Last news in Fakti

4 Ноември, 2011 12:13 15 615 6

Първият луксозен руски автомобил

  • зис-
  • 101-
  • buick
Първият луксозен руски автомобил - 1
ЗиС 101

Точно преди 75 години и един ден, на 3 ноември 1936 година, заводът, носещ името на Сталин, започва серийно производство на автомобил от луксозния клас. Става дума за легендарната соц. класика ЗиС-101. Думата "серийно" обаче не е най-точната, защото първоначално са се изработвали само по два автомобила на ден.

Серийните ЗиС-101 се правят по същата технология, както и образците, изготвени няколко месеца по-рано, за да бъдат показани на висшите партийни чиновници. Тъй като от компартията не одобрили съвсем първите образци, ръководството на завода прибягва до интересна модернизация.
 
За основа на първия луксозен руски автомобил се използва платформата на Buick, производство 1934 година. Всъщност от американския модел руснаците използват двигател, скоростна кутия и шаси, а за външния вид на колата се обръщат за помощ към Франция.
 
След като е направен нов макет, той е изпратен зад граница, където французите от ателието Chausson внасят доста подобрения по чертежите, но инженерите от ЗиС не ги одобряват. Налага се да се прибегне до "внос" на американски специалисти, които конструирали наново дървен скелет на автомобила.
 
Някои от интересните нововъведения за руското автомобилостроене са отопление в салона , радиоприемник, термостат на охладителната система, двукамерен карбуратор, вакумен сервоусилител на спирачките, както и тристепенна скоростна кутия със синхронизатори на втора и трета предавка.
 
Двигателят на ЗиС 101 е редови осемцилиндров с работен обем 5 750 см3. Мощността му е 110 к.с., а максималният въртящ момент - 346 Нм. Автомобилът е с дължина 5 647 мм, а междуосието му е 3 605 мм. Широчината и височината на ЗиС 101 са съответно 1 892 и 1 856 мм.
 
Като цяло първият луксозен руски автомобил ЗиС 101 представлява седемместна лимузина, която се произвежда от 1936 до 1941 година. За този период са направени 8 752 коли, като близо 600 от тях са модернизирани и пуснати на пазара като ЗиС 101А.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 тост

    0 0 Отговор
    без думи ...........................дори имат отопление в купето.....................
  • 3 водитель

    1 1 Отговор
    Не знам по каква причина но няма чисто Руска кола,по време на войната камионите "Студибейкър" пък стават любими на Руските шофьори.Естественно,че не е необходимо да преоткриват велосипеда,надявам се да постигнат успех с някоя нова здрава и достъпна "машина".
  • 4 pesho

    0 0 Отговор
    http://www.oldrussiancars.com/archives/zis-101
  • 5 дивако

    0 0 Отговор
    зис101а е кабрио версията не е преработка някаква
  • 6 дивако

    0 0 Отговор
    теса правени само за партиини другари (политруци)-политически ръководители и ЧК