мненията са доста поляризирани и чуствата надделяват над логиката.11:00 15.12.2016
33 Morgoth
До коментар #5 от "Боб":
Ако вземаш тази кола като инвестиция ще трябва да я третираш като музеен експонат - да я поддържаш много добре, почти да не я караш, а през цялото време да я застраховаш. Тези 230 които, я струва след 10 години, я не, вече ще си ги изхарчил по нея.А ако си мислиш, че сегашните БМВ-та (въпреки славата на марката) ще са по-ненадеждни - далеч си от истината. Да не говорим за разход, мощност, динамика, комфорт, разход на гориво и прочее.
11:04 15.12.2016
34 спецялно за смешниците
Коментиран от #35
11:05 15.12.2016
35 спецялно за смешниците
До коментар #34 от "спецялно за смешниците":
и да знаете аз не карам чисто нова кола,ама не съм комплескар да кажа на хубато лошо само и само защото нямам пари да си го взема,и да наливам хейт на хора по умни и по кадърни от мене,който са си дали парите и бал.ците да търсят недостатаците ми кандидаствайте за работа да им оправите колите тогава,черногледи ... бива бива ама ващо няма край,няма как колите да са ви хувави като гледате да звемете блъснати пак на далавера пак с части втора употреба ако има как да не гори нищо пак да върви много,като си ги правите сами,като търсите гуми втора ръка и т.нКоментиран от #40
11:15 15.12.2016
36 БАЙ ГАН4О
11:48 15.12.2016
37 А7Г
13:56 15.12.2016
38 850i
16:07 15.12.2016
39 баба ти е хейтърка
таз баварка,мога да и завъртя задницата така лек...баце
16:20 15.12.2016
40 MMM
До коментар #35 от "спецялно за смешниците":
Изцяло съм съгласен с теб, но моля, моля, научи се да пишеш, защото си неграмотен и ме изнерви сто пъти, докато четях. Имай малко уважение към себе си!18:18 15.12.2016
41 Чакала
До коментар #30 от "John Gotti":
Това 830 наистина трябва да е брутална машина - съвършен дизайн и съвършена механика, само да си има човек една къщичка в Австрия, пари, и да знае немски ...... инак не е за БГ18:31 15.12.2016
42 Трънци
18:55 15.12.2016
43 Този коментар е премахнат от модератор.